Als je een beetje een instrument kunt bespelen helpt dat echt enorm met eigen muziek maken.
En kun je veel makkelijker spontaan en spelenderwijs dingetjes maken en inspelen.
Helemaal mee eens. Elektronische muziek nodigt heel erg uit om het ingewikkeld te maken, met alle mogelijkheden. Op een piano zitten gewoon 88 toetsen. Daar moet je het mee doen.
Mede om deze redenen heb ik laatst een Casio keyboardje gekocht, waar de meeste mensen hier op het forum waarschijnlijk met een grote boog omheen lopen. Maar inderdaad om wat te oefenen op toetsen, op één enkel instrument dat z'n beperkingen heeft in de beschikbare geluiden, met die geluiden moet je het doen. Geen afleiding dus door een synth-engine waarmee je allerlei geluiden kunt maken en uren bezig kunt zijn. Hoewel dat een beetje tegenvalt, want de geluiden zijn wel enigszins te editen, voorlopig probeer ik dat te negeren. Het heeft in vergelijking met andere keyboards wat meer mogelijkheden qua sequencer, je moet in principe een heel nummer erop kunnen maken. Een andere reden voor de aanschaf is om te kijken of dit bevalt en later een workstation met alles d'rop en d'ran iets is voor mij. Eerste indruk, het kost behoorlijk wat tijd, werken met een DAW is sneller. Aan de andere kant, het werkt op de één of andere manier ook ontspannend om op die manier met één enkel instrument te werken en je erin te verdiepen.