Hikari Instruments Duos, experimentele synth met resonerende lowpass gates.

Hikari-Instruments-Duos.001-678x381.jpeg


"Hikari Instruments Duos, een nieuwe experimentele synthesizer met een onvoorspelbaar signaalpad, aangedreven door lowpass-gates, feedbacks en meer.

Duos is de nieuwste experimentele Synthesizer-release van de Japanse ontwikkelaar Hikari Instruments.
De stereo engine is heel bijzonder en uniek.
Het wordt aangedreven door de puls van twee interne resonante laagdoorlaatpoorten (LPG's) en een onvoorspelbaar signaalpad.
Het is gebaseerd op een mix van schuifregisters en multi-feedback loops.
De interface is opgesplitst in twee gelijke VCO-kanten: elk geeft je controle over de snelheid van de interne LFO, FM, chaosmodulatiesnelheid, resonantie...
Aan de onderkant kun je ook het patroon van de chaosmodulator wijzigen die een pseudo-willekeurige golfvorm uitvoert .
De grote knop in het midden stelt de frequentie van VCO 1 en VCO 2 in.

De synth is gebaseerd op het concept van verkenning, experimenten, geluk, vreselijke geluidsongevallen en wat menselijke tussenkomst.
Er zijn geen voorinstellingen. Zo creëer je on-the-fly je geluiden. En de resultaten variëren van wild, gek, luidruchtig tot glitchy.

Aan de achterkant heb je twee mono-uitgangen (L/R) voor stereowerking, een enkele stereo-uitgang en verschillende analoge aansluitingen.
Inclusief een klok uit, CV uit en CV ins voor de tarieven en frequentie.
Hiermee kunt u communiceren met externe apparaten en verder gaan door aanvullende feedbacks te creëren.
Bovendien is er een optie om het apparaat te hacken, maar zonder details."

Hikari Instruments Duos is nu beschikbaar voor JP¥33,00 ± 254€.


 
Er komen soms heel kort wel geluidjes voorbij die interessant zijn als die wat langer te horen waren. Of nog beter, er zou eigenlijk een functie erop moeten die geluiden in verschillende variaties genereert. Het is nu wel heel erg Merzbow.
 
beetje duur… circuit bend dan een Casio. Of maak een kraak doos. Klinken ook ruk maar niet zo duur.

Je moet wel extreem veel gas hebben om dit te willen kopen. 😖
 
Merzbow kende ik niet, maar bij beluisteren van zijn tracks ging er iets mis met mijn PC, geluidskaart stuk denk ik, krijg alleen nog overstuurd, distorted geluid door, eerst ander kaart kopen...;-)
 
Het komt uit Japan, wat waarschijnlijk een rol speelt is dat noisemuziek daar populairder is dan elders. Naast Merzbow heb je meer artiesten die zich hiermee bezighouden, in het genre van Japanoise.
 
erg veel mooie geluiden, divers en coole controls en design.
voor een boutique synth is 245 euro niet zo duur.
de maak kosten zijn vaak erg hoog als je een 1persoons bedrijfje hebt.
mooie knoppen, houten zijkantjes.. het is allemaal zelf gemaakt.

ik vind het een tof ding!

duidelijk niet voor iedereen, maar dat maakt het juist interessant.
 
Geinig bakkie, ziet er bijzonder goed uit voor een dergelijke noisedoos.
Al zie ik mezelf hem niet aanschaffen, liever wat meer spul van Trogotronic in Eurorack format.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top