Magie van de Cirklon sequencer?

ik wou graag die instr def hebben als leidraad en dan op punt zetten, idd. Er zijn er een boel die niet te vinden zijn, dus ik moet ze toch zelf maken. Dat zou moeten lukken, ik kon t voor maschine, ik leg t zelfs uit in n YT video.
Ik begrijp niet waarom ik een pattern maak en ik een instr kies dat ck is, ik soms géén grid krijg(soms wel) soms ookal volg ik wel de manual. Maar ik achterhaal dat wel.
De eerder hierboven geposte video had ik al ooit gezien maar ik vergeet alles als ik er niet mee aan de slag ken, ben ook al lang geen 30 meer... dus ik herbegin daar. Ik kon de rytm ook ooit gebruiken, paar maanden later wist ik er niks meer van. Als dat herhaalt gaat ie er echt wel uit. Daar is de frustratie veel te groot.
Ja die FB group zijn vriendelijke mensen. Had er mezelf al een keer belachelijk gemaakt met n vraag ;)

Dank voor je bericht, ik ga dat eens 20 keer lezen
Je kunt inderdaad de default keuze voor P3 of CK vastleggen in de instrument definition (naar beneden scrollen, laatste parameter; dit moet je dan wel bevestigen door op save te drukken ipv op menu anders verandert er niets), maar je kunt altijd bij het aanmaken van een nieuw pattern een andere soort pattern kiezen door de value / push enter knop in te drukken en bijv. ck ipv p3 te kiezen. Je zit nergens aan vast.

Kennis van mij, ModusObscura (Steve Curry Bilek) heeft ook wat video's gemaakt over een aantal basale zaken: https://www.youtube.com/c/modusobscura/videos
Splitradix (Stephen Hennelly) covert misschien wat teveel, te snel.

Ik raad je aan om de manual als een boek te lezen, van voor tot achter ipv er alleen proberen uit te halen wat je op dat moment wil doen. Je mist namelijk context als je iets halverwege de manual leest. Het loont, serieus. En het is leuk als je je er op instelt.

Ik ben overigens ook hard op weg naar 50, dus leeftijd is geen excuus! 😜 Cirklon is niet te vergelijken met een (old school) Elektron bak, Cirklon zit naar mijn mening veel minder idiosyncratisch en juist logischer in elkaar. Als je eenmaal een keer er doorheen bent gegaan, dan snap je het ook.

Maar serieus, mijn advies, maak eerst een beslissing voor jezelf, óf je gunt jezelf tijd en gaat er stap voor stap doorheen, having fun, óf verkoop het ding en stick to what you know and like. Dat gejeremieer gaat je alleen maar meer dwarszitten en je plezier vergallen. Geef het een (echte) kans.
 
O maar 10 minuten na t ding vervloeken en erover ranten, had ik m alweer aan en probeerde opnieuw hoor. Ik ben snel gereset na even ontploffen.
ja ik dacht plots ook dat er wat uit lezen in t midden vd manual maakt dat ik dood loop. Je bevestiging hier is duidelijk.
mocht ik m doorgronden heb ik een nieuw probleem. Hoe doe ik de midi vd studio als ik naast de cirklon werk, zonder alles uit te moeten trekken. Maar dat is de volgende breinbreker.
 
yes! de midi kabel in de out prikken ipv de in was al een goed plan (facepalm) en vandaag wat teringherrie gemaakt (wie gek is op cowbell kan de video zoeken op YT, ik bespaar 't de rest)
de TT78 overstuurd heerlijk en loopt flink met de cirklon, een xoxbox erbij wat effects en o my god dat was pret!
Nu nog leren vlot patterns aan elkaar te knopen. (eerst ze vlotter leren maken) Ha
 
Heb video les. Is ook heel welkom. Een kerel via fb leren kennen geeft me les via whatsapp videochat. Ik moet t echt nog leren toepassen maar nu weet ik tenminste hoe t werkt om patterns te gebruiken. Duh huh.

Zal niet de laatste les zijn ook :)
 
BLijkbaar was er een batch met slechte batterijen in de cirklon 2 met als gevolg een corrupte ram en back up issues na minder dan een jaar gebruik .
Je kan natuurlijk wel nog saven op de internal sd card of external card maar dus niet meer in de ( battery backed up ) RAM
Wat het geheel nog erger maakt is dat de batterijholder helemaal niet stevig is vastgemaakt aan het mobo , en deze dus kan afknappen als je de batterij probeerde te vervangen ( genoeg voorbeelden van te vinden op het cirklon forum )
Dus eenmaal afgeknakt mag je beginnen solderen , echt wel sneu voor een <2000euro sequencer van minder dan een jaar oud
Anyway , dit heeft mij dusdanig veel angst ingeboezemd dat ik de batterij dus niet zelf wil vervangen .
Iemand met succes de batterij vervangen in een cirklon 2 ?
En zijn er goed technicians in de omgeving van het Gentse (belgie) die overweg kunnen met een soldeerbout ( indien mijn poging tot batterij replacement faalt ) ?
 
Lijkt me niet zo moeilijk om zelf te doen toch? Gewoon goed je vingers erop houden en voorzichtig wiebelen. Denk dat de mensen die hem los hebben gekregen geen tegendruk hebben gegeven.

 
BLijkbaar was er een batch met slechte batterijen in de cirklon 2 met als gevolg een corrupte ram en back up issues na minder dan een jaar gebruik .
Je kan natuurlijk wel nog saven op de internal sd card of external card maar dus niet meer in de ( battery backed up ) RAM
Wat het geheel nog erger maakt is dat de batterijholder helemaal niet stevig is vastgemaakt aan het mobo , en deze dus kan afknappen als je de batterij probeerde te vervangen ( genoeg voorbeelden van te vinden op het cirklon forum )
Dus eenmaal afgeknakt mag je beginnen solderen , echt wel sneu voor een <2000euro sequencer van minder dan een jaar oud
Anyway , dit heeft mij dusdanig veel angst ingeboezemd dat ik de batterij dus niet zelf wil vervangen .
Iemand met succes de batterij vervangen in een cirklon 2 ?
En zijn er goed technicians in de omgeving van het Gentse (belgie) die overweg kunnen met een soldeerbout ( indien mijn poging tot batterij replacement faalt ) ?
@Rvooh
 
Kan je hem niet gewoon naar Collin terug sturen. Kan me niet voorstellen dat ie dat niet maakt voor je.
Al extreem slechte ervaringen gehad met both ups en dhl , in beiden gevallen cirklon related ( encoder die kapot is , geplooide frontplate etc..) dus liever niet .
 
tenzij ze over je pakket gereden hebben met hun bestelwagen lijkt me dat eerder een geval van "slecht ingepakt"
gewoon goed inpakken, doos in doos, nooit problemen
 
tenzij ze over je pakket gereden hebben met hun bestelwagen lijkt me dat eerder een geval van "slecht ingepakt"
gewoon goed inpakken, doos in doos, nooit problemen
Neen , het was heel goed ingepakt ( zoals alle cirklons) , de doos was waarschijnlijk heel hard gevallen of ergens klem tussen geraakt , bended rack ear en faceplate als gevolg .
 
Neen , het was heel goed ingepakt ( zoals alle cirklons) , de doos was waarschijnlijk heel hard gevallen of ergens klem tussen geraakt , bended rack ear en faceplate als gevolg .
Ik heb dit bij DHL ook vaker gehad. Soms denk je dat ze geen lopende banden gebruiken, maar alleen luchttransport (gooien - vangen) in hun magazijnen.
 
Heb ook n recente, lig er niet zo wakker van. Als ie uitvalt bekijk ik t dan wel.
ik vind m trouwens ondertussen tof. Vooral brownial mode of hoe heet t is geweldig als je er zomaar wat noten in mept hier en daar en er dan n kawai r100 mee voert (of andere bak)
 
Heb ook n recente, lig er niet zo wakker van. Als ie uitvalt bekijk ik t dan wel.
ik vind m trouwens ondertussen tof. Vooral brownial mode of hoe heet t is geweldig als je er zomaar wat noten in mept hier en daar en er dan n kawai r100 mee voert (of andere bak)
Zolang je maar weet dat de batterij verantwoordelijk is voor de opslag in de ram .
Als je je projects opslaat op de interne SD of externe of usb sticck maakt het allemaal niet zoveel uit .
Ik was er mij natuurlijk niet van bewust dat de cirklon een interne sd had en heb dus alles opgeslaan in ram , tot wanneer de batterij het begaf en ik dus alles kwijt was :) .
Dus momenteel sla ik alles op interne sd en op externe usb drive , de cirklon is wat dat betreft echt wel goed voorzien
 
Ja, ik zou nog eens moeten saven op de kaart.
niet dat mijn content zo wauw is 😁
 
Was er niet inmiddels een automatische backup door al het batterijen dedonder met de nieuwe cirklon's? Moet je natuurlijk wel je firmware geupdate hebben natuurlijk...
 
Back
Top