Magie van de Cirklon sequencer?

Het is gewoon een instrument def als alle anderen. Als je dan CK pattern opent, krijg je een grid zoals oude drumbakken hadden, te zien. Hier kun je al je sounds namen geven en programmeren. Als je P3 pattern doet, kan ook maar kun je maar één sound per stap triggeren. Via CK kun je dus meerdere sounds op zelfde step zetten.
Met P3 patterns kan je ook meerdere sounds triggeren via aux notes
 
Ik verwacht dat t eenvoudig is :)
Anders gaat ie tegen januari op reverb…
Krijgt nog wel kansen deze maand.
Dus als je iets niet direct lukt denk je al aan verkoop ?
Neen effe serieus , de cirklon is echt geweldig eens eens je de workflow doorhebt is het allemaal zo logisch .
Voor drums in ck maak je nderdaar een instrument def. je gaat in je ck en je voegt noten , geeft die eventueel neen nieuwe naam :bd,sd, hh, ch, tom etc..save the definition and done
 
Ik dacht al aan verkoop voor ie werd geleverd… Ach ik zit even slecht in mijn vel. Ivm werk en nog wat anders qua zorgen dat boven t hoofd hangt wat mijn toekomst even gijzelt. He nee, ik ben n slecht verkoper. Heb de rytm jaren geliefd/haat en te lang gehouden zodat ie voor 700 mint de deur uit ging. Dikke buil. Als de cirklon zuigt voor me (wat ik niet hoop) koop ik n oude synth en terug naar maschine. Dat doet me tracks maken… ik wil gewoon muziek maken zo snel mogelijk.
 
Laatst gewijzigd:
Zo snel mogelijk muziek maken en daar een Cirklon voor willen gebruiken lijkt mij niet de meest logische combi. Feit is wel dat wanneer je de basisprincipes onder de knie krijgt, je workflow enorm zou kunnen versnellen. Je ontkomt er niet aan om voor al je apparaten (midi of CV) een instr def aan te maken en dan de basis te gaan ontdekken.
 
Daar twijfel ik niet aan, vriend schreef me al ’kick it this way’ 😂
 
Daar twijfel ik niet aan, vriend schreef me al ’kick it this way’ 😂
Op het cirklon forum staan heel veel instrument definitions te vinden. Die kan je ook gebruiken (wel een beetje aanpassen) voor een ander apparaat dat erop lijkt.
En er staat een link naar een website die iemand heeft gemaakt om sneller en eenvoudiger (en visueler) zelf je definitions te maken.
 
Had deze nacht ff gezocht maar de usual suspects zag ik niet. Tr reeks bijvoorbeeld. Vreemd wel. Heb 4u geslapen na n nachtdienst van 9u dus komt vast weer weinig van vandaag…
 
Weet ik w
Zo snel mogelijk muziek maken en daar een Cirklon voor willen gebruiken lijkt mij niet de meest logische combi. Feit is wel dat wanneer je de basisprincipes onder de knie krijgt, je workflow enorm zou kunnen versnellen. Je ontkomt er niet aan om voor al je apparaten (midi of CV) een instr def aan te maken en dan de basis te gaan ontdekken.
weet ik wel. Is bij maschine niet anders. Ik had enkel verwacht visueel snel een tutorial te vinden en bleek van niet. Sluit een d05 aan en niks. Een therapsid idem. Toen werd t even wat veel.
2u klooien en geen een midi noot uit de doos gehad.
 
dus inst cki's installed, en ik heb mijn TT78 soort van luisterend. Maar nu, ondanks de pattern CK is krijg ik nooit een grid te zien, enkel aux scherm of note (met de balkjes) bij een duw op de pattern toets.
manual pag 10-2 - ik zit vast hier - was standaard P3 en dan had ik ook geen grid.
Ik snap t verschil nt tss P3 en CK, welk moet ik gebruiken voor drums, ik zou denken CK vermits er dan over n grid wordt gepraat die ik niet krijg.

edit, vers pattern, zelfde instr (drum) , nu heb ik wel n grid. Geen idee waarom.
 
Laatst gewijzigd:
dan lees ik er vast over want heb dat ding hier voor mijn neus. heb jij een?
Het gaat mogen beginnen opklaren of ie staat in december al op reverb. Helpt ook niet dat de stiefdochter hier n riff vd artic monkeys al n uur staat te oefenen op de electr gitaar, LUID :D

pff ik geef t op, werkt niks meer nu, had net de TT78 werkend. Ben er vast te dom voor. Maschine here i come
 
Laatst gewijzigd:
dus inst cki's installed, en ik heb mijn TT78 soort van luisterend. Maar nu, ondanks de pattern CK is krijg ik nooit een grid te zien, enkel aux scherm of note (met de balkjes) bij een duw op de pattern toets.
manual pag 10-2 - ik zit vast hier - was standaard P3 en dan had ik ook geen grid.
Ik snap t verschil nt tss P3 en CK, welk moet ik gebruiken voor drums, ik zou denken CK vermits er dan over n grid wordt gepraat die ik niet krijg.

edit, vers pattern, zelfde instr (drum) , nu heb ik wel n grid. Geen idee waarom.
MIsschien eerst even op het gemak de manual lezen zonder direct resultaat te willen hebben .
DE splitradi series zijn een aanrader en ik heb ze allemaal beken alvorens ik mijn cirklon had .
Ck en p3 patterns zijn 2 verschillende soorten patterns , een ck pattern heeft geen AUx etc..
Als je direct op de pattern knop drukt ga je direct in een p3 pattern mode die de cirklon automatich voor je heeft gemaak , je kan dat zelf instellen .
Of je kiest gewoon New pattern door met de data encoder op pattern te klikken , en kies P3 of CK ..
Wat splatradix doet op 33:09

Ik snap echt niet hoe je zo snel je geduld kan verliezen om iets dat in de manual duidelijk staat omschreven , je hebt toch ook jarenlang op een wachtlijst gestaan ? .
Why the hurry , relax , de cirklon is diep en erom veelzijdig , take your time .
 
Laatst gewijzigd:
Ja ik begin nog n keer opnieuw, zat gisteren in een scherm waar ik niet meer uit geraakte, leek t en die tt78 die t deed en vervolgens doofstom bleef, toen dacht ik, why change a winning team… met maschine trek ik mijn plan.
maar ik probeer t eens met die video. Dank

5 jaar geleden bij t bestellen was mijn leven ook anders dan vandaag. En was mijn brein 5 jaar jonger.
 
Harde maar eerlijke waarheid, als je niet van plan bent om de handleiding te lezen of iemand naast je hebt zitten die het ding goed snapt en je laat zien hoe het werkt, gaat het niet lukken.

De handleiding is goed geschreven en simpel te volgen. Ik heb de handleiding gelezen voor ik mijn Cirklon had, waarbij ik van de ene blijde verbazing in de andere viel over de slimmigheidjes die Colin in het operatingsystem heeft zitten, waarvan ik niet eens wist dat ik het nodig had.

Voor mij persoonlijk is het de beste beslissing die ik ooit gemaakt heb voor mijn muziek, maar het is in mijn beleving wel een apparaat waar je in moet investeren. En zo moeilijk is het ding helemaal niet, maar je zult wel wat basale zaken en functies moeten snappen om er mee aan de slag te kunnen.

Als je hier geen zin in hebt, het plezier niet in ziet, of er de ruimte niet voor hebt, raad ik je aan het ding te verkopen. Je zult er een goede prijs voor krijgen, want het ding is enorm gewild met een reden. Het is imho de beste sequencer die ooit gemaakt is.

Laat ik je ook nog wat praktische informatie geven:
- Prima om een instrument definition van iemand anders te gebruiken, maar beter om ze zelf te maken, om ook controle te hebben over naamgeving (en het is echt niet moeilijk).
- Er zijn CK en P3 patterns.
  • CK patterns zijn pianorolls met een oneindige lengte, waar je ook makkelijk drumcomputers in kunt zetten. Denk aan het scherm van de 707. 2 dingen zijn belangrijk: je moet de noten definieren die je dan wil gebruiken (voor elk drumgeluid de juiste midinoot: c3 = bd etc.) en het is niet mogelijk om in de sequence aparte geluiden te muten.
  • P3 patterns zijn x0x style patterns, met 16 stappen en eh... 64 bars max (uit mijn hoofd). Je kunt dan 1 P3 pattern per drumgeluid gebruiken, voordeel is dat je dan per pattern (dus per geluid) kunt muten en unmuten. Dit is hoe ik de Cirklon gebruik voor drums.
- Er zijn eigenlijk drie lagen die echt belangrijk zijn om mee te starten: track page waar je tracks kunt muten / unmuten, instrumenten per track kunt assignen en een keuze maakt voor het soort pattern; pattern page, waar je je noot, velocity, duration info toevoegt en de dieperliggende pagina's binnen track (bijv. aux voor P3; event list in CK), die zijn voor nu minder belangrijk.

Nog een tip: Sequentix Cirklon Owners Lab | Facebook Cirklon owner's lab is een goede resource en fijne community naast het forum; maar ook hier geldt, RTFM uiteraard.

So calm the fuck down, RTFM en ga lekker spelen en ontdekken en wie weet is dit ook wel voor jou de beste beslissing die je ooit gemaakt hebt. Of verkoop het ding en verlos je van je kopzorgen en kutgevoel en blijf bij wat je kent en wat voor je werkt (maar dat zou wat mij betreft zonde zijn).
 
ik wou graag die instr def hebben als leidraad en dan op punt zetten, idd. Er zijn er een boel die niet te vinden zijn, dus ik moet ze toch zelf maken. Dat zou moeten lukken, ik kon t voor maschine, ik leg t zelfs uit in n YT video.
Ik begrijp niet waarom ik een pattern maak en ik een instr kies dat ck is, ik soms géén grid krijg(soms wel) soms ookal volg ik wel de manual. Maar ik achterhaal dat wel.
De eerder hierboven geposte video had ik al ooit gezien maar ik vergeet alles als ik er niet mee aan de slag ken, ben ook al lang geen 30 meer... dus ik herbegin daar. Ik kon de rytm ook ooit gebruiken, paar maanden later wist ik er niks meer van. Als dat herhaalt gaat ie er echt wel uit. Daar is de frustratie veel te groot.
Ja die FB group zijn vriendelijke mensen. Had er mezelf al een keer belachelijk gemaakt met n vraag ;)

Dank voor je bericht, ik ga dat eens 20 keer lezen
 
Idd de videos van splitradix aanzetten en helemaal uitkijken. Ze zijn ook nog eens komisch dus geen probleem dat ze lang zijn.

Eventueel terwijl je achter de cirklon zit zodat je ook gelijk kunt uitvoeren wat hij je toont en je timestamps kan opschrijven an die zaken die je belangrijk of lastig vindt.

De cirklon workflow is een speciale en die moet je liggen. De een loopt er zo mee weg de ander niet. Voor is gaat het ook niet vanzelf, sommige dingen zitten anders dan ik verwacht en moet ik vaak ff opzoeken in de handleiding. Daar heb je van die mooie gekleurde bookmark stickertjes voor zodat je het snel kan terugvinden.

Ff doorbijten!
 
Back
Top