sinew1958
In de beperking,toont zich de Meester.
Ja,raad aan 2 tot 3 jaar, zodat je de basis goed in handen hebt en de rest........, vind je gewoon op internet.
- En de allerbelangrijkste: LES VOLGEN
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja,raad aan 2 tot 3 jaar, zodat je de basis goed in handen hebt en de rest........, vind je gewoon op internet.
- En de allerbelangrijkste: LES VOLGEN
Nou, zelfs al is het alleen internet ... zolang je een plek/docent vindt waar je gestructureerd door zowel theorie als praktijk heen wordt geleid. Ik heb het afgelopen jaar flink muziektheorie ingehaald omdat ik gitaar ben gaan spelen en baal ervan dat ik dat niet véél eerder heb gedaan.Ja,raad aan 2 tot 3 jaar, zodat je de basis goed in handen hebt en de rest........, vind je gewoon op internet.
juist, maar kan toch nog steeds?gitaarles.. muziekles..
chill toch, muziekmaken op een mooi plekje onder een boom. En dat zonder een powerbank....
juist, maar kan toch nog steeds?
Nu lijkt gitaar kunnen spelen me te gek..Maar dat kost tijd. Ik wil ook met synths aan de slag.. en dat kost tijd. En ik wil echt mixing skills hebben.. kost tijd....
ach, zo lang je er zelf lol in hebt en verder niemand het hoeft te horen..?
1. Afluistering
1a. Akoestische behandeling van de ruimte. Als je de ambitie hebt om je creaties aan anderen te laten horen dan is het belangrijk dat het elders ook een beetje goed klinkt, en dat gaat alleen als je goed kunt horen wat je aan het doen bent. Zelf basstraps en broadband absorbers maken is goed te doen en voor een paar honderd euro heb je je hele ruimte redelijk behandeld.
1c. Monitors. Ik heb door de jaren heen 3 verschillende sets gehad. Ik heb ze tweedehands goed door kunnen verkopen beide keren dat ik wilde upgraden dus heb er weinig geld op toegelegd, en ik zou ook adviseren om niet te duur te beginnen. Een setje redelijke monitors van €400 in een behandelde ruimte geeft een beter resultaat dan een set van €1000 in een onbehandelde ruimte.
1e. Koptelefoon. Kan zeker een toevoeging zijn. Zelf heb ik 'm niet zo vaak meer op, maar als je met meer mensen in huis woont kan het essentieel zijn. Een goede half-open koptelefoon is voor studio gebruik het beste. Ik heb jaren terug voor een leuk prijsje een Sennheiser HD580i gekocht en die bevalt heel goed, heb in de tussentijd wel een keer de kussentjes moeten vervangen omdat die na verloop van tijd vergaan. Enige nadeel is dat er geen profiel voor is in SonarWorks. Mocht je geen mogelijkheid hebben om je ruimte goed te behandelen, investeer dan in een goede koptelefoon met EQ software.
3b. Audio interface. Hiervan heb ik er door de jaren heen ook een aantal versleten. Sommige voor een redelijk bedrag kunnen doorverkopen, op anderen flink toegelegd. Ik heb nu een dikke RME interface en ben daar heel tevreden over, maar achteraf had de laatste upgrade niet per sé nodig geweest. Hiervoor had ik een Focusrite Scarlett waarmee ik ook goed uit de voeten kon. De RME is er alleen gekomen toen ik mijn hardware verzameling begon uit te breiden. Kies er wel 1 met een knop voor volume regeling, dat is echt super handig.
...je dan beter kan sparen of naar de bank gaan en iets defitig kopen. Punt andere lijn.Maar mijn aanname is dat als je geen groot budget hebt voor monitors
Goedkope monitors zijn bedrog. In het leven geroepen door fabrikanten die graag veel rotzooi verkopen aan goedegelovige zielen.
Eens! Ik hoorde ooit een nummer van iemand die alleen maar YouTube-samples van thuismuzikanten had gebruikt. Dat klonk te gek! Een geweldig geproduceerd shitnummer, is nog steeds een shitnummer.Da's net zoiets als dat je alleen maar goede muziek kan maken op een Gibson of Fender van 2000 euro of meer, belangrijker is je talent uiteindelijk.