Vertaalslag - Over vaak voorkomende spelfouten en gebruikte clichés in advertenties - Met gratis alternatieve formuleringen

Die auto-translate vertaalslagen zijn wel hilarisch als ook de merknaam meegenomen wordt.

-Voorname = Eminent
-Elektronische analoge sleutel = Elektron analog keys
-tiener techniek = teenage engineering
 
Auto translate en/of lysdexische mensen, the gift that keeps on giving:

-Alan&height
-Leslie hut
-Twee Noten De Bas
-Kunst (A.R.T. dus)
 
Ik had zo ooit een zoekopdracht staan op MP die letterlijk 70 resultaten opleverde waarvan 0 relevante, dankzij die "trefwoorden" pipo's. Ik heb niks tegen relevante trefwoorden (zeg maar "Maxikorg" bij een 800DV) maar om nu bij elke Casio synth "Moog Arp CS80" te gaan typen...:kont:
 
"Trefwoorden" pipo's een goed gekozen term ;-)

Als 'n zoekopdracht bij weer zo'n A-merk t/m Z-merk lijst van zo'n handige gast uitkomt
is hier inmiddels de reflex om weg te zappen zonder de daadwerkelijk aangeboden waar te bekijken.

Maar kennelijk 'loont' het, mensen blijven het doen. Waarschijnlijk zullen ze er ook wel net zo uitzien als die glibbers van de postcode vrienden loterij reclame :D
 
Er is ook een tijd een veilinghuis -niet Catawiki- geweest dat hun volledige stocklijst in elke advertentie (100+) van elke oldtimer die ze aanboden plaatste. Die hadden de hele zoekfunctie voor de autoafdeling van 2dehands dus onbruikbaar gemaakt. Blijkbaar was ik niet de enige die dit gemeld heeft, want enkele weken later reeds was het verdwenen.

Ook mogelijk dat 2dehands er niks aan gedaan heeft, maar dat het veilinghuis eindelijk doorhad dat potentiële klanten op die manier ook hun eigen relevante advertentie niet konden vinden...
 
Ik blijf me verbazen over verkopers die niet reageren. ALs iemand iets voor 500 aanbiedt en je biedt 100, begrijp ik dat je geen reactie krijgt. Maar iets wat al maanden te koop staat voor 75, een bod (het hoogste van de publieke biedingen) doen van 55 en niks horen? Hmmm. Niet dat hij akkoord moet gaan met het bod ofzo, maar enige reactie helpt wel. Of iemand die een advertentie er al een half jaar op heeft staan, je vraagt of item X en Y uit de advertentie nog te koop zijn...geen reactie. Hoe willen die ooit iets verkopen?
Dat zijn wat men noemt interest checks,en is laatst heel gebruikelijk.
 
Ik blijf me verbazen over verkopers die niet reageren. ALs iemand iets voor 500 aanbiedt en je biedt 100, begrijp ik dat je geen reactie krijgt. Maar iets wat al maanden te koop staat voor 75, een bod (het hoogste van de publieke biedingen) doen van 55 en niks horen? Hmmm. Niet dat hij akkoord moet gaan met het bod ofzo, maar enige reactie helpt wel. Of iemand die een advertentie er al een half jaar op heeft staan, je vraagt of item X en Y uit de advertentie nog te koop zijn...geen reactie. Hoe willen die ooit iets verkopen?
Ja, of nog beter: een advertentie die al twee maanden staat zonder biedingen, vraagprijs €120 met bieden vanaf €95. Dus je biedt €95 en dan de reactie: "sorry, maar dat vind ik echt te weinig." ZET HET ER DAN NIET NEER. En dan ook geen tegenbod doen, dan ben ik ook meteen klaar.
 
Stuur prv voor meer info". Nou en? Wel, ik heb al jaren een zoekopdracht staan op PRV motoren. Die opdracht is nu dus redelijk onbruikbaar... En ongeveer 1 week nadat die zoekopdracht onderuit ging
Ik zoek op Marktplaats regelmatig naar oude Zoom-effectbakken. Krijg bij de zoekresultaten altijd een hele hoop zooi uit Bergen-op-Zoom aangeboden :D:dubbel:
 
En we kunnen waarschijnlijk ook wel een clubje beginnen van Synthforumleden die op zoek waren naar een mooie Moog synth en thuiskwamen met een bult ophangingsdelen voor auto's. :)
 
Even een zijstapje naar de wereld van de oldtimer auto's:

"schuurvondst". Vertaalslag: staat een tijd stil en is niet gewassen. Betekent niet: vergeten auto die eindelijk door iemand in een schuur gevonden is. Net nog het woord "schuurvondst" gezien in een advertentie van een auto die in 2019 nog rondreed, aangeboden door diezelfde eigenaar. Als dat een schuurvondst is, heeft die man ofwel Alzheimer ofwel veel teveel schuren.
 
Weer een paar tegengekomen waarbij mijn geloof in de mensheid wat verder wegzakt:

-"te koop: een bood" (je weet wel, zo'n ding dat drijft om je op water te verplaatsen)
-"te koop: veel wagonnetjes." Het waren er vier.
 
Back
Top