Vertaalslag - Over vaak voorkomende spelfouten en gebruikte clichés in advertenties - Met gratis alternatieve formuleringen

Ik verkoop dit voor een vriend - ik heb de ballen verstand van dit spul dus vraag me niks; of: het is mogelijk illegaal verkregen
Geen onzinbiedingen aub - tsja
Geen vragen als "wat wilt u er voor hebben?" - zie ik serieus wel eens staan de laatste tijd op MP
Me gear en me synth en me dit-en-me-dat - daar erger ik me dood aan.
 
“Noten blijven maar een paar keer hangen tijdens t spelen” en dan hoofdprijs vragen
 
De faders/knoppen kraken wat,maar als je er niet aan komt hoor je er niks van.
Deze verdient wel enige nuance. Bij knoppen die je tijdens het spelen vaak gebruikt (zeg maar de cutoff op je 303) is kraken/slecht contact natuurlijk heel vervelend. Bij een master volume die ik eigenlijk nooit tijdens het spelen bedien vind ik het wel belangrijk dat duidelijk gemaakt wordt of hij a) kraakvrij is; b) kraakt maar alleen tijdens het bewegen; c) kraakt en ook als je er niet aan komt maakt hij op veel plaatsen geen goed contact. Wezenlijk verschil als je het ding wil gebruiken.

Mijn toevoeging aan het draadje:
Werkt perfect, alleen [voeg hier gruwelijk groot en belangrijk defect in]. Het woord "perfect" verliest zo wel erg veel van haar lading. :) "Alle functies werken, behalve..." zegt hetzelfde zonder rozenblaadjes over een synth met defect te strooien. Want er is op zich niks mis met te benadrukken dat 1 functie kapot is en de anderen wel allemaal werken. Dan kan de koper inschatten wat de reparatie zou inhouden.

"Zeldzame" bij een DX7, M1 of andere bak waarvan er schepen vol gemaakt zijn. Het is niet omdat hij oud(er) is, dat hij zeldzaam is. Vertaalslag: "...dus duur".

"prijs op aanvraag". Dit heeft toch geen enkel nut? Vertaalslag: "ik hoop dat iemand spontaan meer biedt dan ik ervoor zou durven vragen".

[copy-paste het volledige Wikipedia artikel] :Z Vertaalslag: "ik ken er niks van".
 
Laatst gewijzigd:
Geen vragen als "wat wilt u er voor hebben?" - zie ik serieus wel eens staan de laatste tijd op MP
En ik weet helaas ook waarom. Omdat er ontzettend veel nare typetjes zijn die als een blinde bizon je mailbox komen binnengeramd met "beste prijs?" als prachtige volzin. Geen aanhef, geen groet. Als je dan diep zucht, je goed hart laat zien en 250€ antwoordt (je vraagprijs was 300€), krijg je meteen het stukje proza "150€" als antwoord. En dat is dan ter ere van een advertentie waar je een vraagprijs én een bieden vanaf op had ingevuld.
 
lol.. nu je over oudere synths begint.

'Deze synth heeft wat gebruiksporen maar hij klinkt / werkt nog prima', lees je ook nog wel eens. (bij een vintage Minimoog, of vintage wat dan ook)
Dus, laat je je niet tegenhouden door het afgrijselijke aanzien van deze synth, hij klinkt namelijk prima. (moet je dan ook nog geloven natuurlijk, want een audio voorbeeld is niet inbegrepen. 8)

Andersom zal je dan weer weinig tegenkomen : 'Deze synth is nog als nieuw maar klinkt / werkt niet zo goed.' :D
 
Laatst gewijzigd:
Ik verkoop regelmatig wat en veel van jullie gehekelde zinnen werken best goed om laagbiedende onbeleefderikken weg te houden.
En heb je de tekst "op laagbiedende onbeleefderikken wordt niet gereageerd" al eens geprobeerd?
 
En ik weet helaas ook waarom. Omdat er ontzettend veel nare typetjes zijn die als een blinde bizon je mailbox komen binnengeramd met "beste prijs?" als prachtige volzin. Geen aanhef, geen groet. Als je dan diep zucht, je goed hart laat zien en 250€ antwoordt (je vraagprijs was 300€), krijg je meteen het stukje proza "150€" als antwoord. En dat is dan ter ere van een advertentie waar je een vraagprijs én een bieden vanaf op had ingevuld.
Vriendelijk reageren op bullebakken is tijdverlies. Het heeft nog nooit wat opgeleverd. Ik negeer. Ik schrijf dat tegenwoordig ook in de advertentie. Laagbieders worden genegeerd, inderdaad.
Beleefde mensen zijn daarentegen zeker nog aanwezig. Ik heb vaak aangename ontmoetingen en fijne babbels
 
"De ultieme" Vertaalslag: behalve het apparaat dat er in de plaats voor komt, natuurlijk.
"Synthwave" Vertaalslag: jij gaat door je neus betalen
"absoluut identiek aan het origineel" Vertaalslag: absoluut niet identiek aan het origineel, maar voor dit prijsje heb ik me er toch 3 maanden mee kunnen amuseren.
"Ongetest want ik heb met de kerst geen enkel stopcontact vrij in huis" Vertaalslag: getest en kapot
"Werkend weggezet" Vertaalslag: getest en kapot
"Ex Marco Monfroy!" Vertaalslag: jij hebt nog nooit van Marco Monfroy gehoord en niemand heeft er ooit van gehoord, maar dat ben ik dus en ik verkoop zelf deze synth. Als je mijn naam googlet vind je enkel een deelnemerslijst voor de prijsvraag van een visclub, dus hopelijk concludeer je dat Marco M een synthpionier is van voor de internettijd.
 
Vriendelijk reageren op bullebakken is tijdverlies. Het heeft nog nooit wat opgeleverd. Ik negeer. Ik schrijf dat tegenwoordig ook in de advertentie. Laagbieders worden genegeerd, inderdaad.
Beleefde mensen zijn daarentegen zeker nog aanwezig. Ik heb vaak aangename ontmoetingen en fijne babbels
Ha ha. Als er geen vraagprijs bij een artikel staat ben ik de trol die er 1 Euro voor biedt, gewoon om te gallen. ;)

En dan wil ik ook nog wel eens reageren op de geïrriteerde mail die je daarna krijgt: als je weet wat je er voor hebben wil, waarom zet je dat er dan niet bij? E-bay en Marktplaats zijn plekken waar men elkaar kan overbieden (online veilinghuizen dus). Het is niet in steen gebeiteld dat je hooguit de vraagprijs krijgt. Bij een veilinghuis zullen ze iemand die geen vraagprijs/bodemprijs heeft nooit accepteren. Zelfde geldt voor een makelaar: daar moet je eens proberen je huis te koop te zetten onder het mom van "bied maar". Stuurt 'ie je weg en je hoeft er ook nooit meer terug te komen. Snappen sommige verkopers niet.

Geen vraagprijs noemen komt over als: "Ik heb het ooit eens gekocht v/e andere handelaar, laat de hobbyist maar uitzoeken wat het daadwerkelijk waard is want ik ben daar te lui voor en ik ken mijn pappenheimers niet.".
 
"De ultieme" Vertaalslag: behalve het apparaat dat er in de plaats voor komt, natuurlijk.
"Synthwave" Vertaalslag: jij gaat door je neus betalen
"absoluut identiek aan het origineel" Vertaalslag: absoluut niet identiek aan het origineel, maar voor dit prijsje heb ik me er toch 3 maanden mee kunnen amuseren.
"Ongetest want ik heb met de kerst geen enkel stopcontact vrij in huis" Vertaalslag: getest en kapot
"Werkend weggezet" Vertaalslag: getest en kapot
"Ex Marco Monfroy!" Vertaalslag: jij hebt nog nooit van Marco Monfroy gehoord en niemand heeft er ooit van gehoord, maar dat ben ik dus en ik verkoop zelf deze synth. Als je mijn naam googlet vind je enkel een deelnemerslijst voor de prijsvraag van een visclub, dus hopelijk concludeer je dat Marco M een synthpionier is van voor de internettijd.
Kan het niet laten (ikzelf haat mensen met louter dit soort replies): LOL :D! Briljante vertaalslag. Vooral die van Marco Monfroy is een goeie, ha ha.
 
Ik verbaasde me er afgelopen week over (verkocht iets voor mijn vader) dat er reeds 'n bod van 300 euro stond en er 100 euro geboden werd. Kansloze bieding maar proberen mag altijd. :D

Oh.. gisteren kreeg ik ook nog 'n bod (1/6 van de vraagprijs). Daar werd ingezet op een goed doel. De mensen waarvoor deze persoon het wilde kopen hadden het financieel heel slecht.

Ik maak me nooit zo'n zorgen over wat mensen bij advertenties zetten, daar prik je wel doorheen. Maar die reacties die je krijgt idd.. sorry voor de off-topic maar daar kun je met gemak 1000 pagina's mee vullen.. Ook de standaard vraag. "Wat is uw uiterste prijs?". Antwoord je netjes en ga je ongeveer 1/4 onder de prijs in de advertentie zitten (om ze 'n goed gevoel te geven) reageren ze weer met een lager bod?? Vraag het dan niet.
 
Mensen die lager bieden dan n hoog bod willen gewoon volgen. Ik doe dat ook soms.
 
Laagbieders worden genegeerd

Mensen die lager bieden dan n hoog bod willen gewoon volgen. Ik doe dat ook soms.
Het hart symbooltje naast delen gebruiken? Dan volg je het ook.
Screenshot_20220116_153436.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Prijs is vast

Dit klinkt als "bij ons in de winkel hebben we er nog meer, dus alles moet voor dezelfde prijs weg"

"Werkend weggezet" Vertaalslag: getest en kapot

Die ken ik. Heb het geld v/d reparatie nog niet terug v/d verkoper (van sf).
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top