Beginnen als muziekproducer: wat heb je nodig?

Beginnen als muziekproducer: wat heb je nodig?

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.648
Locatie
Zwolle
bombario heeft een nieuwe Bit gepost:

Beginnen als muziekproducer: wat heb je nodig? - Wil muziek maken met de computer, dan komt er veel op je af. Welke spullen heb je echt nodig?

Wil je muziek maken met de computer, dan komt er veel op je af. Welke spullen heb je nodig, wat kosten ze en wat komt later wel? Ontdek het in deze aflevering van de Muziekproducer Podcast.


Lees hier meer...
 
Leuke enthousiaste podcast weer Rutger!
Nog een opmerking; je vertelt over windows of apple met een daw maar ik miste info over een ipad?
Dit was echt voor newbies die weinig tot niets van weten van muziek op de computer, als zo iemand een ipad heeft en garageband erop zet, een keyboardje en monitoren er bij dan is dit een hele goedkope manier om te starten met muziek maken denk ik.
 
Ik heb zelf ook geen ervaring met muziek maken op een tablet. Jij?
Ik heb er wel wat mee gedaan toen ik nog een ipad 2 had maar die kon op een gegeven moment niet meer het os upgraden met dank aan Apple.
je hebt ook een aantal daws voor de ipad, ik noemde al garageband (gratis) maar je hebt ook bijv fruity loops, Cubasis, Bandlab, Auria en nog een aantal anderen die het voor newbies makkelijk instappen maken en ook de apps met leuke sequencers, synths enz waarvan velen een tientje of minder kosten, op die manier kan je voor een paar tientjes aan apps en een daw al lekker bezig zijn.
Dit is bijv een hele bekende clip van iemand die een Pink Floyd track volledig doet in garageband, kijk voor de grap maar 'ns; Pink Floyd-Hey you
 
ik heb het een tijdje een kans gegeven... kocht veel apps want 'ach is maar 12,-, is maar 22,-.' Voor je het weet is je portemonnee leeg. :)

Maar met elke app is er wel weer wat. Bugs, timing problemen, standaard features die dan weer niet een app zitten als 'undo'. Ook dat switchen tussen de app GUI en de lelijke iOS GUI vond ik vervelend.. Ook kon ik niet gewoon USB sticks aansluiten want de iPad had te weinig stroom.. dus, adapter nodig. Terwijl mn Nokia smartphone van 100,- alles leest...

Nee, ik blij dat die iPad weg is..
 
Leuke serie podcasts, eveneens je YouTube filmpjes.

Het leuke is dat het in Nederlands is.
 
Back
Top