Behringer Syncussion SY-1 drumsynthesizer is klaar voor productie

Behringer-Syncussion-production.001-678x381.jpeg
Behringer-Syncussion-SY-1.001-678x381.jpeg


`Vandaag heeft het Behringer social media team aangekondigd dat de Syncussion SY-1 replica klaar is voor productie.
Net als het origineel heeft het 6 oscillatormodi per kanaal en is het in staat om een breed scala aan geluiden te creëren.
Van de klassieke 70's disco "peeoww" tot strakke klokken, donderende Kick-drums en Gnarly Bass-geluiden.
Een half jaar na de aankondiging is het product klaar voor productie.

Het is nog niet bekend wanneer deze verkrijgbaar zal zijn bij internationale dealers.
Het huidige chiptekort heeft geleid tot knelpunten in de levering en langere wachttijden.
Maar volgens het Facebook-bericht heeft Behringer de chips veiliggesteld voor productie.`

Bericht Behringer op social media:
"De geweldige Syncussion is nu klaar voor productie.
Het kostte ons drie revisies om het geluid vast te leggen - maar nu is het er.
We hebben ook de chips voor dit product veiliggesteld, dus het zou goed moeten komen.
Het spijt ons dat het verzenden van producten veel langer duurt dan verwacht, maar de chiptekorten zijn zeer uitdagend en zoals het eruit ziet, zal 2022 niet veel verbetering zien.
U kunt er zeker van zijn dat we heel hard werken om uw producten zo snel mogelijk geleverd te krijgen. Bedankt voor je geweldige steun."
 
Pfffffff. Terwijl er een chiptekort is en iedereen steen en been klaagt dat de RD-9 (Roland 909 kloon) te slecht beschikbaar is stopt B. weer eens geld, tijd en energie in het aankondigen van iets. Het is gemiddeld 1,5 jaar wachten op het verkrijgbaar zijn v/e aangekondigd B. product. Over wat men begin 2021 aankondigde is al een jaar met geen woord meer gerept. Niks, nada, nul, nop-nop-knor. De marketingafdeling van B. moet niet zo interessant doen met dit ding maar uitleggen waar de aangekondigde Solina en VCS3 klonen en de opvolger v/d BCR2000 blijven.

P.S. Leuk ding, zo'n Syncussion.
 
Pfffffff. Terwijl er een chiptekort is en iedereen steen en been klaagt dat de RD-9 (Roland 909 kloon) te slecht beschikbaar is stopt B. weer eens geld, tijd en energie in het aankondigen van iets. Het is gemiddeld 1,5 jaar wachten op het verkrijgbaar zijn v/e aangekondigd B. product. Over wat men begin 2021 aankondigde is al een jaar met geen woord meer gerept. Niks, nada, nul, nop-nop-knor. De marketingafdeling van B. moet niet zo interessant doen met dit ding maar uitleggen waar de aangekondigde Solina en VCS3 klonen en de opvolger v/d BCR2000 blijven.

P.S. Leuk ding, zo'n Syncussion.

RD-9 is beschikbaar hoor, je kan er morgen 144 in huis hebben ;)

1641982809818.png
 
Gaat die Pro 800 nog door?
Ook nooit meer wat van gehoord.
Goede vraag. Dat is bij behringer altijd een beetje de vraag totdat het in productie gaat.

Ze hebben Fabrice Gligli wel aangenomen, die heeft veel ervaring met de p600 dus laten we hopen van wel.
 
Kende de SY-1 nog niet.
Lijkt mij wel een coole drumdoos.
Ik hou wel van wat raardere drumdozen.

Heb zelf een Yamaha RX5 die momenteel Linndrums doet, Alesis HR-16 vrij leuke kick en snare en lijkt op een faxmachine, ELectribe ER-1 denk ik ( de rooie ), Digitakt ( alleen omdat die 450 was als nieuw op reverb een keer, de nieuwprijs is veel te duur voor mij ), DFAM ( ook 450 2e hands ) dat meer een voice is in eurorack voor gekke kicks en wobbelige toms ofzo niet echt een drumdoos.
En unodrum want die klinkt goed maar wel een vreselijke interface en kost niks voor al de Roland sounds ....
MS-20 vind ik ook een prima synth om drumsounds mee te maken, met een sequencer blijft het wel maar 1 voice.
Nord Rack 2 heeft ook wel wat VA drumpotentieel.

Zoiets dat ik echt cool vind als de Oberheim drumdozen of de echte Linndrum zijn veel te duur.
Zelfs een 808 en 909 drumdoos van Behringer zijn samen duurder dan die Tubbutec 6mod6 module die mij dan meer intereseert.
De nieuwe 808 van uli lijkt me wel wat, kwa sequencer en interface is er niks zo makkelijk als Rolands.

Ik vraag me ook af hoe het met die Pro 800 zit, die was toch al eeuwen klaar ofzo ...
een van de weinige Behringer dingen die mij echt intereseert.
Als die nog 2 jaar wachten heb ik waarschijnlijk al een 2e handse Prophet 5 module die steeds goedkoper worden ...
Heb enkel hun Bro-1, 2e hands. veel Behringer stuff is precies wat duurder geworden. Hun 250 - 300 euro mono's zijn bijna overal 350 nu. Ofwel rekenen ze de waardedaling van de euro mee ofzo ...
 
Heerlijke snappy blippy percussies met een sy1 te maken. Heel tof om je kick en snare te voorzien van een groovende Electronic funk.

Van mij mag de Sy-beh1 wel komen
Heb een tijdje geleden een uur aan percussie getweak op een sy0.5 opgenomen bij @maurice201
Jammer genoeg kost het veel tijd om te knippen, maar af en toe ff wat blips write trekken om een beat op te leuken
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top