Dave Mech - Unchain

Dave Mech

Ouwe rot
Lid sinds
20 Maart 2011
Berichten
1.357
Ello synthforummers.



Weer eens wat experimentelers gemaakt dan de groove/rag techno die ik normaal maak. Ik ben de laatste tijd wat meer aan het experimenteren met verschillende setups en live tracks opnemen. Deze track is gemaakt met Erica Synths Syntrx, Digitakt, Digitone, Hologram Microcosm, Ventris Dual Reverb, en de PlayDifferently Model 1. Die laatste heb ik te leen van PD om te reviewen. Ik verwacht deze review over een paar weken te kunnen uploaden.

Het resultaat is opgenomen in 1 take. Post processing om de track te masteren: A subtle exciter, dan Analog heat (parallel warmer) en vervolgens naar Ozone 9. De track beschikbaar op m’n bandcamp

Anyway, enjoy :)

Cheers
 
Dit is niet mijn ding maar je creert zekers een mooie sound sculptuur zal ik het maar noemen.Uiteraard voor de juiste publiek zal dit zekers waarderen live.
Qua/mix master is de sub wel wat to much aanwezig maar goed ik heb hele gevoelige sub en high end oortjes:D
 
Ik zou de kick geheel weglaten of op z'n minst een stuk minder hoekig/lomp/aanwezig laten zijn.

Al het andere is fijn duister, fantastisch :D
 
Ik vinnum wel tof, lekker experimenteel, koele sounds!
Idem, toffe jam die zo een :duivels: horrorfilm in kan ... en wat een beest die Syntrx.
Nice fx chain, waren de Microcosm, Ventris gedaisychained op Model 1 sends geroute?
 
Laatst gewijzigd:
Ik zou de kick geheel weglaten of op z'n minst een stuk minder hoekig/lomp/aanwezig laten zijn.

Al het andere is fijn duister, fantastisch :D
Thanks:)
Mwah dan krijg je snel weer zo'n ambient stuk waar er miljoenen van gepost worden haha. Ik hou juist echt van dat tech onderdeel er in. Beetje als Voices from the Lake etc.

Zal ook wel een keer wat maken met een kick die wat ingetogener is ;)
 
Nice.

Ik vind het geen horror. Of eerder, het begint met een suggestie van horror, maar het eindigt best wel vredig.
Clichématig zou het evolueren naar 'meer horror', maar hier dus niet. Nice.

(En hou die kick maar.)
 
Zal ook wel een keer wat maken met een kick die wat ingetogener is ;)
Dat is net wat je bij Voices of the Lake hoort. Die kick is er maar net niet zo constant en op de voorgrond.
 
Vet! Op zich wel eens met het iets meer wegmoffelen van die kick, al vind ik het totaal niet storend. Verder echt een baas van een track, helemaal m'n straatje!

Ik vind het bij GAS die weggemoffelde kick altijd ook tof klinken. Net alsof je weer terug bent in de baarmoeder.:halleluja

Edit: Hij gaat hier al op repeat. Echt lekker ingetogen, maar met genoeg verhaal. Love it!
 
Vet! Op zich wel eens met het iets meer wegmoffelen van die kick, al vind ik het totaal niet storend. Verder echt een baas van een track, helemaal m'n straatje!

Ik vind het bij GAS die weggemoffelde kick altijd ook tof klinken. Net alsof je weer terug bent in de baarmoeder.:halleluja

Edit: Hij gaat hier al op repeat. Echt lekker ingetogen, maar met genoeg verhaal. Love it!
Thanks man ! Word er erg blij van om dit lezen :)
 
Back
Top