Tip: goedkoop domeinnaam vastleggen

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.655
Locatie
Zwolle
Dag allen,

Even een handigheidje delen, voor wie het leuk vindt.

Ik heb net bij Mijn Domein een domeinnaam zonder hosting vastgelegd. Het eerste jaar kost dat slechts 1 cent per maand! Aan de domeinnaam heb ik een redirect gekoppeld naar mijn Linktree-account. Daarop staan links naar alle plekken online waar je me kunt vinden.

Als nu mensen vragen waar ze mijn muziek kunnen beluisteren zeg ik defactotechno.nl en dan zien ze automatisch het overzicht van Linktree. En dat het eerste jaar voor slechts 14 cent (inclusief btw). Toch handig 👍
 
Goedkoop is duurkoop. ;)

Wat kost het ná dat eerste jaar dan?

(ik heb zelf al teveel/genoeg domeinnamen overigens)


edit:

€0.77*12 = €9.24

By transip.nl is het eerste jaar €0,99 en daarna €7.99 per jaar.

Er van uitgaande dat je je domeinnaam toch zeker wel een jaar of 5 behoudt zou dat uitkomen op:
mijndomein: €46.32
transip: €40.94
 
Laatst gewijzigd:
Er van uitgaande dat je je domeinnaam toch zeker wel een jaar of 5 behoudt zou dat uitkomen op:
mijndomein: €46.32
transip: €40.94
Dat vind ik geen geld 👍 Nu mompel ik vaak iets over Instagram en dat ik YouTube niet meer precies weet 😆

Je kunt de URL ook gebruiken in de handtekening van je mail, in een mediakit, visitekaartjes (mocht je die nog gebruiken), op stickers waar je je buurt mee volplakt, achter op je auto, in bio's van social media platforms etc.

P.S. Met het eerste jaar voor 14 cent kom ik uit op € 37,10. Jaja, zuinige Hollanders 😉
 
Laatst gewijzigd:
Het kan dus voor minder, zal er 'ns naar kijken. :)
Maakt natuurlijk heel erg uit welke TLD je gebruikt ook. Er zijn ook gratis opties zoals `.tk` en `.ml`

Ik heb zelf ook een `.audio` domain en deze was destijds ~18eu/jaar ofzo, maar deze zou nu 10x zo duur zijn geloof ik. Nogal een smak geld.
Gelukkig val ik nog onder een oude regeling en is deze voor mij op dit moment iig niet buiten-proportioneel duur geworden :#
 
Ik zit bij Godaddy, €7,49 per jaar voor een .nl domein. Ik heb Microsoft Office365 privé ("family" abo heet dat geloof ik) en Godaddy is de enige provider waarbij je dan je eigen domeinnaam kunt gebruiken met office365 email.

Je kunt altijd na het 1e jaar overstappen naar een andere provider. Ik heb zelfs wel eens ergens een domeinnaam een jaar gratis gehad waarna ik alsnog kosteloos kon overstappen na het 1e jaar.
 
Webreus : € 6,99 per jaar :)
(domein)
En als je het goedkoopste hostingpakket erbij neemt, ben je in totaal € 17,- kwijt oid per jaar. Goedkoper heb ik ze nog niet kunnen vinden.
 
Ik heb alles ondergebracht bij namesilo.com, was toen (en nu nog voor de meeste domeinen) het goedkoopste.
 
Back
Top