Jitterbug

Heel erg mooie klanken, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ie bij momenten a-tonaal klinkt (look who's talking) en dat je nog wat EQ-werk voor de boeg hebt. Dat hoge arpje klinkt vaak te schel.

Hoe en met wat heb je dit gemaakt? Analoog of digitaal?

Veel succes

Gloomy :)
 
Heel erg mooie klanken, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ie bij momenten a-tonaal klinkt (look who's talking) en dat je nog wat EQ-werk voor de boeg hebt. Dat hoge arpje klinkt vaak te schel.

Hoe en met wat heb je dit gemaakt? Analoog of digitaal?

Veel succes

Gloomy :)
Hey,

bedankt voor de feedback. Het is inderdaad een modale compositie, van lydisch naar lydisch augmented en lydisch dominant, soms springend naar dorian #4, en het einde is duidelijk majeur. Daarom klinkt het misschien een beetje oncomfortabel :-)

Wat betreft EQ heb je zeker gelijk, ik had hier en daar wat dingen kunnen behandelen. Arps zijn soms Access Virus, Sylenth-1 en Omnisphere, vandaar de digitale hardheid. Fijn dat je het in ieder geval leuk vindt!

Best, Val
 
Cool nummer. Fijne spacy sounds en de boel gaat lekker alle kanten op. Het enige waar ik minder kapot van ben, zijn de drums. Die klinken vrij plat. De kick kickt niet en de snare slaat niet. Het geheel lijkt iets te veel in de midden- en hoge tonen te hangen. Daar gebeurt nogal veel, maar laag mis ik een beetje. En het einde is me ook wat te abrupt.

Toffe beelden trouwens.
 
Cool nummer. Fijne spacy sounds en de boel gaat lekker alle kanten op. Het enige waar ik minder kapot van ben, zijn de drums. Die klinken vrij plat. De kick kickt niet en de snare slaat niet. Het geheel lijkt iets te veel in de midden- en hoge tonen te hangen. Daar gebeurt nogal veel, maar laag mis ik een beetje. En het einde is me ook wat te abrupt.

Toffe beelden trouwens.
Goed punt. Misschien is het arrangement een beetje overvol en zijn er een paar dingen verloren gegaan. Bedankt voor de feedback, het helpt echt.
 
Back
Top