Pro One demo's. tracks en herrie, tips, sounds

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.096
Locatie
HybriDe L!Fe
Ok dit topic is exclusief voor Pro One.
Dus Moogs, Yamaha's en Johova's zijn hier niet welkom.

Behringer, Sequenctial Pro One of een vst Pro One mag allemaal.
Maar de sounds op de drums na zoveel mogelijk Pro One.

Wat tips.

Heb je hoofd pijn? Neem een Pro One
Is je bas dun? Pro One
Zit je moeder aan je kop te zeiken? Pro One
Moeite met libido? Pro One

Hier een uurtje pielen op mijn Behringer Pro One.

Cheers

Tim

 
Vet! klinkt goed man.

Ik begin gas te krijgen voor een echte Pro One.
De BH heeft van die kleinen koppekes.
Maar ja heb geen plek voor een Pro One
 
Vet! klinkt goed man.

Ik begin gas te krijgen voor een echte Pro One.
De BH heeft van die kleinen koppekes.
Maar ja heb geen plek voor een Pro One
Ik heb een pro one gehad, maar ik vind de bro one een prima alternatief, die knopjes zijn prima wat mij betreft, bij de boog vind ik ze wel te klein maar bij de bro one heb ik daar geen last van. Idem met de k2, formaat is prima.
 
Hier nog een linkje naar mijn legendarische GAS killing demo: https://www.synthforum.nl/data/video/140/140689-952f7a4ddc16d71beb68ac68f81392eb.mov

Ben hem nu fatsoenlijk aan het aansluiten, ik had een tekort aan MIDI convertor kabeltjes maar dat is nu opgelost. Wellicht dat ik er nog wat beter opgenomen en gespeelde dingen kan opnemen binnenkort.
Haha nice, voor die room ambience erbij.

Je kan je DX11 er toch opzetten en dan de sequencer inspelen?

De Pro One zat ook in Drexciya hun kit. Je kunt er heel mooie specey bleeps mee maken.

@demian
Maar dat gaat op de echte denk ik nog beter want de envelope op de Bro One is een beetje vaag kwa curve.
Ben geen kenner maar je voelt als je in de buurt van een sweetspot komt van sputterende filter envelopes dat het moeilijk te controleren is.
 
Ik zit er serieus aan te denken om er een CEM3310 in te maken. Voor de Filter envelope. Wellicht 2 ook 1 voor de AMP.
Het filter zuigt gewoon en ik weet zeker dat de Pro One tonaal nog veel vetter kan klinken.
De digitale envelopes zijn de beperking. Het voelt als een low bit, dac met een dikke cap erop om de boel af te vlakken.

Zie: Behringer Pro-One - Page 12 - MOD WIGGLER

Kijk wellicht zijn de digitale envelopes niet de reden maar ik denk van wel en het gaat om een gebied waar de gemiddelde synth tweaker wellicht niet komt.
Het gaat om een hele kleine sweetspot waar de filter envelope enorm effect heeft op een heel kort decay geluid en daar dan nog een keer over heen wrijft.
Het resultaat is water druppel / glinsteren achtend.... tja moeilijk uit te leggen.
iig in geen van de demo's/vergelijking word zo een sound gemaakt

Of ik suk of de BH Pro One zijn envelopes zuigen :)
 
Weet je zeker dat het filter minder is dan het origineel? Ik ben er overigens ook niet super enthousiast over het filter, er is een enorme drop als je de resonantie open draait. Maar ook niet bijzonder slecht.

Envelopes is een bekend verhaal, die zijn wel een stuk beter geworden sinds een van de updates maar er zijn gewoon hoekjes waar het niet gevoelig genoeg is.

Je kunt hem ook op drone zetten en door een externe VCF / VCA halen.
 
Een veel kleiner issue, maar wel erg makkelijk te fixen is dat de noise veel te zacht is t.o.v. de oscillators. Hierdoor kan het wat lastiger zijn om goede drum sounds te maken.
Dit is simpel op te lossen door de interne noise trimpot op max te zetten:
 
Weet je zeker dat het filter minder is dan het origineel? Ik ben er overigens ook niet super enthousiast over het filter, er is een enorme drop als je de resonantie open draait. Maar ook niet bijzonder slecht.

Envelopes is een bekend verhaal, die zijn wel een stuk beter geworden sinds een van de updates maar er zijn gewoon hoekjes waar het niet gevoelig genoeg is.

Je kunt hem ook op drone zetten en door een externe VCF / VCA halen.
Nee niets mis met het filter. De volume drop hoort.
Het gaat idd om de kleine hoekjes van het filter,
 
Heb ff met de Bro one zitten spelen, maar zo slecht is het filter toch niet?
Best punchy en snelle envelopes op de nieuwste firmware. Kan er best snappy Electro bassline mee maken.
Wellicht dat de Pro One idd wat meer sweet spot heeft in het begin / kleine nuances in snappyness, maar ik heb geen echte om te vergelijken.

Doet jullie filter mooi tracken met keyboard amount op 10? Bij mij iig niet, krijg nog niet goed oscillerend filter als extra toon erbij.

 
sorry ik bedoel dus de envelopes. wat je vooral merkt met het filter env. in de kleine hoekjes.
Denk dat dit stepping van de digitale envelopes is.
 
Heb ff met de Bro one zitten spelen, maar zo slecht is het filter toch niet?
Best punchy en snelle envelopes op de nieuwste firmware. Kan er best snappy Electro bassline mee maken.
Wellicht dat de Pro One idd wat meer sweet spot heeft in het begin / kleine nuances in snappyness, maar ik heb geen echte om te vergelijken.

Doet jullie filter mooi tracken met keyboard amount op 10? Bij mij iig niet, krijg nog niet goed oscillerend filter als extra toon erbij.

Bekijk bijlage 3819279

Envelopes zijn echt wel lekker snappy had niet gezegd qua hoe het klinkt dat ze software zijn. De filter trackt 100% op ongeveer 3/4 open, niet maximaal.
 
Een veel kleiner issue, maar wel erg makkelijk te fixen is dat de noise veel te zacht is t.o.v. de oscillators. Hierdoor kan het wat lastiger zijn om goede drum sounds te maken.
Dit is simpel op te lossen door de interne noise trimpot op max te zetten:
Ik heb al veel te lang niets met mijn Pro One gedaan....schandalig eigenlijk. Moet nog steeds nieuwe bushings in het keyboard zetten en daar is het nog niet van gekomen.

Wat ik wel weet is dat in ieder geval bij mijn exemplaar de ruis juist keihard doorkomt. Als ik de regelaar maar een klein beetje opendraai dan hangen de gordijnen al te wapperen :D Geen idee of alle Pro One's dat hebben of dat het puur aan mijn exemplaar ligt.
 
Envelopes zijn echt wel lekker snappy had niet gezegd qua hoe het klinkt dat ze software zijn. De filter trackt 100% op ongeveer 3/4 open, niet maximaal.
Thanks, zat net op 8 en toen leek het te kloppen, maar toen moest ik gaan koken :W
Zal het nog eens proberen vd week

Ben zo blij met gligli op de p600: hierdoor kan je de frequentie pot op octaaf zetten. Herinner me nu weer hoe vervelend het is om telkens je synth the moeten tunen met een andere. Is dit mijn gemis aan absoluut gehoor of hebben jullie hier ook last van?
 
Back
Top