Der dritte raum

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
589
Hallo :doei:

Ik ben nogal een fan van de plaat 'Hale Bopp' van Der Dritte Raum.
Dit betekent 'de derde ruimte', maar zou iemand weten wat ze hiermee concreet bedoelen? :yamaha:

Via google vind ik iets van een ruimte voor bloedplasmacellen, maar ik vermoed dat het ergens anders gezocht hoort te worden? :dubbel:




Bedankt mensen! :D
 
Van hier:

"The name Der Dritte Raum originates from the time when Andreas and his colleagues got a new third recording room at the Out-O-Space Studio."
 
Gave track inderdaad.. dikke lead sequence

Er is laatst een toffe remix van Boris Brechja verschenen.. Al is het origineel wel beter - kaler, rauwer..

 
Der Dritte Raum is echt geweldig. Ik luister alles van ze met grote regelmaat en het nieuwe album Kommit is ook weer erg fijn.
 
der dritte raum was 1 van mijn meest favoriete groepen uit de jaren 90, hun album wellenbad uit 1996 was het eerste album dat ik van hun gekocht heb en ook gelijk hun beste album vond ik achteraf (de andere titels heb ik uiteraard ook).

Het hele album staat overigens op youtube:
 
Ik luister Hale Bopp graag in de auto hopend dat ik opstijg als een spaceship, maar dat is nog nooit gebeurd
 
Jaaaaaaaaaa!
Daar heb ik meer dan 1 goede herinnering(en) aan *D*D*D
Geen idee wat het betekent overigens, maar die heerlijke arpeggiator heeft mij wel doen besluiten om meer met house muziek te gaan doen.
 
Verhaal over de derde studioruimte is er één, een ander verhaal dat ik ooit in een interview las is dat de afkorting (DDR) ook wel lekker viel, aangezien de hereniging van Oost en West nogal een impact had op electronische muziek / stappen in de jaren 90. Hij kwam zelf uit Goetingen, wat nét in West valt.
 
Je bedoeld zeker niet deze ddr ?! DDR
Die kende ik nog niet inderdaad. En zoals Flyweight ook al zei, wat een absolute topplaat blijft dat toch (net als de Trommelmaschine). Ik draaide ook nog wel eens de Acid Pauli remix, én ik vind Da Tanz Ich doch Lieber Ein Rumba ook nog steeds n lekker plaatje.

Heb ze ook nog eens in Tresor live zien spelen, dat was een feestje. Werd toen verbouwd dus alleen dat kleine hok boven was open en die hadden ze dichtgepleisterd met Roland gear (volgens mij ieg 3 tb-303's).
 
Back
Top