Teveel of te weinig reverb?

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.102
Locatie
Belgie
Heb er nu wat betere reverb opgezet maar weet niet of het goed is? Ik weet het echt totaal niet.
Teveel? Te weinig?

 
Sorry ben per ongeluk een nieuwe post begonnen, was niet de bedoeling. Dat zal voortaan niet meer voor hetzelfde liedje gebeuren. Men excuses.

Ps reverb is denk ik te luid, heb de trompetten minder gezet. Upload binnen de 5 minuten
 
Ik weet het echt totaal niet.

Ik dénk dat deze versie iets scheller klinkt. Dude, als je het niet weet, luister dan via allerlei manieren... in de auto, met oortjes op een mp3 speler of phone, via monitors, een hifi-installatie, enz.. Dan zou je toch moeten kunnen vertrouwen op je oren.

Luisteren via mijn monitors.. Ja, ietsjes te schel... Maar ik laat dit over aan experten. Stuur pb's naar de mensen waarvan je denkt dat ze je kunnen helpen. Succes!
 
Ik denk dat er veel ook aan de toon van de trompet lag. Die klonk schel omdat ik veel te hoog zat op de octaaf ladder van men noten. Ik heb ze gewoon een octaaf lager gezet nu maar ben er nog aan bezig. Heb ook zo goed als alle neutron weg gehaald. Ben er daar mee over gegaan ook denk ik.
Maar veel doet het octaaf van de trompetten denk ik. Maar ben ermee bezig.
 
De versie die nu geupload is blijf ik voor nu bij omdat ik men oren niet meer kan vertrouwen op dit liedje. Ik luister er later/morgen nog naar en dan pas ik aan. Nu klinkt het goed maar heb weer uren gemixed. Dat is gevaarlijk. Later hoor ik dingen waarschijnlijk. Zeg het al maar dat het mogelijk is dat er dingen niet kloppen.
 
Ik zou lekker andere muziek gaan maken en later er weer eens naar luisteren. Misschien vind je het dan wel prima zo en vraag je je af waar je je druk over hebt gemaakt. Of misschien valt het kwartje dan wel en weet je precies wat je nog wil veranderen.
 
Voor mij is het goed, het is voor mij belangrijk dat anderen er tenminsten kunnen van genieten op enige manier.
Ik zie inderdaad morgen wel verder met deze track, ben aan volgende bezig.
 
Hola Jimmy,

Voor Reverb heb je vaak in cubase vaste instellingen zoals Cathedral,Room,Consert,en dergelijke.
Misschien helpt dat voor je instellingen,je kan in ieder geval daar van uit gaan.
De regel is Snelle muziek korte reverb,legato muziek langere reverb,maar het heeft ook met smaak te maken.
In ieder geval het moet niet verzuipen in de reverb.
En luisteren naar muziek helpt ook.
Groeten van Andre.
 
Ik zet de reverb zo dat je hem net niet duidelijk hoort.
Meestal geeft dat een goede ruimte indruk
Anders is natuurlijk als je op zoek bent naar een “zwemmen in de galm” ervaring :-)
 
Heb de reverbs een low cut gegeven en een high cut met de ingebouwde EQ en dan een beetje gezocht naar een goede sound, track per track. Dat heeft geholpen. Zo heb ik reverb maar geen al te grote galm.

Ik heb dus nog wat gesleuteld aan dit liedje en ook daarstraks even via tv speakers gemixed al moet ik zeggen dat ik de violen terug heb aangepast net, via hoofdtelefoon, omdat die toch wat stil stonden.

Aangepaste versie is geupload. Als er mixwise nog ideeën zijn, kwam harder of stiller zetten van instrumenten, mag je me dat laten weten.
 
Back
Top