Hi all!

BIRD

Nieuwkomer
Lid sinds
6 januari 2022
Berichten
2
Locatie
Amsterdam
Hi allemaal,

Mijn naam is Peter (h.o.d.n. BIRD) en ik ben nieuw hier.

Sinds mijn 16e (ben nu 31) draai ik plaatjes en sinds anderhalf jaar ben ik mij aan het verdiepen in elektronische muziekproductie en synths. Ik focus mij voorlopig vooral op (knal)techno maar kan en wil mij ook buiten mijn eigen gebaande paden bewegen (e.g. ambient). Ook ben ik sinds een paar maanden livesetjes aan het opnemen met de gear die ik heb op Youtube. Ik heb het geluk dat ik in mijn soutterain een provisorisch geisoleerde studio heb in Amsterdam West om daar te knallen en soms zelfs de sporadische afterparty neer kan zetten.

Momenteel heb ik het volgende spul: Elektron Analog Rytm MKII Black (helemaal fan van dit apparaat; inclusief de dual VCO), Elektron Analog A4 MK II Black, MAM MB33 (defect for some reason), Novation Launchpad MKIII. Voor het draaien gebruik een inmiddels 10 jaar oude Xone DB2 en Xone K2 die het nog steeds uitstekend doen. Recentelijk heb ik mijn Novation Peak verkocht voor de Analog A4, maar ik ben er nog niet uit of ik de A4 het einde vind.

Mijn doel voor dit jaar is om meer livesetjes (evt. in collab vorm) op te nemen, beter worden met daadwerkelijk produceren en vooral ook gewoon te blijven noodlen. En ik denk dat ik met de motiverende interactie met de experts hier dit hopelijk daadwerkelijk kan doen! Tzt wil ik misschien een goede polysynth kopen (e.g. Moog One, Polybrute) om aan de slag te kunnen met epische pads (die ik mogelijk over de pulserende techno kicks heen kan gooien of juist helemaal ambient te gaan), maar het gaat nog wel even duren voordat ik een dergelijke reusachtige uitgave voor mijzelf kan rechtvaardigen.

Cheers,
Peter
 
Welkom Peter! Ah, blijven noodlen is een heel goed plan. Je komt hier vast veel inspiratie tegen, misschien wel genoeg om die polysynth snel aan te schaffen :D
 
Back
Top