Work in progress: Einde Der Tijden

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.127
Locatie
Belgie
Tweede liedje dat ik op klassiek vlak heb gemaakt, anderhalf jaar geleden. Is wel nog niet beluisterd op speakers... Dusja...
Plugins Roland Cloud Zenology, je kan echt knappe dingen met die plugin, denk dat ik hem ooit wel aanschaf, veel geluiden. Allerlei geluiden niet enkel dans muziek geluiden.
Ozone en neutron erop gezet, kleine aanpassingen gedaan.

 
Het is heel goed gemixed en zeer luisterbaar. Bijna een meesterwerkje, ik zou het zeker niet kunnen. Proficiat!
Ge bent toch serieus eh Gloomy... Ik heb dat nooit gehoord vroeger. Nu pas omdat iemand van die volume levels sprak heb ik er eens naar gekeken... Mixen word moeilijker omdat je bijna niets meer hoort maar ik hoor het verschil nu wel...

Vroeger was het inderdaad een rommelhoop, ik hoorde het enkel niet. Ik vind dat heel raar... Daarom hoop ik op anderen want als ik op mijn oren moet verder gaan klinkt het altijd goed...
 
Ik ga ook voort op mijn oren, en trek me geen reet aan van masterings vst's, behalve het volume, die moet op 0dB staan. Succes verder.
 
Ben bij volgend begonnen aan het minder machinaal te laten klinken door de noten niet perfect te zetten. Dat is een heel werk... Normaal speel ik dat en zet ik dan de noten juist, dat zal ik vanaf nu met nieuwe liedjes ook niet meer doen.
Nu moet ik dat dus handmatig in al die arrangementen doen, en het zijn er toch redelijk wat. Dat is een karwei waar ik tegen opzie.

Toch klinkt het beter en ik ga dit liedje dus ook onder handen nemen. Ik hoop daarmee de laatste klacht te kunnen oplossen: dat het te perfect is, te machinaal.
Ik weet niet dat dat gaat lukken, ik speel het niet echt dus ja echt natuurlijk krijg je het nooit meer... Maar ik ga men best doen.
 
Neeje da gaan ik nu toch nie doen precies LOL. Dan zijn de oude liedjes maar machinaal. Ik zie ook dat het veel te maken heeft met de manier waarop ik speel, teveel lange noten achter elkaar enzo. Ga dat niet kunnen oplossen dan het echt opnieuw te spelen en dat gaat niet ze mannen. Ik heb rond de tien arrangementen, alst niet meer zijn, van vroeger... Ik weet dat allemaal niet meer wat ik gespeeld heb hoor. Ik improviseer altijd er maar op los...
Neeje sorry, het machinale zal erin blijven bij deze liedjes, het spijt me. Wel bedankt om me erop te wijzen zodat als ik iets nieuws maak ik er kan op letten.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top