Roland Jupiter 6 op MP voor 4500

Mijn bod of tis te zeggen wat ik er voor over heb is onvoldoende.
Nu wil ik wel graag muziek maken met een JP6 maar we moeten eerlijk zijn, met 5000 ballen kan je heel veel analoog snoepgoed kopen de dag van vandaag.
5000 is niet veel,als die heel mooi is ten minste, als je er nu geen koopt heb je hem nooit als die nooit meer mag kosten.

Binnen de korste tijd is hij 8k..
 
5000 is een aanzienlijk hoger bedrag dan ik 3 maanden geleden heb betaald voor mijn zeer mooie JP6. Die had wel wat werk (soms 2 krakende voices) maar is ook na reparatie nog steeds veel minder dan 5k

It's a mad world, but not everyone is going crazy ;)
 
5000 is een aanzienlijk hoger bedrag dan ik 3 maanden geleden heb betaald voor mijn zeer mooie JP6. Die had wel wat werk (soms 2 krakende voices) maar is ook na reparatie nog steeds veel minder dan 5k

It's a mad world, but not everyone is going crazy ;)
Een JP6 die defect is kan je idd geen 5k verkopen...we hebben het over perfect werkende exemplaren natuurlijk.
 
Een JP6 die defect is kan je idd geen 5k verkopen...we hebben het over perfect werkende exemplaren natuurlijk.
We? Jij hebt het over perfect werkende exemplaren en dat je 5k een prima prijs vindt. Ik zie daar geen 'we' in terug.

Sterker nog, volgens zijn er hier verhoudingsgewijs veel potentiële kopers die wel door wat kleine oplosbare onderhoudskwesties heen kunnen kijken, zeker als je daarmee een normalere prijs betaald ipv bloated reverb nonsens.

Die van mij is nu idd wel werkend, gerecapt en nagekeken. Dat dan weer wel. En met een fatsoenlijke resonance repsonse. :D
 
We? Jij hebt het over perfect werkende exemplaren en dat je 5k een prima prijs vindt. Ik zie daar geen 'we' in terug.

Sterker nog, volgens zijn er hier verhoudingsgewijs veel potentiële kopers die wel door wat kleine oplosbare onderhoudskwesties heen kunnen kijken, zeker als je daarmee een normalere prijs betaald ipv bloated reverb nonsens.

Die van mij is nu idd wel werkend, gerecapt en nagekeken. Dat dan weer wel. En met een fatsoenlijke resonance repsonse. :D
Wat bedoel je met die fatsoenlijke resonance response? Kan je dit eens toelichten als je wil? Merci!!!!!
 
Oh een lelijke niet werkend exemplaar zou prima zijn voor mij.
80% van mn spullen zijn hier zo gekomen.
 
Wat bedoel je met die fatsoenlijke resonance response? Kan je dit eens toelichten als je wil? Merci!!!!!
De meeste synths hebben een circuit dat het volume automatisch aanpast wanneer je resonantie omhoog draait, om resonante pieken tegen te gaan. Dit is bij de JP6 wel erg overdreven gedaan waardoor het volume veel te ver wegzakt wanneer je resonantie gebruikt.

Hier staat wat info en een link naar hoe dit te fixen, Of iig te verbeteren.

Waardes zijn denk ik per JP6 verschillend. Je moet ook rekening houden met lpf/bpf/hpf. Bij mijn juup kwam de waarde op 470k. Hierbij was er de beste response en geen /minimale distortion door te hard in het filter sturen.
 
We? Jij hebt het over perfect werkende exemplaren en dat je 5k een prima prijs vindt. Ik zie daar geen 'we' in terug.
Marktprijzen zijn gebasseerd op werkende exemplaren ,dat is de 'we'.

En over marktprijzen ,wel daar heb jij het nu ook over..
 
Wat is de marktprijs voor een defecte met podium rash + nicotine laag?
 
Sigaretten worden ook steeds duurder, je kan beter een met een dikke laag stof zoeken.
 
Prijzen van toestellen met defecten of die verkocht worden als ongetest of met ongekende werking of 'as-is' is volledig random,dat is zo voor vintage synths ,studio gear of zelfs van recente makelij tweedehandse toestellen.

Dat kan van spotgoedkoop tot toch heel duur gaan.

De ene of andere persoon die geluk heeft gehad is dus geen bruikbare referentie.
 
De meeste synths hebben een circuit dat het volume automatisch aanpast wanneer je resonantie omhoog draait, om resonante pieken tegen te gaan. Dit is bij de JP6 wel erg overdreven gedaan waardoor het volume veel te ver wegzakt wanneer je resonantie gebruikt.

Hier staat wat info en een link naar hoe dit te fixen, Of iig te verbeteren.

Waardes zijn denk ik per JP6 verschillend. Je moet ook rekening houden met lpf/bpf/hpf. Bij mijn juup kwam de waarde op 470k. Hierbij was er de beste response en geen /minimale distortion door te hard in het filter sturen.
Aha!!!! Merci voor de uitleg... Ja, nu begrijp ik het.... Staat doe zo fel ingesteld? Hier niet zo heel veel last van... Als je eenmaal een patch programmeert en de patch evel er naar aanpast, heb ik er zo veel last nooit van.... Maar als je live resonance tweaken gaat kan ik het me wel voorstellen... Nu ja, hoge resonance is aan mij nooit besteed icm een dichte filter, wel met de filter quasi maximum open voor flinterdunne messcherpe sound....

Merci voor het antwoord!!!!!!
 
Zou me niet verwonderen dat de eerste softsynth's die op de markt kwamen in de verre toekomst ook zwaar van computer kunnen gaan wisselen.🙄Bijhouden zou ik zeggen, voor je kleinkinderen.
 
Jupiter 4 is al back hoor en full serviced + de originele compu chips er terug in en midi in.
Alles dat wat roest was ( schroeven etc, zijn vervangen door nieuwe ).
Geluk bij een ongeluk, anders had ik lang lang een fout getunede en een oscillator die 1 keer in de week even freaky deed.
Als die goed getuned en serviced is, maakt die echt nog hele mooie poly sounds.
Die had die mod voor 99 geheugens, maar de tech guy zei, dat het echt slordig gesoldeerd en is sowieso meer fan van synths in originele staat.
Dus originele compu chips erin.

Al mijn synths hebben midi of toch cv/gate.
Zoals de MS-20, Yamaha CS-10/CS-30.
Eurorack.
Mijn Korg 770 heeft midi in en out, want die heeft al midi ports, voor die ouderwetse sound in en outs, dus de tech heeft daar de midi in gestoken.
Moet weer niet voor geboord worden.
Mijn Korg Delta heeft de midi kit, soort basic polysix met strings bij, is geloof ik min of meer dezelfde filter.
Poly 61 heeft ook midi. Ma die ga ik verkopen denk ik niet mijn sound en vind het programmeren gruwelijk.
Vooral geen slider maar alles + en - tegenover de JX vind ik slow en is ook niet mooi 7 steps resonance ...
Tis niet moeilijk ma tgaat gewoon super super slow en ik vind die eigenlijk een beetje schel/lelijk klinken.
Moeilijk om omheen die 80 dco sound te programmen. Legowelt heeft wel een toffe samplepack.

De ensemble bakken zoals de Crumar Performer en Yamaha SK-20 hebben hier geen midi.
De performer die zou CV/Gate hebben voor de brass synth, maar ik vind de hole niet.
En SK-30 heeft CV-Gate op de mono synth ... ma ik heb de SK-20/CS-10/CS-30 in de studio een CS40m.
Mijn maat heeft nog de Solina en Arp Omni.
Maar string/pads daar heb je toch de minst virtuoso poly piano skills voor nodig.

Nee ik wou die Tubbtec 66 mod echt graag. Ik had vroeger een 60 met kenton bakje, maar die 60's zijn gewoon veel te duur.
Geheugen mis ik niet.

Mijn 6 heeft dus wel 2 midi holes, de chip kan verder terug naar origineel.
En is dus een 66.
Ging er sowieso een midi poort in steken.
En voor 100 euro meer heb je zoveel meer opties.
Was midi onmogelijk op de Juno 6 of Jupiter 4 had ik ze ook gekocht. Maar wel nog een Alpha gesnatched
  • Midi in- and output. Can output key presses, arpeggiator, Powerarp and chord memory.
  • Additional play modes: Polyphonic, Duophonic, Three-Voice, Two Monophonic modes, Chord Memory and Polychord. The Mono- and Duophonic modes feature adjustable fatness
  • Portamento for all play modes with adjustable speed and behaviour
  • Powerarp: A powerful sequencer that includes breaks and note lengths and can be triggered by the arp clock, trigger, midi clock or midi trigger. Features various direction, transpose and random modes.
  • Two additional filter LFOs: A triangular LFO with a frequency of up to 2.2kHz and a S/H style LFO with various clock sources.
  • A second ADSR for the filter.
  • Detuning. Turns your Juno into an organic analogue synth.
  • Alternative tunings: Select from a range of non-equal tempered tunings or upload a custom scale.
  • Midi filter, pitch bend, arp and portamento control.
  • Settings via an internal configuration menu or external midi controller.
  • Extra features accessible using the existing Juno controls
  • Comes with sticker overlays and all necessary parts

Vooral Portamento, de 2 adsr, detuning en alternative tuning en dat ie gok ik alles van poly tot unison kan ... vooral die stacked voices die ik al geprobeerd heb, maken die Chorus een pak slappen
tegenover pure oscillator power en ik gebruik die tegenwoordig. Standaard vind ik em wat te dik/melig/overused en klinkt alles naar die chorus.
Net zoals smallstone die Phase Shifter alles naar smallstone doet klinken, da's cool voor de meer cheesy strings zoals die op de Delta/solina
Maar geen fun om een echt goed klinkende synth of betere stringer te gaan phasen.

Nog liever Boss Metal Distortion M2 aan mijn Juno 6(6). Daft Punk Rolling Scratching.
Belachelijk wat die pedaal doet met die super basic sound.
Bij mij hangt die aan mijn modular aan Atlantis en niet met alles op max zoals daar ( de klank is dan wat holler dan iets voorzichtiger tunen van draaiknoppen, samen met KomoRebi en Lethargi ( die ook chillere meer spacey distortions kunnen maken ma ook phasen, chorussen, flangen en sla die aan en uit voor diverse soorten distortions in mijn modular "groovebox" achtige jams.


Toch mis ik je posts. Ik herinner me deze thread, en het niet meer posten nadien... Ze waren mss iets moeilijker om te lezen, maar welk interessant boek is dat niet?

Hopelijk ben je niet afgeknapt door de opmerkingen, je was al sinds 2007 lid zag ik...
 
Back
Top