Wie gebruikt een Behringer FX 2000

andreos

Ouwe rot
Lid sinds
7 juni 2020
Berichten
1.577
Locatie
Europa
Hola Musicfriends,

Wie gebruikt er hier een Behringer FX 2000 virtulizer.
Ik ben beniewd naar de reakties,Op youtube krijg ik er geen helder beeld van.
En wel voor zang live gebruik.

Groeten van Andreos:)
 
ik heb de eerste generatie Behringer Virtulizer gehad en dat was mijn eerste stukje studio gear. kreeg water in mijn mond van de geballanceerde i/o :)
Kwa sound was het so so. ik vond alleen het tape effect leuk.
Maar goed wellicht is de FX2000 andere koek.
Lijkt me dat je die wel ergens kan proberen.

Wat zoek je precies voor fx? Is het puur galm voor de zang?
 
Dag flyweight,

Dat is het probleem moet ik even naar madrid rijden:D
Reverb heb ik live op de mixer staan,maar het ging meer om het ruimtelijk te maken.
En over het algemeen ben ik niet tevreden met de reverbs,ik ben verwend met convolution.
Dus er is een optie om het in mijn Daw te doen,maar dat gaat dan weer via de laptop,terwijl ik het eenvoudig wil houden.
Er is wel een losse convolution van Sony maar die kost 5000.- euro een beetje te veel.

Groeten van andreos.:)
 
Als je verwend bent dan denk ik niet dat je de FX2000 reverb mooi gaat vinden. Dan zou ik eerder een Eventide H9 max of Lexicon processor zoeken.

Of is dit niet iets? TC-Helicon VoiceTone R1 – Thomann UK
Dag flyweight.
Nee dat is het niet
Net als tc ele tricon.
In mij mengtafel zit een reverb.
Maar dat klinkt ook niet.
Denk dat ik mijn laptop met cubase
Ga gebruiken met de ingebouwde
Convolution reverb.
Ga ik nog even uitzoeken en ik wilde voor live niet zo veel meenemen.
Maar voor kwaliteit moet het
Maar.

Groeten van andreos.
 
Ik had de eerste voorloper van de FX2000, dat was de DSP1000P. De presets waren heel erg 'over the top'. Erg dus. Maar je kon hem ook gewoon editen met de manual erbij en dan kreeg je er opeens prima resultaten mee. Dus met RTFM kom je een heel eind met die dingen. Ze zijn echt minder slecht dan de Behringer reputatie doet vermoeden. Je hoeft echt geen onbetaalbare FX'en of grote merken te kopen om een goed resultaat te krijgen. Maar REVerence uit Cubase is idd ook een prima convolutie galm. Wat de FX2000 trouwens niet is. Dus het is ook een beetje appels met peren vergelijken. Sowieso tussen hardware en software.
 
Ik had de eerste voorloper van de FX2000, dat was de DSP1000P. De presets waren heel erg 'over the top'. Erg dus. Maar je kon hem ook gewoon editen met de manual erbij en dan kreeg je er opeens prima resultaten mee. Dus met RTFM kom je een heel eind met die dingen. Ze zijn echt minder slecht dan de Behringer reputatie doet vermoeden. Je hoeft echt geen onbetaalbare FX'en of grote merken te kopen om een goed resultaat te krijgen. Maar REVerence uit Cubase is idd ook een prima convolutie galm. Wat de FX2000 trouwens niet is. Dus het is ook een beetje appels met peren vergelijken. Sowieso tussen hardware en software.
Ik gaf al aan dat sony hardware 5000 euro kost.
Nee niet te vergelijken .
Groeten van andreos.
 
Ik gaf al aan dat sony hardware 5000 euro kost.
Nee niet te vergelijken .
Groeten van andreos.
Dat is een beetje het andere uiterste.....
Ik heb nu bv een TC Electronic M3000. Lexicon PCM90 en Yamaha SPX990. Tweedehands allemaal best te doen, maar voor de TC of de Lex tweedehands koop je nog steeds 5 nieuwe Behringers.
 
Back
Top