Ik Zal Volhouden

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.104
Locatie
Belgie
Oud liedje. Compositie is nog hetzelfde maar herbewerkt met neutron en ozone. Heb ook redelijk wat aanpassingen gedaan kwa mixen. Ook enkele problemen opgelost.

Dit was het eerste Klassiek achtig liedje dat ik nu al meer dan een jaar geleden gemaakt heb. Vind het nog steeds mooi. Compositie is gemaakt met Roland Cloud Zenology plugin.

Laat maar weten wat jullie ervan vinden en als jullie het leuk vinden kan je het altijd gratis downloaden!

 
Soundcloud doet het ff niet omdat ik het nummer terug erop gezet heb, zal de song zo delen
 

Attachments

  • 1 Ik Zal Volhouden.mp3
    11,9 MB
Klaat ulle nu wel bekke gerust denk.
Eh, oké? :?

Qua akkoorden vind ik het wel prima. Alleen de manier van spelen is vrij machinaal, zeker de piano. Verder is het geheel ook nog wat droog; wat galm hier en daar zou zeker geen kwaad kunnen. En als je een tegenmelodie introduceert, zo rond 3:00, zou ik daarvoor een sound kiezen die wat meer afwijkt van de hoofdmelodie. Dan krijgt het wat meer dynamiek. Eigenlijk ontbreekt het op de genoemde punten vooral daaraan.
 
Ja vroeger zette ik de noten handmatig erop na gespeeld te hebben omdat ik problemen had. Daardoor klinkt het zo... zijn eigenlijk oude liedjes en kan die niet meer herspelen...
De nieuwe liedjes zijn op dat vlak denk ik wel beter. Meer natuurlijk geluid.
 
Dag Jimmy,

Een kleine tip,save ook in midi,dan kan je het altijd veranderen.
En de arpeggio iets minder snel.
Verder een mooi nummer:okdan:

Groeten,A.
 
Tis in midi gesaved. Ik bedoel dat ik vroeger niet doorhad dat het MOEST dat sommige noten harder en stiller klonken dus delete ik de gespeelde noten en zette ze er dan handmatig terug op... daardoor was elke nooit hetzelfde volume... en kwam er geen natuurlijke klank meer uit.
Klopt ook wel dat de piano machinaal kan klinken want heb dat in de tijd met een plugin gedaan, scaler... Ken niet zoveel akkoorden meer...
 
Normaal zou er ook galm moeten opstaan, heb er toch overal reverb opgezet... heb hem nu dan maar op elke track helemaal openstaan, stond op 90% alreeds maar was misschien toch niet genoeg.
Heb het tempo een ietsie pietsie naar beneden gedaan, nog lager en het word zagerig vrees ik, vooral als de trompet zijn intrede doet.

Ik heb het nu wat beter gemixed hoop ik, tis vooral op dat vlak dat ik nu aan de oude nummers bezig ben... maarja ik moet het ook maar doen met men 25€ koptelefoon en tv speakers... Zal het nummer opnieuw hier delen en laat me dan eens weten of de mix een beetje goed is? Is oud nummer, wil ze gewoon wat verbeteren waar ik kan en verder gaan...
 

Attachments

  • Ik Zal Volhouden.mp3
    12,3 MB
Snap het probleem met de reverb, stond in daw wel open maar in plugin maar op 55%, zal het verbeteren in volgend liedje.
 
Mooi gemaakt hoor.:okdan:
Misschien iets meer velocity op de piano en strings/brass?
Het klinkt wel als een game uit de eind jaren 90:okdan:
Wat overigens niets mis mee is...
Goed gedaan.
 
Mooi gemaakt hoor.:okdan:
Misschien iets meer velocity op de piano en strings/brass?
Het klinkt wel als een game uit de eind jaren 90:okdan:
Wat overigens niets mis mee is...
Goed gedaan.
Bedankt, ben nu op werk, werk er straks aan verder
 
zeer zeer mooi en inventief, maar die lead brass staat wat luid, en ik zou ook sommige instrumenten automaten op reverb doorheen het nummer, maakt net niet zo statisch. Well done already!
 
zeer zeer mooi en inventief, maar die lead brass staat wat luid, en ik zou ook sommige instrumenten automaten op reverb doorheen het nummer, maakt net niet zo statisch. Well done already!
Ja heb de reverb harder gezet, stond op return track wel open maar in plugin te laag... thx, ik probeer de brass harder te laten klinken dan de rest, is het dan beter alles beetje gelijk te zetten?
 
dat beslissen jouw oren, je monitors en je headset :) Kan ik niet mee helpen..gewoon een tikkeltje het volume verminderen zou al wonderen doen, denk ik. Succes!
 
Nieuwe versie online, heb de titel veranderd zodat de link terug werkt. Ik heb abbo nu op soundcloud dus kan nummers nu veranderen.
Zal veel schillen. Deze link blijft dus geldig. Sorry voor het ongemak.

Heb even kunnen mixen op men speakers, het klonk weer echt niet goed. Heb niet veel tijd gehad. Denk dat ik me terug boven op men kamer ga zetten. Woon nog bij men moeder, kan dus niet uren aan een stuk muziek maken door speakers...
Het liedje vrij had ik op speakers helemaal gemaakt, kreeg daar goeie commentaar op. Ik kan het dus wel, het ligt echt aan die stomme koptelefoon...

Heb de reverb harder gezet en ook de trompetten lager maar heb nog veel meer aangepast. Strings klinken zwaarder nu hoop ik, klonk beetje te hoog naar men zin.


 
kwa harmonie erg leuk. maar vind dat je dit moet spelen. niet programeren. nu zit er weinig gevoel in. veel te statisch.
 
heb het oorspronkelijk gespeeld... maarja allemaal handmatig verwijderd en er terug op gezet, is nu eenmaal niets aan te doen. Heb veel oude liedjes zo... Ik ga ze niet weg gooien, het zijn goede ideeën.
Heb maar geduld. Is eerste klassiek achtige liedje dat ik gemaakt hebt. De eerste zijn altijd bij mij de minste. ;)
Is onderhalf jaar geleden ook maar had zin om ze te updaten en eens online terug te zetten, had alles verwijderd. Heb godzijdank de arrangementen nog... En soms geven de noten zelf gevoel. Hoe je ze speelt kan op meer manieren dan volume controle. Maar met gevoel. Dan heeft het niets statisch meer, maar dan word het net iets meer. Iets persoonlijks.
Dat is dan ook muziek voor mij. Noten.
 
Laatst gewijzigd:
Nog veel aan gesleuteld, nog niet op speakers gehoord. Maar ben luider kan ik het in ieder geval al niet krijgen zonder te clippen.
Net op de rand alles gemixed. Weet niet goed, dat kan niet anders zijn...

Morgen voormiddag eens horen op speakers.

Ja ben weer nachtje aant doordoen lol.
 
Door de speakers gehoord en normaal gezien afgewerkt. Kunnen jullie zeggen hoe het voor jullie klinkt? Kan er iets mix wise beter (enkel mix wise aub)



10:35 ff toch nog iets aanpassen denk
 
Back
Top