Hot knob syndrome

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
Bij het bekijken van live performances van DJ's en nu ook muzikanten valt me deze aandoening steeds meer op... Het zenuwachtig aantippen van faders en draaiknoppen.. Lekker druk bezig doen, effe snel een eq pot aanraken alsof dat enig effect heeft op de sound...

Ik kwam deze video tegen van de week.. kijk die zenuwachtige tikjes tegen die faders dan!! In m'n hoofd schreeuwt het: 'pak-die-fader-nou-gewoon-vast!!!!'

Ja erg irritant om te zien.. Maar goed, die jongen kan er misschien niks aan doen...het is een vreselijke aandoening..

Hot-knob-syndrome:



Hier nog meer hot-knobs

 
😁 je kan je maar ergens druk over maken..
 
Screenshot 2022-01-03 at 16.10.27.png
 
Screenshot 2022-01-03 at 16.14.16.png
 
Heel veel DJ's zie (of zag) je hun edits op de mixer op de tel doen.. maar die rage is duidelijk nu overgewaaid naar de DAWless kudde. Niet iedereen lukt het om exact op de tel te doen.. dan ziet het er een beetje zo uit.. :D
 
Ik hoor regelmatig dat het Hot Knob Syndrome sinds het begin van de pandemie steeds vaker voorkomt ...
 
Laatst gewijzigd:
Dan liever gewoon meteen door naar het fenomeen 'air dj'. Zijn daar al competities voor?

 
Ik kwam deze video tegen van de week.. kijk die zenuwachtige tikjes tegen die faders dan!! In m'n hoofd schreeuwt het: 'pak-die-fader-nou-gewoon-vast!!!!'

Ja erg irritant om te zien.. Maar goed, die jongen kan er misschien niks aan doen...het is een vreselijke aandoening..
Het is een teken van onzekerheid en/of vooral mensen met beperking op controle van kleine korte bewegingen doen het (het heeft een naam in medisch jargon,maar weet het niet juist welke weer).

Kleine faders/korte lineare afstand dus is niet zo makkelijk mooi linear te laten bewegen namelijk zonder steun met andere vinger van het hand.

En op zulke kleine volgepakte doosjes is al geen plaats voor steun zonder iets anders per ongeluk te schakelen,dan is het kort aantikken een oplossing.

Zeker in live toestanden als je geen vaste hand hebt kan het snel fout lopen.

Maar het heeft niets te maken met hot knobs eigenlijk,dat vind ik dan wel belachelijk.
 
Dat fenomeen bestaat al sinds de opkomst van de MP3J - oftewel de DJ die lekker een set van USB speelt en ondertussen moeilijke bewegingen maakt. Vind ik er iets van? Jawel. Maar goed, het zal wel bij de performance horen. Persoonlijk vind ik het visuele aspect van DJ'en volslagen oninteressant, luister liever naar muziek die me de tunnel inzuigt en me alles om me heen laat vergeten dan dat ik naar zo'n DJ ga lopen staren alsof Ariana Grande over een podium ligt te kronkelen ofzo.
 
Beter Hot Knob Syndrome dan Button Bashers!

De hoeveelheid sjaken die met de sync aan EDM "mixen" en proberen om de play/pause en cue knop kapot/door de behuizing heen te rammen is onthutsend. Uiteraard op niet hun eigen CDJ 2000 Nexus maar die van iemand anders...
 
Back
Top