[Deep House] Arpeggia 2

Missing Links

Ouwe rot
Lid sinds
6 juli 2004
Berichten
523
Locatie
Amsterdam
Mag iets op 112 bpm nog deep house heten of gaat dat al richting downtempo? ;-)
Lekker sloom, dubby en melancholisch om het jaar eens positief mee te beginnen.



Synths:
Strings = DX7
Bass arpeggio = Pro-1
Plinkeplonk geluidjes = OB6

rest allemaal in ableton.
Lead arpgeggio = Ableton wavetable (met een hoop random modulatie van wavetable positie en FM)
Pads = Diva & U-No-LX
Drums = samples
Mix = soundtoys, valhalla, fabfilter en wat klein grut.

ps. voor wie op zoek gaat naar Arpeggia 1, die is nog niet af....
 
haha thanks @e-Gloomy-nations! Deze is inderdaad af. Althans: ik hoor nog 1000 dingen, maar probeer mezelf aan te leren om door te gaan naar de volgende. beter produceren leer ik van meer tracks maken ipv eeuwig blijven schaven. Tenzij iemand hier nog een gouden tip heeft natuurlijk.

Ik bedoelde een tweede track "Arpeggia 1", waar ik ooit eerder aan begonnen was - vandaar de omgekeerde nummering.

Thanks @Robi!
 
De arpeggio is heel mooi en lekker opbouwend. Ook qua compositie en opbouw zit ie wel goed, mellow maar nooit saai. Eigenlijk wel een beetje jouw stijlkenmerk. Het enige waar ik niet helemaal van overtuigd ben is de hhats en schuifels, ze klinken niet helemaal "in" de mix. Ik denk dat er net iets teveel mid en lage frequenties inzitten, kan je daar niet eens een low shelf filter op los laten, en ze net iets stiller zetten? Of misschien gewoon er net iets andere samples voor kiezen? Het stoort trouwens enkel in de eerste 20 minuten, als de arrangementen wat drukker worden stoort het veel minder.
 
@Kobboi Leuk om te horen hoe jij mijn 'stijl' omschrijft! Ik ben voor mn gevoel nog best zoekende naar 'mijn' stijl... ;-)

Wbt de hihats, bedoel je de gesamplede hihats in het begin (), die het geheel een wat organische feel moeten geven? Of juist de wat hardere 707 hats die er later in komen?
 
Allebei, maar vooral de 707's. Zowel de Hayes sample als de 707 hats hebben veel mid frequencies, dus ofwel filteren, ofwel naar omhoog pitchen (voor de 707s dan). Bij dit laatste zou het wel kunnen dat de timing dan fout loopt (omdat de sample korter wordt), dus kijk even wat het beste werkt.
 
Thanks! Goeie tip. Mijn monitor setup
is niet ideaal, dus dat soort details mis ik soms. Het laag is er al uit (low pass) maar de low-mids kan ik nog wel wat verder cutten. Hou de pitch wel liever laag denk ik, voor een wat warmere (ipv knisperende) sound.
 
Boeit mij niet zo in welk hokje het past maar ik vind hem lekker en mooie geluiden. Inderdaad iets te veel pit voor een lounge playlist en iets te dromerig voor een dansvloer track misschien. De mix is goed in balans. Misschien nog vocalen toevoegen?
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top