Mis samples en loops in Cubase 11 Pro

Post Rock

Ingeburgerd
Lid sinds
2 januari 2022
Berichten
51
Locatie
NL
Hallo, ik heb Cubase 6 ge-upgrade naar 11 Pro. Nu heb ik in instructiefilmpjes gezien dat er meer samples en loops zijn dan dat ik zie aan de rechterkant van Cubase onder 'Media'. Ik mis bijvoorbeeld 'Bloom' (vocal samples). Iemand enig idee hoe ik deze te voorschijn kan krijgen?
 
Hallo, ik heb Cubase 6 ge-upgrade naar 11 Pro. Nu heb ik in instructiefilmpjes gezien dat er meer samples en loops zijn dan dat ik zie aan de rechterkant van Cubase onder 'Media'. Ik mis bijvoorbeeld 'Bloom' (vocal samples). Iemand enig idee hoe ik deze te voorschijn kan krijgen?

Steinberg Download Assistent, de sound libraries moet je apart downloaden.
 
Idd, was ook even nieuw voor mij vanaf Cubase 8.5.


Als de de download assistant geïnstalleerd hebt, klik je (na inloggen/registratie) links in het scherm op "My products" en dan zie rechts in het scherm de verschillende libraries en packages.
 
Weet jij toevallig ook waar 'bloom' (vocal samples) onder staat. Dze kan ik (nog) niet vinden...
 
Wat een gezeur... Denk 'Bloom' te hebben geïnstalleerd maar geeft aan: install again. Ik kan ook geen andere app's downloaden omdat mijn e-liscenser bezig schijnt te zijn met upgraden (?)
 
Hebbes! Sorry voor dat gezeur hier voor maar werd er een beetje gek van. Dank nogmaals Eraser 127!
 
Waarom staat er rechts bij de packages en libraries 'install again' als ik het heb gedownload? Wie kan me hierbij helpen. En zitten deze Loops en samples (aan de rechterkant) allemaal in Cubase 11 Pro? Zoveel staan er niet in mijn download assistant... zie foto.

E53DDDDD-A357-443C-ACC8-68AD64E699FB.png
 
"install again" staat naast de packages rechts in je download manager omdat als er iets mis is je ze opnieuw kunt installeren.

Die packages in rechts in Cubase zijn idd allemaal geïnstalleerd. Als je er op klikt krijg je een lijst met audiosamples. Zover ik kan zien, heb ik deze ook allemaal in mijn download manager staan.
 
Dank je wel weer Erazer! Ik ga de laptop met kabel aansluiten op de router en zal opnieuw proberen te installeren. Zou de firewall van invloed kunnen zijn?
 
Ik was een tijd geleden ook aan het zoeken naar samples in Cubase 11 via MEDIA
Samples stonden wel degelijk op mijn pc( gecheckt en gevonden via Finder)
Nadat ik in mediabay (F5) de juiste mappen had aangeduid en deze laten scannen waren deze weer beschikbaar in de mediabay in Cubase
 
Hola.
Ja dan toch maar geupdate naar cubase 12.
Ik ben er wel blij mee.
Ook eerst mijn computer
Naar pro Windows 10 gedaan.
Maar was wel alles kwijt.
Maar na 2 dagen updates is alles weer oke.
Ik heb op een anderen
Computer ook alles staan
Dus 2 systemen.

Groeten van andreos
 
Back
Top