Beste kabel voor de wavestate?

jando

schelpdier
Lid sinds
29 januari 2014
Berichten
1.050
Locatie
IJmuiden
Ik heb een ongebalanceerde 2x mono naar 1x stereo 6,3mm TR jack kabel, van mijn wavestate naar mijn audio interface steinberg UR28m. Maar het blijkt dat ik af en toe een soort van phasing problemen ervaar, zodat er amper geluid uit komt. Met een enkele ongebalanceerde 6,33mm TR kabel via de mono out naar de audiointerface heb ik dit probleem niet.

De wavestate heeft twee 'balanced 6.3 mm TRS phone jacks6.3 mm TRS phone jacks' voor links en rechts (en een mono out.)

Nu is mijn vraag, welke kabel kan ik hier het beste voor gebruiken? 2x mono naar stereo in op de audiointerface (de inputs ondersteunen ook gebalanceerde kabels), of 2x mono L en R naar 2 ingangen op de audiointerface?

Iemand een aanrader voor een specifieke kabel, om de wavestate aan te sluiten?
 
Laatst gewijzigd:
Apart balanced outputs.
Volgens mij heeft de UR28m ook balanced inputs dus dan met 2 TRS jack kabels aansluiten.
 
balanced is het signaal 2x maar bij 1 de fase ongekeerd. dus die fase issue kan komen van een verkeerde kabel.
 
Ah, ja, dank....dan vraag ik me nog af, is er een voordeel van twee kabels tegenover een 2x mono naar 1x stereo gebalanceerde kabel?
 
Lees dit maar eens:


Zorg ook dat dit geld voor je interface naar je monitoring, ik had al jaren last van computergeluid door m'n speakers. Daarna gebalanceerd aangesloten van m'n interface naar m'n monitorcontroller en monitors en de "digitale" herrie was weg. Tevens kreeg ik ook meteen volume vermeerdering.
 
Maar ik neem aan dat de meeste hun wavestate niet met twee losse gebalanseerde kabels aansluiten, of toch wel?
 
gewoon 2 trs jack kabels als je interface gebalanceerde i/o heeft
Ander 2 trs naar 2 mono jacks
 
Back
Top