headset microfoon voor vocoder

Vic

Soldeerprofeet
Lid sinds
30 januari 2008
Berichten
3.700
Locatie
Belgische Kust
Hoi,

Ik wil graag gaan experimenteren met de vocoder van mijn Korg Kronos en de vocoder van de Moog One.

Ik zoek een deftige microfoon die ik op mn hoofd kan plaatsen en handen vrij hou om te spelen.
zonder koptelefoon functie.

Iemand tips voor me?
Wat is goed spul ?

thnx
Vic
 
Ik heb geen tips voor een microfoon, maar wat ik wel vaak hoor is dat mensen een compressor tussen de microfoon en de vocoder plaatsen om betere resultaten te krijgen.
 
Ik krijg het niet voor elkaar met mijn oude microfoons, weet niet wat ik fout doe.

Als ik bv mn microfoon in mn SupernovaII steek, zie ik de VU meter uitslaan maar uit de vocoder krijg ik niets van geluid ?
In de Moog One lukte het ook al niet ?
Ik heb Vocoder stress ;{
 
Ik veronderstel dat je wel ook het klavier bespeelt? :)

En uiteraard geen microfoon gebruiken die phantom power nodig heeft.

Ik kreeg de MS2000 vocoder werkend met zo'n simpele eighties Akai microfoon, dus puur om het te laten werken heb je niks exotisch nodig.
 
Hier een tutorial voor de Kronos:


Maar op de Supernova zou het toch behoorlijk plug&play moeten zijn, zeker als je de handleiding erbij hebt.

Op sommige synths zit er een mic/line switch op de microfoon input, die moet natuurlijk ook wel juist staan.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Er is een synth kerel op YT die uitmuntend vocoder klinkt met n draadloze headset mic… duitser… als ik m vind post ik t hier voor je.
 
Back
Top