Hoe isoleer je een aantal maten uit een lange track in Ableton

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
6.963
Locatie
Apeldoorn
Hoe isoleer je bijv 9 maten uit een lange track in Ableton om daarna eerst te warpen zodat de bpm synct om daarna te slicen?
Alles wat je kan vinden gaat alleen over hoe je cut of split en hoe je een deel consolideert tot een nieuwe scene maar dat werkt niet als je daarna wilt warpen want als je dan die 9 maten op een nieuwe audiotrack plaatst en je bekijkt dat stuk audio dan zit de rest er nog steeds voor en achter en dat is waardeloos als je wilt in - of uitzoomen om te warpen.
Hoe krijg ik alleen die 9 maten audio echt als een nieuwe file zonder de rest, of moet ik dan eerst exporteren, dat lijkt me vrij omslachtig er moet toch een vlottere manier van editen zijn?
 
als je nu die audio dupliceert naar een 2e track en het overtollige er af snijdt? In de onderste view (die wave ) kan je rechtermuis klikken en crop sample doen, dan is alles er af buiten de selectie
je kan in die onderste wave een marker zetten 'set as 1.1.1' of zoiets, opnieuw als je rechter muis klikt. Of warp from here. Niet dat ik dat allemaal nog gebruik, heel erg mijn frustratie zone, zo werken.
 
Als je CRTL -J gebruikt dan word dat een nieuwe file.
Als je 9 maten perfect wil loopen zorg dat je eerst ongeveer de 9 maten hebt.
Dan perfect afsnijden.
Daarna het BPM aanpassen to die perfect loopt.

Al je je loop dus door het midden snijd en daar CRTL - J (join) doet word het een nieuwe file.
 
Back
Top