AMSynths OBIE-XA VCF, de Oberheim OB-Xa filters voor Eurorack

AMSynths-OBIE-XA-Filters.001-678x381.jpeg

`AMSynths AM8325 OBIE-XA VCF repliceert de filters van de iconische Oberheim OB-Xa analoge polysynth en presenteert ze in een nieuwe Eurorack-module.
De AM8325 filtermodule (14HP) is een recreatie van de 2- en 4-polige filters van de Oberheim OB-Xa Synthesizer uit 1980 in Eurorack.
De kern maakt gebruik van twee AS3320-filterchips die klonen zijn van de iconische CEM3320-chip.
Aan de aansluitzijde heeft de AM8325 twee audiosignaalingangen met twee speciale niveauregelaars (OSC1, OSC2).
Dan krijg je klassieke frequentie-uitschakeling en resonantieregelaars, samen met twee FM-regelaars (MOD en ENV) met CV-ingangen.
Net als bij het origineel kan het filter ook zelfresoneren.
Het heeft ook een toetsenbordingang voor het regelen van het filter van een toonhoogtesignaal.
Er zijn ook twee schakelaars. De eerste activeert/deactiveert de toetsenbord-CV en de tweede stelt de filtermodus in.
Je kunt kiezen tussen de 2-polige lowpass, 2-polige highpass of de 4-polige lowpass.
Het gefilterde signaal wordt uitgevoerd op een mono audio-aansluiting.`

AMSynths AM8325 OBIE-XA VCF is binnenkort beschikbaar voor £ 140,00.

 
Cool, maar ik begrijp zijn aanpak niet. Hij maakt ze, lanceert ze en vervolgens zijn zijn (nieuwste) modules nooit en nergens te krijgen.
 
Misschien stomme vraag maar heeft Robert Keeble van AMS ook meegewerkt aan de UB-XA van Behringer? Omdat hij wel de 2600 en de 2500 series heeft ontworpen voor Behringer vraag ik me af of ze voor de UB-XA ook wat van zijn ontwerpen hebben gebruikt.
 
Cool, maar ik begrijp zijn aanpak niet. Hij maakt ze, lanceert ze en vervolgens zijn zijn (nieuwste) modules nooit en nergens te krijgen.
Precies dit!
Ik wil die Juup4 VCO/VCF!

:D
 
heb AMsynths al opgegeven, goed spul hoor maar wat heeft zo'n shop voor zij als er niks beschikbaar is....
 
Nu 3 stuks in stock:

 
En .. op! Het is al vaker gezegd: Rob zou wat meer vetrouwen in zijn markt kunnen hebben. Maar missschien maakt t m allemaal niet uit.. en dat is natuurlijk zijn goed recht. :maffia:
 
Back
Top