Audio/MIDI-configuratie MAC

Hij werkte toen ook met DP9.
Er wordt in post 20 toch echt Logic X genoemd en hij verteld dat ie van 16 poorten naar 8 switcht
Je leest alleen de laatste link, daar had ik niet gezien dat het om DP ging, ik dacht dat het dezelfde was als de eerste die postte.
 
Laatst gewijzigd:
Logic geeft hier gewoon 16 kanalen aan. Verder herkent Logic ook de midi interface en het werkt tot daaraan prima.

Het is echt iets in de Audio/MIDI-configuratie die niet meer dan 8 midi kanalen kan geven.

Ik heb inderdaad de laatste link gepakt, ik ga die andere even doorlezen :okdan:
 
Inderdaad zelf nog nooit voorgehad

Weet wel dat meeste DAWs die devices daar negeren, dus beetje nutteloos werk in ieder geval :)

Zelfs in Logic maak je ze beter aan in de environment dacht ik (is lang geleden)
 
Misschien moet ik juist deze vraag even in het algemeen aan iedereen vragen die met Mac werken?

Draaien jullie met meer dan 8 midi apparaten aan je mac? Iemand toevallig? :okdan:
 
Ah, je maakt een kleine denkfout. In je voordeel, trouwens..

Je vraagt gaat eigenlijk niet over je Mac, maar over je midi-interface. Het plaatje waar je het over hebt, is daarvan afhankelijk.

De Motu MIDI Expres 128 (te zien in je screenshot) is een 8-in / 9-uit midi interface. Als in: 8 x 16 midi-kanalen in, en 9 x 16 midi-kanalen uit. Die "16" waar je naar zoekt, is dus gewoon check. Niks aan de hand.

Als ik verder naar je routing kijk, pak je nu 1 poort per hardware-apparaat. Je kunt ook doorlussen via midi-through. Normaliter is dan, op die manier, 1 poort voldoende. Dus met al die poorten die je nu hebt, zou je zéker goed moeten zitten. :okdan:

klopt! Het was inderdaad duidelijk een denkfout. :o:

Ik heb de vraag ook even voorgelegd op het Mac Freak Forum en daar kreeg ik een soortgelijk antwoord als van jullie.
Ik haalde de kanalen en poorten door elkaar met de focus op de poorten.

Ik heb nu alle apparaten virtueel verbonden met enkel een midi in en out en de midi kanalen daarop afgesteld zonder verder aan de poorten te toornen en het werkt :okdan:

Dat is nog eens een goed begin van het nieuwe jaar :okdan:

Ik wil jullie natuurlijk allemaal hartelijk danken voor de tips en aanwijzingen!! :halleluja
 
Back
Top