flyweight - Czech Koruna

Ja leuk hoor. Beetje J Dilla/D'angelo achtige scheve grooves. Om dat perfect uit te voeren moet je een god als Pino/quest Love ofzo zijn. Ik vind het zeer knap wat je neergezet hebt en het blijft overeind ondanks de imperfecties. Ik vind de zang echt top en passen bij het nummer. Qua mix had met de stem nog wel wat kunnen gebeuren. Hij is een beetje droog en los van de rest. Erg leuke inzending!
 
lekkere track hoor. Zang heeft nog wel een beetje NL accent, maar is prima verder. heb er van genoten en is voor mij een de beste kanshebber tot zo ver
 
Een hele, hele goede ongepolijste track met heerlijke zang van je!
Hier hoor je een echte old skool produktie want de bass, de gitaar, de claps, drums enz het klinkt allemaal heel natural en organisch en de kleine imperfecties maken er een mooie, eerlijk track van.
Je opname en produktie roepen herinneringen op aan die goeie ouwe studio's met die lekkere analoge sound uit de 60 en 70ties
Bijv Tony Joe White of Dusty Springfield in Memphis en Arif Mardin als producer bijv, weet niet of deze je iets zeggen maar wat mij betreft niet meer veranderen zoals je nu opneemt, klasse!
 
Laatst gewijzigd:
Mooi nummertje hoor. Er zitten af en toe wat van die "dirty sounds" (zo noem ik ze maar) in en die klinken echt lekker.
Als dat je stem in real is, zonder dat daar veel aan is geknutseld, dan petje af hoor.

Ik dacht bij dit nummer aan Moby-Extreme Ways (Bourne), maar dat zal wel aan mij liggen:).Het heeft wel niet hetzelfde tempo, maar de stem en de sfeer doen dat denk ik.
Stem van mij (Ik ga er geen 50 geven, maar er zitten toch wel meer als 5 nummers bij die een stem verdienen)
 
(Ik ga er geen 50 geven, maar er zitten toch wel meer als 5 nummers bij die een stem verdienen)
Ja ik moet dit toch bijstellen. Zoveel echt goede tracks dit jaar. moeten er wel 10 of zo worden.

Allemaal super bedankt voor het luisteren.

@krautrock1958 ken die namen, ga ik eens luisteren.
Wel grappig want dit is de eerste track die op een analoge mixer is afgemixt.
Dus blijkbaar heeft de Soundcraft K1 wel een sausje.
Iig bedankt voor je feedback.


Cheers

Tim
 
Ik heb echt uitgekeken naar het beluisteren je inzending. En niet onterecht, zo blijkt. Wat een heerlijke frisse en directe compositie! Dat uit de maat lopen van bepaalde componenten van de drumtrack doet het heel goed. De Rhodes is fijn en had ik eigenlijk veel meer willen horen.

De vocals komen wel heel erg direct binnen. Een beetje reverb zou me wel gesmaakt hebben denk ik. Hoe dan ook een inzending die opvalt in deze contest.

Maak je nog eens een track als Duckdive (mijn all time favorite like op SoundCloud)?
 
Eerlijke, rauwe, échte muziek. Out of my league als sample-hobbyist dus verder geen inhoudelijk commentaar, maar het klinkt lekker. Je stem doet me soms even aan Brood denken, is dat erg of juist goed? :)
 
Lekkere unieke vibe neergezet.
Klinkt puur en recht door zee
van 2:29 kreeg ik even de Herman Brood vibe :-)
 
wow ik word hier stil van. bedankt allemaal voor de warme feedback.
dat kwa stem en mix. hoor ik vaker.
daar moet ik me eens op focussen. is toch iedere keer een andere mic en kwa mix en settings heb ik geen idee wat werkt. maar veel reverb doe ik niet. ben toch meer een droogkloot :)

haha Duckdive is wel lang geleden. wie weet ooit. is voor mij moeilijk om bij een genre te blijven. ben meer van experiment
 
Hele rare groove. Ik ben ook verrast: bij een naam en avatar verwacht ik soms een bepaald geluid en merk nu dat die verwachting totaal elders lag :)
 
Lekker nummer. :okdan:
En aan de ruis effecten, de logge Rhodes sound, de grittie noise pads en
de losse drums (lees swingend)
geven het nummer een rauw randje.
Ik ben totaal geen zanger en kan daar hellemaal niets over zeggen (qua stijl)
Maar het zit goed in mekaar.
 
Wel lekkere ruwe track. Qua track structuur wel sterk. Hier en daar wat dingetjes die wat vals klinken vind ik. Laatste stuk mooi maar had nog even kunnen doorgaan. Klinkt als een demo die zeker moet worden uitgewerkt.
 
Back
Top