flyweight - Czech Koruna

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.027
Locatie
HybriDe L!Fe
Pffff echt 10 min voor tijd ingezonden.
Gitaar, bas, zang en synths ingespeelt... en nu best wel doof van de herrie uit mijn hoofdtelefoon.
Deze track heb ik afgemixt op mijn nieuwe Soundcraft K1 mixer met 2 spring reverbs en een vca bus compressor.
Ik moet zeggen dat ik de grit en rauwheid erg tof vind van de mixer.

De liqeur help ook niet echt.. :)
Deze track is een beetje een sum up van de korona frustratie.
De laatste maand ben ik alleen maar thuis. Eerst zelf Corona en en daarna mijn meiden.
Niet meer kunnen optreden, weiningh sociaal zijn etc.
We betalen allemaal de prijs.
Energie is in geen velden te bekennen maar we blijven positief want zeiken hebben we niets aan.

Hoop dat het snel voorbij gaat en we weer 'real life' kunnen chillen.

PS ik ga alle tracks luisteren maar ga maar op een 5 tal tracks stemmen.
Geen geslijm, geen vriendjes politiek maar gewoon als ik het vet vind krijgt het mijn stem.

Cheers

Tim

 
Wat een mooie eerlijke sound, love it :-)

PS: en ik bedoel echt eerlijk en niet heerlijk, al is het dat natuurlijk ook :-p
 
Ik vind het super! vanaf 1.50 echt top! aparte groove ook, clunky en flink ernaast, maar toch ook weer superlekker!
Goed gedaan man!
 
Groovy shit! Heel nice!! 8):okdan: Fijne vibe ook, fijne chords en lekker divers qua instrumenten.. Rhodes is altijd fijn.. <3
Stem is redelijk upfront gemixed en springt er lekker uit. Mag zeker gehoord worden! :okdan:
 
Voor mij is dit echt een nummer, een verhaal, het heeft iets te vertellen. Dat is vrij uniek op SF.
Er zitten her en der inperfecties in die het voor mij nog beter maken. Knap gemaakt!
 
@Eclectic @sKeLeTvM @The Big Ear @MacGyverGear Hey super bedankt voor het luisteren.

Om eerlijk te zijn was het spannend om de volgende ochtend te horen of de track wel ok was.
Echt gek ben echt gister in de vroege avond begonnen met opnemen.
Dus ja wellicht is tijds druk juist wel goed. Gewoon gaan.

@MacGyverGear ja Rhodes is echt heerlijk.
Zit wel te geilen om er een aan te schaffen maar ben ook best blij met mijn Roland P330 (MKS20).
Zeker als ik die stereo door mijn amps houd.
Maar ja die nieuwe Rhodes zijn echt afgrijselijk duur. 8000 vs 100 euro voor een P330
 
Super mooie track weer van jou. Geweldige sfeer weet je weer neer te zetten! :okdan:
 
Echt vet dat je met zoveel verschillende live instrumenten bezig bent en petje af weer voor het resultaat! Nummer zit goed in elkaar en zang is ook echt goed gedaan, oprecht en puur, tof dus!
 
Vind dit het beste nummer tot nu toe! Maar ben pas op een 1/3 van de lijst. De zanger past ook goed bij het nummer! Knap werk!!
 
Ik heb deze een paar keer beluisterd, voor er iets over te zeggen. En ik vind hem goed. Hij bouwt mooi op en is lekker gevarieerd.

Er valt me wel wat op, of ik hoor het niet goed 😉 De beat is lekker groovy, maar de gitaar in het begin wat te strak voor mijn gevoel. Daar mis ik de swing wat. Bij de synthlead op 2:12 voel ik hem meer.

Verder echt een sterke en creatieve track, mijn complimenten.
 
Ik vind het intro wat rommelig (en af en toe vals?). Als het "harmonium" erbij komt wordt het al beter. Petje af voor je eigen zang, maar voelt toch nog wat amateuristisch. (Ik kan het uiteraard helemaal niet, hoor!). Ook verderop kan ik mij niet aan het gevoel onttrekken dat er wat vals is... Het is in ieder geval geen doorsnee muziekstuk en in zo'n korte tijd gemaakt, complimenten! Ik ga het nummer later (deze week) nog een keer beluisteren, want dat is het iig wel waard.
 
hey bedankt allemaal.

@bombario iemand anders had het ook opgemerkt denk dat je iets in het het eind van de gitaar part bedoelt.
Op een een of andere manier draagt juist dat heel erg bij aan de feel van de track. het wrikt. het klopt niet maar het is als luisteraar moeilijk te vinden hoe of wat. een soort moeilijke Esher puzzel. :)

@bijlevel ja mee eens. maar goed na corona is er geen stem dus doen we het er maar mee.
En idd het is er zo ingeschoten. wat lyrics uit mijn mouw geschut er opgenomen en daarop de uiteindelijke lyrics gehaald en ingezongen. Als ik weer gezond ben kijk ik er naar uit om los te gaan. maar goed het klopt wat je zegt.

Allemaal super bedankt voor jullie leuke reakties.

cheers Tim
 
lekkere track, als of ik bij een live optreden zit, hier en daar wat foutjes maar dat maakt het in dit geval alleen maar mooier.
 
Geweldig nummer, lijkt alsof er 2 tijd notaties door elkaar heen lopen, de drums klinken hierdoor zeer verrassend. Zang is in mijn oren niet perfect maar goed genoeg, de mix is ook behoorlijk clean. Voor mij bungelt deze wel ergens bovenaan in de lijst, en ik heb nu al 85% gehoord. :halleluja
 
Dit is niet iets wat ik normaal zou beluisteren, maar dit is wel héél knap gemaakt! Zang is inderdaad niet perfect, maar dat hoeft ook niet, de frustratie wordt zo prima overgebracht! :okdan:
 
Gast, mijn stem heb je!
Vanaf de start komt de :D op m'n bek. Je zang doet me bij vlagen aan Mick Jagger denken. Je "I-don't-give-a-damn" funk, dronken synthsweeps, drumsolo, stem .. :mega:
 
Groove, vibe en arrangement vind ik top.
Gitaar / stem klinken vrij 'direct/droog' tov de rest, sluit voor mijn gevoel niet helemaal aan.
Coole inzending!
 
Back
Top