Ytse - Quattuor Tempora

Dat ietwat scherp en wat overstuurd ben ik het wel mee eens maar ik vind dat je mooie, originele sounds hebt gemaakt voor deze track.
Ik vind 'm nog wel wat lastig te plaatsen, ik heb 'm genoteerd zodat ik zowiezo nog een keertje langskom bij je.
Velen dank.
Ja erg origineel en daardoor wel boeiend. Het gaat wat mij betreft soms net over het randje qua distortion en zuiverheid.
Dank, scherpe randje blijft een issue.
Ja hoor, helemaal up my alley. Ik zie deze wel gebruikt worden in een film of serie. Zou zo gebruikt kunnen worden voor een sequence waarin na een dramatische wending vette actie ondernomen gaat worden. lekker hoor!
Dank je. Ben er gelijk een scene bij aan het bedenken.
Knap gedaan! Hij is wel moeilijk te volgen af en toe idd, maar naarmate de track vordert gaat dit beter. Vind de wisseling in sferen erg goed gedaan. Voor m'n gevoel is soms de distortion net over de rand dat het net niet meer lekker klinkt, maar verder hele goeie verassende track!
Dank je. Dat moeilijk te volgen begrijp ik denk ik wel. Alhoewel ik dat zelf minder door heb omdat ik al vaak gehoord heb.
Leuk intro met de versnelling, mooie beweging. Die bas is geweldig! Heel mooi dit. Goeie geluiden, mooie mix, mooie opbouw. Lekker toetje ook nog er in. :okdan:
Leuk om te horen. Toetje op zijn tijd is nodig.
de distortion is voor mij juist zeer precies gebruikt, het begint erg sterk, de snijdende lead, cutting lead, dat was wat eerst niet binnenkwam, nu wél.

en dan de 2 leads door elkaar, twee slangen.....

de afwisselingen, eentje vind ik niet geheel geslaagd, maar wellicht, ik ga m nog een keer beluisteren....

of passage.... nee, die verstopt zich toch ook in het gehele nummer, om het zo uit te drukken, en dat bedoel ik positief.

een nummer, simpel om vaker te luisteren, je past veel toe, intrigerend.
Ook leuk om te horen. Prachtig, spreek ik denk ik ook voor de andere deelnemers, hoe je elk jaar weer al die tracks weer analyseert bij synthforum contest. Dank.
Welke overgang had je moeite mee?
 
Origineel, interessant en naar mijn mening super vet. Geweldige drums en synth geluiden. Ik vind dat je het heel mooi opbouwt en afwisselde. Ja, de geluiden hebben een scherp en ruw randje maar aangenomen dat dit geen ongeluk was, goed toegepast! Dikke stem!
 
Heerlijk spannend, mooie open mixdown. Heel tof om naar te luisteren op een goed sound system. Enige opmerking zou inderdaad kunnen zijn dat hij soms aan de schelle kant is. Voor de rest chapeau!
 
Holy shit, dat stereo-beeld van die drums.. Pfiieuw.. Gaaf.

Mooie sounds! Vullen elkaar goed aan, scherpte had je al genoteerd.

De 4/4-beat die halverwege erin komt is een wending waar ik lastig aan kan wennen, helaas. Krijg het niet passend, en vind 'm niet nodig. Nu ik de track beter ken, is dat het deel "voordat we weer terug gaan naar dat mooie stuk"..

Laatste passage is prachtig..
 
Ik hoor waar je heen wilt, vind alleen de synth soundscapes veel te aggressive. Verver had de vibe nog net wel een tandje meer "downtempo" gemogen. Hij is nu wel erg gehaast met alle 16den vol.
 
vanaf pakweg 2 min 13 ga je voorbij mijn comfortzone maar dat blijft niet lang.
zo ergens na 4,18 min na die stilte ging ik verlangen naar C64 SID sounds :D

best ok
 
Heerlijke sounds. Denk wat mensen als agressief beschrijven gewoon te hard in de mix staat. Die leads bv.

Heerlijke sound en toffe track
 
Toffe geluiden! Je hoort ook wel waar je naar toe wilt qua vibe. Heb het idee dat er te veel geluiden en ideeën bij elkaar gestoken zijn. Daardoor wordt het vrij vol en wat onduidelijk. Ik heb dit zelf ook super vaak. Ik voeg ook vaak te veel geluiden toe zonder dat de core m'n muzikale basis goed staat. Of dingen toevoegen omdat het dan weer wat anders klinkt. Las van de week ook over dat het belangrijk is met automation geluiden elkaar de ruimte te geven door in and out te faden. Even introduceren en dan weer iets zachter. Denk dat deze track ook sterker zou worden door minder sounds te gebruiken.
 
Op zich mooi nummer tot 1.40 daarna zit er voor mij een geluid in die "vals" klinkt. Hierdoor is het niet prettig om te blijven luisteren.
 
Bedankt voor het luisteren en fijne comments. Kritiek ook gewaardeerd. Altijd leermoment om betere muziek te maken of om meer inzicht te krijgen hoe mensen naar je muziek luisteren.
De scherpe randjes zijn natuurlijk wel zo bedoelt maar misschien wat overdone. Alle andere zaken ga ik zeker op een later moment nog keer naar kijken.
 
Helaas, zware lfo-effecten en vervorming trek ik niet. Ik probeer er doorheen te luisteren en dan zit er best wel structuur en afwisseling in, dus daar is duidelijk over nagedacht en dat is dan weer positief.
 
De laatste!
Gave beats. Veel afwisseling. Goed gemaakt.
De mate van distortion en detuning op de (lead) synths is niet mijn smaak.
 
Wowwie.. a lot of energy.
Een track met mooie elementen
Alleen voor mij ook net iets to much distorion over teveel sounds.
Maar lekker gemaakt hoor.
 
Verrassend stuk. In eerste instantie dacht ik af te haken, maar afgeluisterd en tweede keer geluisterd. er zit een hoop moois in, vooral die twee leads: op het randje van vals, lekker.
 
Back
Top