dreamer - Memory Fleeting

Bedankt voor alle reacties. Toch ook grappig dat iedereen net iets anders hoort. Maar die mix ga ik denk ik wel opnieuw doen ja :)
 
Ik trek dit wel. Spannend en sferisch trackje. Er zit ook een "knipje" op 3:01 waar je even een crossfade op moet zetten, of spike? Mix behoeft inderdaad nog wat aandacht.
 
Het bel-achtige basgeluid doet me wel naar de volumeknop grijpen en kan wel een decibel of 9 zachter denk ik. Mooie sfeer.
 
ritme van bas geluid vind ik inderdaad meditatief, maar zou ik door een vibrafoon laten doen. Het is nu te hard en in combinatie met de afleidende effect sounds niet meditatief. Dus eigenlijk vind ik de partij van de bas het best
 
Mooi nummer. :okdan:
Wel veel ruis sounds.

Dat knipje/storingen kan ook zijn dat tijdens de opnamen je iets is uit hebt gezet, zoals een lamp of een ander apparaat met on/off switch.
Vooral bij rustige stukken kun je dat gelijk horen.
 
In vijven, en zo nu en dan weer niet, dat vind ik heel boeiend. De sfeer is mooi, ik heb geen last van de ruis, die vind ik een sterk onderdeel. Gaat wel lang hetzelfde door, er zou wat spanning in gemixt kunnen worden.
 
interessant maar een beetje zuiniger op de noise volgende keer :D
 
Zitten mooie elementen in soundwise :okdan:
Ik denk door de mix beter te maken je geheel nog verder kan brengen.
 
Koele sounds, leuke vondst die low-fi noise brusts met de nodige delay en panning er op :okdan: . Zeker als soundtrack geschikt. Als zelfstandig nummer vind ik het een beetje te weinig.

:doei:
 
Mooi soundscape en lekkere geluiden, hier hou ik van.
Ben wel benieuwd waar de track mee begonnen is.

Een vriend van me heeft ook de OB-6 en daar hebben we ook al een paar soortgelijke track mee gemaakt, omdat "Frau Obie" je er makkelijk toe zet deze kant op te gaan.

Die noise bass is idd wat prominent aanwezig. In het begin geen probleem, draagt ook wel de track. Later in de track zou die wat zachter mogen om ruimte te geven aan de andere sounds.
 
Mooi filmisch! Iets met John Carpenter in elk geval. Het ruimtelijke effect is ook behoorlijk geslaagd met het afmixen. Je voelt alsof je er in zit. :okdan:
 
Filmisch inderdaad. Het percussie-achtige basje bevalt me wel, hoewel deze soms zichzelf ook wel een beetje in de weg zit.
 
Mooi soundscape en lekkere geluiden, hier hou ik van.
Ben wel benieuwd waar de track mee begonnen is.
Thnx! deze track is begonnen toen ik een build van Cardinal aan het testen was. Ik wilde een wavje in een nieuwe sample player laden, toen pakte ik een random test-opname die ik in een map vond. Zou eigenlijk niet eens weten wat ik toen aan het spelen was, denk dat het misschien een Vital patch was, of misschien OBx-d? De sample player op looping gezet en toen wat gaan patchen in Cardinal en modules aan elkaar knopen, snelheid omlaag en wat filters en compressie er na, dat is die repetetieve bass geworden. Deze loopt de hele tijd door de track heen. Daarna kwam die sweepende noise, gaan spelen met verschillende LFOs om die steeds meer random te laten opbouwen en pannen. Laag je reverb er op en dat was al een interessante continu voortbouwende soundscape.

Daar heb ik eerst tijden op zitten luisteren, toen ging ik er met de OB6 overheen noodlen en dat werd steeds een soort afwisseling tussen luisteren en er weer wat noten overheen spelen.
Zo heb ik echt uren gezeten, werkelijk :#

En toen toch maar een track er van proberen te bouwen. Dit is dus die loop met dan de OB-6 ondersteunend met de summit geworden. Dit ving voor mij zo het einde van het jaar wel erg mooi, dus heb ik deze ingezonden.
Denk dat door het vele luisteren de mix dus wel net wat lekkerder had gekund (op een gegeven moment hoor je door de sounds de track bijna niet meer he), binnenkort nog even een poging op doen met verse oren.

Allemaal bedankt voor het luisteren en de comments in ieder geval!
 
Back
Top