Alk - Rule Number One

Beetje hak op de tak komt het nummer op mij over, maar dat komt vast door het keurslijf dat ik mijn nummers zelf altijd aanmeet en dat dus hier ook verwacht :). Best wel bijzonder nummer eigenlijk. Stuk vanaf 1m39s vind ik echt geweldig. Alhoewel ik groot fan van Ron B. ben denk ik toch dat hij hier niet zoveel toegevoegde waarde heeft.
 
Coole gitaarpartijen en aantal toffe dingen. De mix zou iets beter kunnen en voor mijn gevoel de structuur kan misschien ook nog wat aandacht gebruiken. Leuk gedaan!
 
Gave orginele track zeg!
De distorted stutter vindt ik wel cool.
Misschien iets naar achteren brengen in de mix, dan helemaal top.
 
Begin zet je inderdaad direct op het verkeerde been. De plaat zelf doet wat droogjes en stacatto aan in sommige passages waar hij op andere plaatsen weer heerlijk gevuld en compleet is. Niet direct mijn muziek maar heb hem helemaal met plezier geluisterd. Vind de glitch / arp tof maar springt op sommige plaatsen wat veel uit de mix voor mij.
 
Misschien iets naar achteren brengen in de mix
Ha ha, understatement van het jaar. Ik vind het nummer echt heel pakkend en onderhoudend, de stem en de gitaren vind ik lekker, ook samen. Maar ik snap die ontregelende distortion noise helemaal niet, dat verpest het nummer echt helemaal voor mij. Heel veel "iets" naar achteren brengen zou het mogelijk pruimbaar maken.
 
interessant genoeg om uit te kijken naar je andere muziek.
 
Erg leuk om keer op keer volledig op het verkeerde been gezet te worden tijdens het luisteren!
 
Wel lekker gruizig en onvoorspelbaar. Had wellicht wat meer variatie in de vocal gemogen? No touching of the hair and face wordt nu wel vaak herhaalt.
 
Ha, je kwam bij de kapper en die wilde ook je baard afscheren en dat was de inspiratie voor dit nummer? Idd dan klopt het geluid van een bot scheerapparaat perfect! Eigenlijk niet zo'n slecht nummer, maar de gekozen vervormde geluiden vallen niet bij mij in de smaak. Gewoon iets minder extreem en je had een fijn nummer gemaakt.
 
Van 1:00 tot 2:10 vind ik echt een goed stuk en als je in die (alternatieve rock) trend je volledige compositie had gemaakt inclusief een goeie zanglijn, dan had je wellicht een toptrack gehad. Nu sleur je er vanalles bij dat imho niets met dat stuk - dat voor mij de essentie was en me ook aan Deus liet denken - te maken heeft. Jammer toch ?
 
Toffe inzending! :okdan:

De gitaarpartijen waren sterk! De vocal-sample inderdaad wat minder.

Opmerkingen over de mix kan ik me wel in vinden, grootste boosdoeners zijn de distorted stutter-partij en Ron. Die zachter zetten zal een flinke bak schelen.
 
De intro klonk goed, mooi gepand ook! Daarom was ik verbaasd toen ik het stuk hierna hoorde, maar wel een origineel genre!

Vanaf 2:00 vind ik een erg mooi stuk! Mooie intro en lekker hoe alles wegvalt terwijl die kick naar voren komt.

2:30 Lekker die crispy bitcrushed sounds en wederom weer goed gepand!

Ik vind het een origineel stuk en ik kan het niet helemaal plaatsen, om deze reden verdien je van mij een stem! De mix en master klinken goed!
 
Back
Top