Bombario - Maes

gedegen. en toch bemerk ik een eigen kracht. het probleem ligt dan hier; die zou ik meer willen horen.
strakke produktie, bouw (zo noem ik altijd), idd een echte DJ track, room-filling, zo is ie gemaakt.
het cinematische is net wat anders dan ik 'gewend' ben van gedegen nummers, er zitten dus zeker randjes aan, marges zal ik eens noemen, daar waar het écht gebeurt...
dus dat hoeft niet industrial te zijn, distortions, lo-fi etc.

ik herhaal wat ik aan het begin zei; gedegen, en toch, maar niet voldoende, voor mij, een eigen kracht. of deze komt ontsnapt er niet geheel uit.
wel zijn sommige passages erg sterk.

sowieso is de track sterk in de zin, van deze werkt in een bepaalde setting.

dat kan zeker ook je huiskamer zijn...

ik heb sterkere tracks van je gehoord, daarom kan ik dat wel zeggen...

neemt niet weg, dat ik er toch met plezier naar geluisterd heb.
 
hahaa, 'tja, da's mijn achternaam,, en ook bv Maes Pils bier, of tank station Maes

Maes is de 3de of 4de meest voorkomende achternaam in belgie of vlaanderen, na peeters, en janssens, en mss nog één,, ?

ja okey, merci voor de uitleg,, hehe,,
Ik vroeg het mij ook meteen af, het is ook mijn familienaam. Maes is effectief de derde meest voorkomende familienaam in België, na Janssens en Peeters.
Niet mijn genre deze muziek en al zeker niet omdat het 6 minuten lang doorgaat met maar drie akkoorden, daar wordt ik tamelijk zenuwachtig van. Er zit wel voldoende variatie in dmv instrumentarium maar voor mij mag het meer zijn qua structuur. Dat gezegd zijnde, het is gewoon wel heel goed gemaakt.
 
En al zeker niet omdat het 6 minuten lang doorgaat met maar drie akkoorden, daar wordt ik tamelijk zenuwachtig van.
Haha, niet doen! Ik luisterde de track net voor het eerst in 14 dagen weer eens terug, en ik snap wat je zegt. Maar toen dacht ik ook meteen dat het niet per se luistermuziek is. Hij is echt bedoeld voor de dansvloer en soms draait een DJ alleen het middenstuk.

Als ik echt een luisterliedje wilde maken, zou ik meer werken met een couplet, refrein en misschien zelfs een bridge 👍 Nu ik dat zo opschrijf, krijg ik er meteen zin in 😁
 
0:00 Klinkt professioneel en kwa mix en master zit het goed!

0:45 mooi hoe die viool erin komt, hoor je niet vaak in dit soort tracks maar het past wel erg goed!

2:07 zit muzikaal mooi in elkaar en mooie lagen in deze track.

2:50 Voor mijn gevoel is dit stuk toch wel erg druk en heb ik moeite om de individuele sounds te horen.

3:18 Mooie breakdown.

5:05 Beetje een voorspelbaar melodietje naar mijn mening.

6:06 Ik vind het toch wel fijn hoe het hier klinkt, voornamelijk het minimalistische. Maar ik ben niet echt van de melodic, dus misschien ligt het daaraan haha.

Voor de rest redelijk voorspelbare overgangen (wat niet verkeerd is, zeker niet in zo'n track), ik vind de opbouw van de melodieën erg goed en het komt goed samen. Hier en daar wat de druk zoals hiervoor beschreven. Leuk om te horen dat je in Parijs kan gaan testen hoe het publiek er op reageert!
 
Solid. Nu nog een smoel erop, zoals je zelf al zei. :okdan:

Eens met de opmerkingen over de dynamiek.
Wat bedoel je precies met dynamiek? In de losse partijen (velocity) of de overall mix?

Niet per sé qua mix of master. Dat mag denk ik in dit genre zo plat als een dubbeltje zijn. Denk eerder aan "dynamiek in de compositie". Of, specifiek, wat mij betreft.. het filter van die bassline af en toe effe opentrekken, dan stijgt de boel lekker op..

En daar hoeft je track niet wilder of "ongepolijster" van te worden. Maar dan wordt 'ie denk ik wel iets meer episch, wat deze lijkt te willen zijn.
 
Laatst gewijzigd:
Behalve dat dit zeker geen muziek is die ik uit vrije wil op zou zetten, lijkt mij dit in veel opzichten een zeer geslaagde track.
 
Knap gedaan, beetje 13 in een dozijn, maar uiterst dansbaar! Ik doe het je niet na.
 
Back
Top