Bombario - Maes

Leuk die viool erbij, digitaal?
Ik gebruik altijd String Ensemble voor Kontakt, die zit bij Komplete Ultimate die ik ooit kocht.

Mis wel een beetje swing en leven in je shakers/hihats. Die lijken wel de hihats en beat in mijn track, weinig variatie :D
Haha, dat is inderdaad een loop. Ik was de track op een gegeven moment zat en toen was het een kwestie van copy / paste. Daar kijk ik nog even kritisch naar. Meestal laat ik een track een weekje liggen en dan valt het me direct op, scherp gehoord 👍
 
Ik gebruik altijd String Ensemble voor Kontakt, die zit bij Komplete Ultimate die ik ooit kocht.

Zal ik eens checken! Ik heb strijkers in mijn oude A4000 sampler die vroeger goed klonken.
Heb wat dingen gedaan met mijn oude overbuurjongen die erg goed viool kan spelen. Jammer genoeg heeft hij het nu te druk met conservatorium e.d. waardoor we weining meer hebben opgenomen.

Haha, dat is inderdaad een loop. Ik was de track op een gegeven moment zat en toen was het een kwestie van copy / paste. Daar kijk ik nog even kritisch naar. Meestal laat ik een track een weekje liggen en dan valt het me direct op, scherp gehoord 👍

Graag gedaan ;) Ik zal die van mij ook eens onder handen nemen!
 
Tja allemaal prima gemixt etc. maar waarom maken mensen dit soort tracks nog vraag ik me serieus af. Dit is toch al 1000 keer gedaan maar dan met net andere geluidjes ?
Ik hoor niks origineels in zowel opbouw als melodie en klanken. Ik vind zowiezo bijna alle housemuziek op elkaar lijken. En ik ben natuurlijk een zeikerd.
Ik vind wel dat je soms goed werk maakt van subtiele geluidjes mbt opbouw en sfeer, maar origineel vind ik het allemaal niet... Wel prima gedaan verder hoor, je hoort dat er werk in zit, daar hou ik dan weer wel van.
 
Nice! Alleen jammer dat de strijkers niet meer terugkomen uit het begin, hetgeen echt een toegevoegde waarde geeft. Het nummer verveeld niet en dat is best knap voor dit genre :okdan:
 
Dit is toch al 1000 keer gedaan maar dan met net andere geluidjes ?
Tja. Alle liedjes zijn al gemaakt, alle boeken geschreven en alle beelden geboetseerd. Maar nog niet door mij! 😁 Daarom maak ik wat ik mooi vind, ongeacht of het al bestaat. Daar komt bij dat ik nu dit maak, maar over een jaar misschien wel weer wat anders. Per track leer ik bij en groei ik technisch en creatief. Heel veel muziek maken is daarom mijn strategie en daar ga ik in 2022 lekker mee door 👍
 
[..] Ik hoor niks origineels in zowel opbouw als melodie en klanken. Ik vind zowiezo bijna alle housemuziek op elkaar lijken. [..]
Ik heb precies hetzelfde maar dan met rockmuziek… altijd diezelfde gitaren, bas, drums en accoorden :engel:
 
Mooi geproduceerd! Vioolachtige geluid in begin is heel mooi, die had ik graag teruggehoord. Veel details. En ook eindelijk een D! Was wel toe aan verlossing van de A:)
 
Klinkt erg strak inderdaad. Beetje te strak naar mijn smaak. Vind de elementen tof en goed gevonden. De drums komen wel erg geknepen over hier, mis ook wel wat in de lagere regionen. Klinkt wat dun en klinisch. Opbouw van de track is top, geluidstechnisch komt hij echter niet tot een uitbarsting die zeker wel bij deze muziek hoort wat mij betreft.
 
Mooi strak geproduceerde track. Klinkt goed gebalanceerd.
Zou het goed doen als nieuwe Anthem voor White Sensation zo met die strijkers erbij.
Alleen net iets meer dynamiek inbouwen en dan is de opening van het feest voor jou :okdan:
 
Het gaat goed in je hoofd, meen ik te geloven..

Nou, deze is perfect hoor, is idd klaar voor het grote publiek. Je bent er 1000% op vooruit gegaan de laatste jaren, probs makker, stem! :)
 
Alleen net iets meer dynamiek inbouwen en dan is de opening van het feest voor jou :okdan:
Wat bedoel je precies met dynamiek? In de losse partijen (velocity) of de overall mix? Op het masterkanaal heb ik me niet ingehouden, maar dat gedeelte beheers ik ook het minste. Ik weet althans onvoldoende wat ik doe en ga alleen op mijn gehoor af. Meestal laat ik Ozone wat doen, maar dan weet ik ook niet precies wat er gebeurt.
 
Mogelijk meer volume wise variaties zou ik zeggen vanuit mijn perceptie en met de Anthem gedachte die ik kreeg na het beluisteren van je track. Dit is positief bedoeld btw.
 
ik zou het totaal niet kunnen maken... Het is dan ook totaal mijn ding niet... maar heel knap en ik snap die luisteraars wel op spotify, er is uiteraard publiek zat voor dit...
maar ik verlaat nu even 't event en kom volgend jaar niet terug :D
 
Ik krijg hier op een goede manier wel een beetje jaloerse gevoelens bij ;), mijn complimenten!
 
Wel heel commercieel, maar dat was precies waar je voor ging toch? Missie geslaagd zou ik zeggen!
Hmm, we luisteren in de auto vaak Slam FM. Dat is pas echt commercieel, met goedkope remixjes en cheesy teksten. Ik heb hier zelf deze associatie ook niet bij, maar als het op termijn centen gaat opleveren ben ik helemaal voor 😁 Dank voor het luisteren!

Ook de anderen bedankt voor de moeite! Als het lukt, beluister ik vandaag nog wat nummers. Ondertussen schrijf ik fanatiek verder aan een boek, dat eind januari klaar moet zijn. Van het plan om het wat rustiger aan te doen komt nog weinig terecht 😁
 
Je vooruitgang in mixtechniek is hier goed in te horen :okdan:.
Dank! In deze track heb ik ook de meeste mixtijd ooit besteed. En veel dingetjes met automation, maar dat maakt het wel helemaal af.

Ik mix nu met terugwerkende kracht oude tracks ook opnieuw en vaak verwijder ik vooral plugins. Ik wilde te veel en te snel, terwijl het juist zit in kleine stapjes. Of dingen soms gewoon zo laten, omdat ze gewoon goed klinken. Het blijft een zoektocht.
 
Back
Top