Bombario - Maes

super lekkere track zit goed in elkaar , maar i.d. wat tam . maar zeker de moeite waard om vaker te luisteren.
 
De eerste inzending om iets over te zeggen, ik beluister het semi-willekeurig, deze valt op door de vele reacties. Inhoudelijk kan ik er niet veel over zeggen, daarom is het interessant om te lezen wat anderen ervan vinden en jouw kijk erop. Als ik het zo lees komt de realisatie dicht in de buurt van wat jij wil en hoe je de invulling van jouw muzikale ideeën vormgeeft. Missie geslaagd zou ik zeggen, het klinkt gewoon goed en als een productie die met zorg is gemaakt. Dus +1. :)

Verder kan ik in het algemeen nog zeggen dat ik je vorderingen met belangstelling volg, dat het genre niet echt m'n ding is maakt niet uit. Het is mooi om te zien dat je je wil ontwikkelen en je doelen hebt waar je naartoe wil met je muziek. Dat je dit allemaal weet te combineren met werk, je gezin enz., dat is best bewonderenswaardig. Ga zo door! :okdan:
 
Het is mooi om te zien dat je je wil ontwikkelen en je doelen hebt waar je naartoe wil met je muziek.
De spijker op zijn kop en dank 👍 Ik weet heel goed wat ik kan en waar ik heen wil. Dat gaat via stappen en 14 maanden geleden pas verscheen mijn eerste single. Over een kleine 2 weken volgt al het debuutalbum! Daar valt inhoudelijk en mix-technisch vast genoeg op aan te merken, maar dat is ook helemaal niet erg. Hij is zo goed als ik zo'n 6 maanden geleden kon (toen leverde ik de tracks in) en inmiddels heb ik alweer bijgeleerd.

"Vergelijk jouw hoofdstuk 1 niet met andermans hoofdstuk 12," vind ik altijd een mooie uitspraak. Nu zit ik inmiddels al op hoofdstuk 7, maar het gaat om het idee 😉 Ik ben (nog) niet zo goed als iemand die dit al 10 jaar fulltime doet. Maar ik leer snel en ook van deze track heb ik weer veel opgestoken. Wie weet waar het allemaal toe leidt.

Nog een laatste opmerking, uit een stuk dat ik laatst las over een platendeal scoren. De beste tip van de auteur: "They are just people." En dat is natuurlijk ook zo, mensen moeten het je gunnen. Daarom investeer ik ook flink in relaties opbouwen en positiviteit. Iedereen vindt oprechte complimenten fijn en dat krijg je vroeg of laat terug.

Door dit alles maak ik nu veel relaxter muziek en ben ik veel productiever. Ik leg mezelf geen grote druk op, behalve dan dat ik zo goed wil zijn als ik nu kan. Meestal lukt dat en soms niet, maar per afgeronde track leer ik iets. En ooit bereik ik zo misschien wel hoofdstuk 20, of zelfs 25 😁
 
De legato gespeelde viool lijn in het begin van de track vind ik heel tof. Die staccato viooltjes vind ik dan weer een stuk minder. Ik vind de track niet spannend genoeg, het mist dreiging die ik in andere tracks van je wél hoor.
 
Je begint een aardig eigen geluid te ontwikkelen. Mooi geproduceerd, eigenlijk niks op aan te merken. Qua muziekstijl is het niet mijn ding, maar dat heb ik volgens mij al wel vaker gezegd, iets te braaf naar mijn smaak. Succes met het doorbreken dit jaar, benieuwd naar je verslag van Parijs (zorg je voor wat video? ;))!
 
Ik schaar me achter de 'niet helemaal mijn genre maar wel een goede productie' comments. Voor mij iets te veel 'zwijmel techno', maar voor de genre liefhebbers goed, klinkt helemaal af! De subtiele bliepjes wat meer op de achtergrond vallen me positief op.
 
Alles klopt en de productie is erg goed, maar het roert me niet zo. Uiteindelijk gaat het om smaak en ik vermoed dat deze de top 5 gaat halen.
 
Vind de kick net iets te punchy, maar voor de rest is de mix ok. Iemand haalde aan dat het wat in dynamiek mist, en daar geef ik hem wel gelijk in. De track zelf is niet helemaal mijn ding, andere projecten van jou vind ik beter, maar het is mooi om te zien hoe je evolueert door de jaren heen en wat je tot nu toe daarmee hebt bereikt.
 
Iemand haalde aan dat het wat in dynamiek mist, en daar geef ik hem wel gelijk in.
Ook dat is trial en error. Er zitten nu 2 limiters op de master, die allebei een klein beetje werken. Dat is waarschijnlijk wat te veel, maar ik vond het lekker klinken en heb de track op de laatste dag ingestuurd.

Grappig ook je opmerking over de kick. Daar heb ik na het luisteren van wat referentietracks bewust een compressor op gezet, om hem wat punchier te maken. Ik analyseer sowieso veel uitgebrachte tracks en leer daar veel van. De bevindingen neem ik dan mee in nieuwe tracks, of ik ontdek wat ik niet mooi vind 👍

Dank voor het luisteren, allen! Ik probeer de rest van de week de andere tracks te beluisteren 🎶
 
Heerlijk hoe je al die orkestrale geluiden erbij gebruikt, erg mooi gemaakt. Jammer dat de strijkers eigenlijk maar tot de helft van het nummer aanwezig zijn en daarna nog maar mondjesmaat gebruikt worden. Wat ik zelf wel wat vind storen is dat er eigenlijk constant een arp meeloopt. Ook niet echt een fan van die filmische trommels, maar ik kan horen dat het allemaal goed in elkaar steekt!
 
Het zit allemaal strak in elkaar!
Lekker voor in de auto, op de dansvloer heb ik liever wat viezers.
 
In dit populaire genre erg goed geproduceerd en belooft meer. Proost! en compliments. Op naar Paris! Ik ga zeker meer luisteren naar je spotify - De Facto - en hoor al interessantere dingetjes voorbij komen die ik nog beter vind dan deze. Waar die contest allemaal niet goed voor is. Thanks!
 
Uitgebalanceerde track en een mooie produtie heb je neergezet, dat zeker.
Je zei al "wilder wordt het niet" en omdat je het komende jaar toch de boer op wil kan ik me voorstellen dat je daar ook een beetje rekening mee houdt?
Maar ik vind het wel een beetje glad en binnen de lijntjes allemaal, erg netjes en het wordt nergens lekker spannend/avontuurlijk waardoor je verrast wordt of een wow gevoel krijgt.
Ik kan me de hier en daar wat kritische commentaren die ik lees wel voorstellen; dit is een forum met allerlei sound- en synthliefhebbers en die luisteren toch wat anders dan het grote publiek natuurlijk.
 
Tja, meeste is al gezegd geloof ik. Ik deel de mening dat het een goede productie is, maar ook niet mijn genre. Knap gemaakt!

Over Maes gesproken; Toen ik een half jaar in Leuven woonde en daar eens sixpack Maes kocht in de supermarkt zei de kassadame tegen mij dat ik dat niet moest drinken, want het was "fluitekesbier" (ik denk dat ze dat zei). ik heb nog steeds geen idee wat ze bedoelde:D
 
Zoals te verwachten een profi track die van voor tot achter klopt.
Totaal niet mijn muziek, dus altijd wat lastig om goede feedback op te geven.
Leuk die viool erbij, digitaal?
Dit zal het vast goed doen in een beachbar, ondergaand zonnetje erbij, drankje :okdan:

Mis wel een beetje swing en leven in je shakers/hihats. Die lijken wel de hihats en beat in mijn track, weinig variatie :D
 
Back
Top