Bombario - Maes

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.620
Locatie
Zwolle
Ik wilde een echte De Facto-track maken voor de contest dit jaar. Alle ingrediënten zijn dan ook aanwezig: koor, strijkers, blazers en een break met cinematic percussion. Ik ben er dol op 😛

Voor het komend jaar heb ik grootste plannen. Op 7 januari verschijnt mijn debuutalbum (digitaal) en zodra het weer kan, ga ik optreden. Sowieso sta ik in mei in Parijs, dus dat is iets om naar uit te kijken. Ook word ik steeds beter in het mixen en staan er meerdere releases in de planning. Genoeg vooruitzichten kortom om weer een jaar heel veel plezier te halen uit de muziek 👍

 
Ik zoek op De Faco, maar feitelijk geen hits!? Wie is De Faco? Iig lekkere dance muziek, goed gedaan (ook qua mix) en zal het zeker goed doen in een volle broeierige zaal. Hopelijk is dat in Parijs het geval!
 
Mooie strakke productie, erg melodieus, ook heel mooi die strijkers erin. Goeie break ook. Je bent sowieso al het hele jaar goed bezig. 2 kleine dingetjes wat ik ervaar in de mix: Ik hoor vanaf 1:10 een soort percussie geluidje op de achtergrond (ik denk een Tom?), die niet echt een toegevoegde waarde heeft en misschien in de lage frequenties zelfs een klein beetje schuurt. Ook lijkt de subbass ietsje te hard of ook ergens iets te schuren. Het hoeft niet zo te zijn, maar dit is puur hoe ik het ervaar op mijn monitors. Verder inderdaad een echte defacto track! Succes met je voorbereidingen van je optreden!
 
Knappe track. Het klopt allemaal wel, fijne laagjes en klinkt profi. Hele gave break en drop.
Vind het geheel nog een beetje te braafjes.
 
Productietechnisch idd melodic techno, maar de verb sidechained kicks, sustained bass en snappy "Deadmau5" clapje en whooshes zijn wel allemaal erg standaard formulistic. Beetje de BigMac van de Melodic Techno. Op zich niks mis mee, maar beetje voorspelbaar productiekunstje omdat 80% van de MT tracks dit de afgelopen 5 jaar als basis hadden. Dat zou nu niet meer je bestemming moeten zijn, maar je vertrekpunt.
De viool past er mooi in, de piano melodie eroverheen ook mooi, maar in het mid lopen de pads en arps redelijk dicht.
Daarnaast zijn de arpjes ook elke 16 maten iedere keer hetzelfde, Daardoor idd ook een beetje braaf. Heb daardoor af en toe een beetje het gevoel dat een arranger loopt, ipv dat ik naar een track zit te luisteren. Het is voor mij nog geen Serein.
 
Mooie mix, en ook wel Ok nummer den ik. Ik mis wel een beetje dynamiek.. Alles is platgestampt tot het zelfde niveau, vooral in het begin. In de 2e helft na de break wordt het weer even interessant, en dan blijft dan even hangen waarna het geheel als een kaarsje uit gaat. Ik denk dat het in de context van een dansvloer heel goed werkt :)
 
Dat zou nu niet meer je bestemming moeten zijn, maar je vertrekpunt.
Ik ken het genre pas 2 jaar, dus ziedaar de verklaring 😁 Maar ook zonder grappen. zo werk ik niet. Ik begin gewoon, speel partijtjes in en dan blijft er uiteindelijk een nummer over. Ik denk nooit na over wat mijn vertrekpunt of de eindbestemming moet zijn. Dat lijkt me ook heel geforceerd. 'Serein' is op dezelfde manier ontstaan. Gewoon klooien en kijken wat het wordt.

Over de opmerkingen over 'braaf': dit vind ik heerlijk en wilder wordt het niet. Ik houd sowieso erg van gepolijste producties en ben groot fan van Hall & Oates. Dat zegt vast iets 😉

@payt Dit is echt een DJ-track en in het origineel zitten er nog 32 maten opbouw voor. De laatste 32 zijn voor de DJ om de nieuwe track in te mixen. Daarom kleed ik hem bewust uit 👍
 
Ah ok een DJ track, ja dat verklaart het het 1 en ander. Ik heb dan toch zoiets van dat zijn te veel concessies aan de vorm van kunst genaamd muziek. Als je alleen lullige landschapjes mag schilderen omdat de doelgroep (de bewoners van een bejaardentehuis) het anders niet snapt, dan lijkt me dat nogal een beperking. Misschien ben ik nog te veel een idealist als het op muziek aan komt.. haha
 
Moest een beetje aan Kronos Quartet "requiem for a dream" denken
Zit goed in elkaar kwa mix en opbouw.
Ik krijg wel het idee van weer een dude met een Vengeance sample cd.
Dus het klinkt allemaal erg standaard en braaf.
Maar goed er zijn vast mensen die dat juist tof vinden.

Strakke productie en mix skills!
 
Ik heb dan toch zoiets van dat zijn te veel concessies aan de vorm van kunst genaamd muziek.
Die zitten alleen in de op- en afbouw, daar tussenin kun je doen wat je wilt. Die 'concessies' zijn er ook niet omdat de luisteraar het anders niet snapt, maar om het DJ's wat makkelijker te maken. Creatief doe ik geen enkele concessie.
 
Hey, Bombario ?? waarom is de track title 'Maes' ??

je mag via PB ook antwoorden,,
 
Hey, Bombario ?? waarom is de track title 'Maes' ??
Dat weet ik al niet eens meer, haha 😀 Ik googel altijd naar mooie woorden en volgens mij is dit Iers of Welsh ofzo. Het kan ook dat hij uit Google Translate komt. Dan heb ik een mooi woord en dan speel ik met verschillende talen, tot ik iets vind dat goed klinkt. Vanwaar de vraag? 👍
 
hahaa, 'tja, da's mijn achternaam,, en ook bv Maes Pils bier, of tank station Maes

Maes is de 3de of 4de meest voorkomende achternaam in belgie of vlaanderen, na peeters, en janssens, en mss nog één,, ?

ja okey, merci voor de uitleg,, hehe,,
 
Knappe track. Het klopt allemaal wel, fijne laagjes en klinkt profi. Hele gave break en drop.
Vind het geheel nog een beetje te braafjes.

Mee eens. Zonder afbreuk te doen op je productie en afmix, klinkt het te gekaderd en te veel ITB, maar dat kan natuurlijk een keuze zijn. Hoe noem je jouw stijl?
 
Klinkt het te gekaderd en te veel ITB, maar dat kan natuurlijk een keuze zijn. Hoe noem je jouw stijl?
Zo kijk ik niet naar tracks. Ik begin aan een nummer en dan rolt er wat uit. Soms is het wat losser en de andere keer meer volgens een stramien. Daarin ben ik ook nog volop in ontwikkeling. 14 maanden geleden verscheen mijn eerste single en afgelopen jaar verschillende EP's. Daarbij heb ik echt reuzenstappen gezet en dat doe ik nog steeds.

Bij deze heb ik me vooral geconcentreerd op de mix. Hij dingt vast niet mee naar de originaliteitsprijs, maar in zijn genre vind ik het een geslaagde track. Ik merk trouwens - net als bij het mixen - dat dat ook een doorlopend proces is. Als je iets meer beheerst, kun je het daarna makkelijker loslaten.

Vorig jaar vond ik het al een wonder dat ik een track afmaakte, die uitgebracht werd. Daarna volgden minstens 20 tracks en ik weet steeds beter wat ik doe. Misschien klinkt het over een jaar wel weer losser en heb ik mijn stijl nog meer gevonden? Maar dat moet ook groeien en dit is natuurlijk maar één track. Ook dat heb ik trouwens geleerd: maak zoveel mogelijk tracks af, dan word je vanzelf beter. Ik leg mezelf wat dat betreft ook helemaal geen druk op. Dat is een van de redenen waarom ik nu zo productief ben. En de lat kan nog een heel stuk hoger.

Hoe deze stijl heet weet ik eigenlijk niet 😉 Ze draaien het vaak onder het kopje 'melodic techno', maar dat is het niet echt. Het zit ergens tussen progressive en melodic house in, maar heeft ook elementen van trance. Alleen dan een stuk langzamer.
 
Ik bedoel met gekaderd, niet zozeer qua stijl, maar qua levendigheid van de sounds. Het klinkt goed, misschien té veel de sound in een [hokje] en mocht in mijn oren meer samenspelen met andere sounds. Maar dat is mijn ding. En ITB, in the box. Digitaal.

Ik bedoede met hokje niet een precieze stijl die je moet volgen, want je moet helemaal niks! Er rolt uit wat er uit rolt. 👍
Ik vroeg meer om de stijl, omdat ik deze niet herken en dus ook geen referentie heb.

Goed voor je dat je tracks lekker rollen. Dat wil ik ook wel! 😉
 
Wow, dit klinkt professioneel. Niet mijn genre, maar zit erg goed in elkaar!! Duimpje!
 
Back
Top