Het is mooi om te zien dat je je wil ontwikkelen en je doelen hebt waar je naartoe wil met je muziek.
De spijker op zijn kop en dank

Ik weet heel goed wat ik kan en waar ik heen wil. Dat gaat via stappen en 14 maanden geleden pas verscheen mijn eerste single. Over een kleine 2 weken volgt al het debuutalbum! Daar valt inhoudelijk en mix-technisch vast genoeg op aan te merken, maar dat is ook helemaal niet erg. Hij is zo goed als ik zo'n 6 maanden geleden kon (toen leverde ik de tracks in) en inmiddels heb ik alweer bijgeleerd.
"Vergelijk jouw hoofdstuk 1 niet met andermans hoofdstuk 12," vind ik altijd een mooie uitspraak. Nu zit ik inmiddels al op hoofdstuk 7, maar het gaat om het idee

Ik ben (nog) niet zo goed als iemand die dit al 10 jaar fulltime doet. Maar ik leer snel en ook van deze track heb ik weer veel opgestoken. Wie weet waar het allemaal toe leidt.
Nog een laatste opmerking, uit een stuk dat ik laatst las over een platendeal scoren. De beste tip van de auteur: "They are just people." En dat is natuurlijk ook zo, mensen moeten het je gunnen. Daarom investeer ik ook flink in relaties opbouwen en positiviteit. Iedereen vindt oprechte complimenten fijn en dat krijg je vroeg of laat terug.
Door dit alles maak ik nu veel relaxter muziek en ben ik veel productiever. Ik leg mezelf geen grote druk op, behalve dan dat ik zo goed wil zijn als ik nu kan. Meestal lukt dat en soms niet, maar per afgeronde track leer ik iets. En ooit bereik ik zo misschien wel hoofdstuk 20, of zelfs 25