Dr van Lansberg - Lost Years

helemaal goed in zijn genre. Verbazend. Je hebt aritesten en ... juist :D
 
Heeerlijk! Precies waar ik van hou als ik rust zoek. Het eerste akkoord met de rhodes sound is al instant 100% genot. Flugelhorn maakt het helemaal af. Gewoon échte muziek en écht goed.
 
Lekker loungetrack! (Niet echt originele opmerkingen, maar niet minder waar ;) )
De gitaar die er rond 1:45 in komt ligt wat buiten de mix, maar dat is wslk hetgeen je zelf ook al benoemt.

Kleine opmerking; van mij mogen er nog wat synth/sound FX fills in. Nu heb je wel die reversed crash/cymbal die wat hard is, maar wat FX (LFO naar self-osc filter sweeps zeg maar) als bruggetjes zou voor mij de kers op de taart zijn.
 
Het is altijd fascinerend dat je een nummer beluisterd waarop het lijkt alsof meerdere mensen de instrumenten bespelen is en dit is zo'n nummer. Tenminste ik begrijp dat je dit nummer alleen gemaakt hebt?

Mooie afwisselingen dus, een lekkere loungetrack! :okdan:
 
Eerste Hulp Bij Opgefoktheid, met de dokter aan het roer.

Wat een vakmanschap, deze track. Pfoeh.

Geldt ook voor Franco en Pewi trouwens. :okdan:

't Is dat @flyweight het zei, maar nu hoor ik het ook, van die bas.. (ah en lees nu dat je dat nog gaat oppakken, ok check). Zou het ten koste van je track gaan om daar een vatsige synth voor te pakken? Wat het nu zo dik maakt, kan je daar ook uit halen - maar dan is het niet "alsof een echte", maar gewoon een echte, zeg maar..
 
Geslaagd liedje. Alles klopt hier eigenlijk wel aan vind ik. Leuke solo ook.
 
lounge;

Ontleend aan Engels lounge ‘comfortabele zitruimte’ [1881; OED], uit algemener ‘plaats om te luieren’ [1775; OED], afleiding van het oorspronkelijk Schotse werkwoord lounge ‘luieren’ [1508; OED], van onzekere verdere herkomst. Mogelijk is het ontleend aan Frans s'allonger ‘languit liggen, zich uitstrekken’, bij Oudfrans alongier ‘verlengen’ [ca. 1160; Rey], afleiding van long ‘lang’, zie → lang. Minder waarschijnlijk is afleiding (met volksetymologische invloed van long ‘lang’) van Vroegnieuwengels lungis ‘lui persoon’ [ca. 1560; OED], dat via Middelfrans longis teruggaat op de Latijnse naam Longinus van de Romeinse soldaat die een lans in de zij van de gekruisigde Christus stak (OED).

etymologie is zeker een wetenschap, maar met veel onzekerheden (bij veel woorden en tevens veel worden niet......)

dat terzijde;

ik kan niet lui worden; terwijl dit hier de ruimte resoneert.... ruimte wordt tijd....................

jazzy zelfs.... (me like jazz, ja!!).

fills the room and the belly of the music beast.... geeft het gevoel, ik herhaal, dat de ruime verandert, in tijd, tijdloosheid? of verlenging van de tijd? maar wat is tijd??? laten we het bij duur houden, mijn lijf wordt verlengd door de ruimte van deze track...

yeah!
 
Jammer dat je niet meer tracks hebt afgemaakt dit jaar. Als die allemaal in dezelfde stijl zouden zijn als deze, dan had je een mooie lounge EP kunnen opleveren. Dit kan zo op de radio bij Sky Radio Lounge.

Het is niet altijd mijn soort muziek (het genre in het algemeen), omdat ik niet zo'n fan ben van jazz-achtige speelstijlen. Dat is leuk voor één of twee nummertjes, maar daarna begint het toch wat op de zenuwen te werken.
 
Klinkt lekker profi, niet helemaal mijn smaak maar ik land ook ergens op bonaire in zo een gesponsord rtl4 reis programma. :)
Lekker kabbel de kabbel, maar niet op een vervelende manier. Mooi gemaakt weer, niet mijn muziek, maar kan het zeker wel waarderen. Het vakwerk is in ieder geval onmiskenbaar.
Dank heren!

:peukie:de zomer is iets dichterbij, lekker. Een 'call and response' synth bas vs. de basgitaar (sample?) zou hem nog zoveel dikker maken en ook deze verdient een remix.
Iets om over na te denken (niet te lang natuurlijk, gewoon doen).

Goed gedaan, vele elementen die elkaar goed aanvullen, bass klinkt lekker in het lage spectrum. En ook belangrijk is dat je track de juiste lengte heeft waardoor het interesant blijft.
Dank ook :halleluja

Geen SF contest zonder een dr. lansbergje, natuurlijk...
Die gitaar is wel lekker gaar en de fluut ook 8o)
Die is heel gaar idd :D. Ik zoek nog iemand die hem opnieuw wil en kan inspelen.

Klinkt erg lekker allemaal. Toffe gitaarsolo. volgende keer zonder brakke sound:D
Ik zal m'n best doen :D.

Lekker prima lounge sfeertje, mooie solo's en de productie is top. De instrumenten zijn uitstekend op elkaar afgestemd, maar de bas is tikkeltje hard af en toe edoch swingt lekker, percussie mag van mij iets minder scherp.
Ik heb dat inderdaad vaker gehoord, dat de bas te hard is. Maar eigenlijk vind ik dat wel gewoon lekker.

De gitaar op 1:47 en de claps erna deden me wel even de wenkbrauwen fronsen...
Maar hey... kleuren en smaken verschillen voor iedereen ;)
Niettemin, ontegensprekelijk een @Dr van Lansberg productie :okdan:

Cheers,
Exo. :mega:
Claps... tja... Hoe die erin zijn gekomen weet ik zou gauw ook niet :). Ik snap je punt en ze moeten er natuurlijk gewoon uit. Die snare (vs rim shot) was wel bedoeld.

Vooral die fluit geeft het een jaren 70 vibe.
Tja, dit is echt een stijl. Dat zwoele achtergrond muziek,
ergens bij een hotel in een lounge room/bar.:okdan:
Maarre, wel gaaf gedaan hoor. :okdan:
Daar ben ik dus gek op, das soort sfeertjes ;).

Chill, verzorgd, bassolo is ook leuk, fijne track!
Gitaarsolo geluid is nog te dun, staat een beetje los van de rest. Maar dat wist je al...
Klopt idd. Dier solo was voor een andere track ingespeeld en ik heb er teveel aan moeten rommelen. Leermomentje voor een volgende track.

Hey Bob, zo te klinken, gaat het heel erg goed met je. Je hebt hier weer een pareltje weten neerzetten. Superprofessioneel en erg entertainend, leuk man. Dikke stem! :)
Dank Jan voor het luisteren. Ja, het gaat op zich wel OK met me :).
 
Ik vindt hem super klinken hoor.
Dikke basssss. Lekkere kick met percussie geluiden.
Smoothhh track, yeah!
Zeer goed geproduceerd, niet per se mijn muziek maar technisch heerlijk om naar te luisteren. Bass laat mijn sub's heerlijk zingen en het stereo beeld is van hier tot Groningen gevuld. Lekker in de luisterbubbel, alleen daarom gaat deze straks nog een keer aan.
Prima lounge nummer! Wordt rond de 1:50 wel even wat nerveuzer met de bas solo en de gitaar, maar die lounge vibe komt snel weer terug. Kick is vrij subtiel en wel prettig. Fijne orgel sounds :okdan:

Dank voor het luisteren heren en de mooie commentaren :okdan:.
 
Dit klinkt wel heel profi hoor. Doe ik je niet na. Als ik dan 1 puntje van kritiek mag geven. Ik had de reverb hier en daar wat compacter gehouden voor een nog intiemere lounge sfeer. Wordt ie nog ietsje warmer van. Maar dat is echt muggenziften en een kwestie van smaak hoor.
Muggenziften is prima. Het verschil zit vaak juist in de details. Ik ga eens testen wat het minder reverb gaat doen. Dank voor de tip.

helemaal goed in zijn genre. Verbazend. Je hebt aritesten en ... juist :D
Ik ken Arie niet zo goed :). Dank voor je feedback klinkske.

Heeerlijk! Precies waar ik van hou als ik rust zoek. Het eerste akkoord met de rhodes sound is al instant 100% genot. Flugelhorn maakt het helemaal af. Gewoon échte muziek en écht goed.
Mooi commentaar. Die ga ik inlijsten :D.

Toffe track, lekere sfeer, prima mix.
Relaxte sfeer en zwoele bas :okdan:

:doei:
Mooie en pakkende track.
Klinkt ook wel wat luchtig.
Dank heren.

Geslaagde lounge track. Op 1:40 vind ik het beetje ontsporen met de baslijn. Komt daarna wel snel weer op de rails.
Klopt. Ik was daar zoekende naar een brug/overgang. En ik heb me er te gemakkelijk vanaf gemaakt. Zat ook wat tijdsdruk op. Ik ga nog eens goed kijken naar dat stuk.

Lekker loungetrack! (Niet echt originele opmerkingen, maar niet minder waar ;) )
De gitaar die er rond 1:45 in komt ligt wat buiten de mix, maar dat is wslk hetgeen je zelf ook al benoemt.

Kleine opmerking; van mij mogen er nog wat synth/sound FX fills in. Nu heb je wel die reversed crash/cymbal die wat hard is, maar wat FX (LFO naar self-osc filter sweeps zeg maar) als bruggetjes zou voor mij de kers op de taart zijn.
Tja, die gitaar. Ik zal de gitarist vragen om dat stuk voor deze track in te spelen,. Was voor een andere track en ik heb er dus teveel aan gerommeld. Je andere opmerking ga ik bekijken. Ik zal eerst wat YouTube tutorials moeten doornemen voordat ik snap wat dat precies betekent. Ik heb niet zoveel verstand van synths namelijk (geen geintje).
 
Het is altijd fascinerend dat je een nummer beluisterd waarop het lijkt alsof meerdere mensen de instrumenten bespelen is en dit is zo'n nummer. Tenminste ik begrijp dat je dit nummer alleen gemaakt hebt?

Mooie afwisselingen dus, een lekkere loungetrack! :okdan:
Nou, niet helemaal. Die gitaarsolo komt van Franco Quadroni, een bevriende Italiaanse gitarist die wel eens eerder wat voor me heeft ingespeeld. Hij kwam ook met de horn solo van Pewi, een vriend van hem. Beide solo's heb ik lichtelijk verkracht, zonder opzet overigens.

Dank voor het luisteren.

Eerste Hulp Bij Opgefoktheid, met de dokter aan het roer.

Wat een vakmanschap, deze track. Pfoeh.

Geldt ook voor Franco en Pewi trouwens. :okdan:

't Is dat @flyweight het zei, maar nu hoor ik het ook, van die bas.. (ah en lees nu dat je dat nog gaat oppakken, ok check). Zou het ten koste van je track gaan om daar een vatsige synth voor te pakken? Wat het nu zo dik maakt, kan je daar ook uit halen - maar dan is het niet "alsof een echte", maar gewoon een echte, zeg maar..
En toch... Die bass vind ik zelf erg lekker. Het is dat ie ergens wat weg heeft van een upright bass. Dat is echter niet waarom ik voor deze sound heb gekozen. Ik vind hem gewoon erg lekker klinken. Maar die opmerking van een bass synth werd eerder ook gemaakt, dus zeker het overwegen waard.

Geslaagd liedje. Alles klopt hier eigenlijk wel aan vind ik. Leuke solo ook.
Dankjewel Alk!

Jammer dat je niet meer tracks hebt afgemaakt dit jaar. Als die allemaal in dezelfde stijl zouden zijn als deze, dan had je een mooie lounge EP kunnen opleveren. Dit kan zo op de radio bij Sky Radio Lounge.

Het is niet altijd mijn soort muziek (het genre in het algemeen), omdat ik niet zo'n fan ben van jazz-achtige speelstijlen. Dat is leuk voor één of twee nummertjes, maar daarna begint het toch wat op de zenuwen te werken.
Sky Radio is niet helemaal mijn ding, om het voorzichtig uit te drukken :D. Maar ik snap de associatie wel een beetje. Het kan rustig op de achtergrond z'n dingetjes doen.
 
me like jazz, ja!!
Ik heb even de essentie van je comment eruit gehaald (althans, mijn interpretatie ervan :)). #Me (like jazz) too. Ik heb besloten om in 2022 jazz piano lessen te gaan volgen, en het sax spelen weer te gaan oppakken (als ik de peuken kan laten liggen tenminste).
 
Back
Top