Dr van Lansberg - Lost Years

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Waarde luisteraar,

Ik heb mezelf overtroffen ten opzichte van vorig jaar. Waar ik in 2020 nog twee hele tracks heb afgerond, was dat er in 2021 precies één. De juiste keuze voor een inzending voor de contest wordt daarmee wel iets eenvoudiger. Welnu, mijn inzending heet Lost Years. Als het geen verwijzing is naar de Corona jaren, dan toch naar de hoeveelheid tijd die ik niet aan het bouwen van tracks heb besteed. Niemand neemt me deze verloren jaren nog af.

De track is, zoals gebruikelijk, een dingetje in loungesferen geworden. De gitaar is bespeeld door Franco Quadroni en de flügelhorn door Pewi. De gitaar is lekker brak gemixt als gevolg van veranderingen in toonsoort en bpm wat een uniek artistiek verantwoorde mood in de stretch artefacten met zich meebrengt. Dus. Veel meer valt er ook niet over te vertellen, behalve nog dat het volgens mij de kortste track is die ik, sinds ik me kan heugen, heb gebouwd.

Ik spreek wederom de hoop uit dat het resultaat u wel moge bekomen.

Weesch gegroet.

 
Hop.... ben direct gekatapulteerd naar de lounge room van één of ander leuk feestje, zeer muzikaal en sfeervol, kan me smaken :-)
 
Ik ben blij dat je dan in ieder geval dit nog hebt kunnen maken. Een nummer met een kop en een staart, dat is ook wel weer wat waard in deze tijd. Lekker hoor meneer Lansberg!
 
Als er iemand is bij wie ik dubbel scherp luister is het wel Dr. van Lansberg. Voor mij staat het vast. Hij is de King of Lounge op Synthforum ! En als ik je een raad mag geven : het wordt onderhand tijd dat je wat gaat compileren op CD. Ik luister alle tracks chronologisch maar dit is gewoon super goed. Misschien niet super origineel, maar gewoon gedaan zoals het moet. Top track. In al zijn facetten.
 
Knap gemixt. Gitaar ligt er idd beter in en de Rhodes is om te smullen.
Minder vind ik de akkoestische bas. Klinkt nog steeds wat mechanisch.
Heerlijke lounge plaat
 
Morcheeba zonder de zangeres, maar jouw track kan ook goed zonder haar hoor! Mooie rustig muziek zoals lounge behoort te zijn. Niet spectaculair wat betreft muzikale invalshoeken, maar jij beheerst het genre uitstekend! (Ik weet zeker dat je die zogenaamde "verloren tijd" ook voor een groot deel aan dit forum hebt gewijd, dus voor ons Synthforumers gewonnen tijd!)
 
Ik vind de bas juist wel leuk. Lekkere loopjes. Hou ik wel van. Nummer steekt gewoon goed in elkaar. Knap werk!
 
Fijne lounge track! :okdan: Het klopt allemaal wel. Vind de bas ook leuk. Rhodes klinken heerlijk. Gitaar prima. Die horn weet ik niet zo... wel een leuke improv maar als ie hoger gaat klinkt het soms bijna als een fluit ofzo. Vind de sound daarvan niet helemaal passen. Hoewel blazers in lounge muziek super chill kunnen zijn. Anyway klein dingetje maar.
 
Gewoon een erg mooie track. Persoonlijk vind ik de gitaar wel een mooie plek hebben, een beetje rauwig in het mid- achter alsof er 10 meter achter de hangmat iemand lekker staat mee te jammen. Basgitaar: mooi diep. Ik hou van de basloopjes. (Zal wel iets met mijn naam zijn..)
 
"Sumblime FM cool jazz." Ik heb het gevoel meteen helemaal te pakken, haha. Lekker loungy, mooie gitaartjes. Goed geproduceerd ook.

Rond de 1:30 denk ik: hier mag wel wat gebeuren. En dat gebeurt dan ook meteen 😀 De clap op 2:33 weet ik niet, misschien staat hij ook wat hard. De horn is weer top en er gebeurt veel.

Al met al een heel fijne track, ook al heb ik een hekel aan lounge. Het zit muzikaal echt goed in elkaar 👍
 
Ik heb nu inmiddels meerdere laid-back tracks beluisterd voor de SF21 contest, maar deze steekt er -- in dat genre -- tot dusver met kop en schouders uit! Die solerende flugelhorn is fantastisch
 
Hop.... ben direct gekatapulteerd naar de lounge room van één of ander leuk feestje, zeer muzikaal en sfeervol, kan me smaken :-)
Ik ben gek op loungefeestjes, als ik maar niet hoef te dansen :).

Heerlijk, lekkere Lounge track. Ik had hem al gehoord maar de gitaar is nu wel iets verbeterd geloof ik? Ik hoop niet dat je je trend gaat voortzetten en volgend jaar helemaal niks meer maakt.
Ja, die gitaar heb ik behoorlijk aangepast. Van twee tracks en een hoop galm naar 1 spoor en directer. BPM's opgeschroefd en een stukje erbij. Het geluid laat echter nog wat te wensen over. Maar dat is dan iets voor een volgende keer. Ik zat een beetje krap in de tijd.

Ik gok zo dat de inspiratie er volgens jaar veel meer gaat zijn.

Ik ben blij dat je dan in ieder geval dit nog hebt kunnen maken. Een nummer met een kop en een staart, dat is ook wel weer wat waard in deze tijd. Lekker hoor meneer Lansberg!
Haha, ik ook Payt :). Dank voor het luisteren.
 
Back
Top