Score100 - Descent

Er mogen van mij wat meer wisselingen in dit nummer qua ritme/akkoorden.
 
Een hele tijd terug zou dit best wel aanslaan, omdat het toen een stuk moeilijker was om dit te maken. Tegenwoordig kan je heel eenvoudig een kant en klare drumtrack pakken en daar wat (leuke) geluiden bij zetten. En dat kan in zeer korte tijd. Samenvattend: te gemakzuchtig. (Uhh, dit is wel de hardste kritiek die ik tot nu bij deze contest heb geuit. Ik moet denk ik maar even stoppen met tracks beluisteren.)
 
Past mooi bij je naam :)

Lekker eigenwijs. Old-skool arcade-game-muziek, zonder chiptune te willen zijn. De FM/YM-(achtige)-geluiden gaven me adlib/soundblaster-flashbacks :okdan:

Die hoofdmelodie vraagt om een bassline, in mijn oren. Bijv. dezelfde partij een octaaf (of twee) eronder, bam ineens erbij.. :duivels:
 
Minimalistisch en apart. Het geluid van de melodie zit voor mij persoonlijk wel een beetje lastig in het stereobeeld (te sterk aan één kant). Over koptelefoon werkt dat een beetje storend (puur persoonlijk dus, hé).

In ieder geval: hij valt op.

:doei:
 
Ik zie me iemand voor me, met een klein trommeltje, die op een fluit speelt om een slang uit een mand te laten komen.
Lache man :D
 
Het kale en droge elektronische heeft wel zijn eigen karakter, maar denk inderdaad ook dat je er meer mee kunt.
 
Ik kan het buitenbeentje best verteren en is niet slecht of zoiets. Maar ik kon 'm gram er niet uithalen.
 
Hey iedereen, dank alvast voor de feedback! Na dit terug lezen en luisteren voel ik dat er inderdaad nog een element mist.
Not my cup of tea. Ik ben wel nieuwsgierig of die loose timing van sommige elementen een bewuste keuze was.
Ja en nee. Je bedoeld waarschijnlijk die synth met die ping pong echo. Het gebeurde eerst per toeval dat die er zo in zat. Gewoon een wat los ingespeelde midi loop. Heb later besloten om dit ook aan te houden omdat het goed bij de "whimsical" stemming van de track aansluit.
 
Het klinkt mij wat teveel Eurorack...
Ik mis hier en daar nog een laagje (en laag, als in bass) Maar ergens pakt de track me ook wel, dus job well done ;)
Thanks voor de feedback! Zit nul eurorack in maar weel grappig dat het zo waargenomen wordt.
De track is gemaakt met
een drumbrute voor drums,
fm drum ervan met wat delay,
monotribe voor de orgelachtige lead/bass
en Zynthian voor noise geluiden + ping pong lead.
 
Back
Top