Score100 - Descent

score100

Stamgast
Lid sinds
27 mei 2009
Berichten
296


Dit is best een buitenbeentje in de collectie van tracks die ik gemaakt heb. Leek mij juist daarom een mooie inzending :)
 
Doet me een beetje terugdenken aan sommige video games uit de nineties. Lekker zenuwachtig, met de klok die tikt. Oh shit, mijn auto-repeat knop werkt plots niet meer... ;-)
 
We mogen niet vergeten dat Poing ooit een grote hit was. In dit geval kan je toch spreken van een aparte track. Gedurfd. Very basic maar het heeft iets en het springt er uit naast de rest. Maar je moet goed luisteren !! Ik zou dit als DJ zelfs durven draaien op Tomorrowland waarbij de toehoorders wellicht iets krijgen van : WHATHEFUCK IS THIS ? En daardoor is de missie geslaagd. Van mij krijg je een stem !
 
idd wel een buitenbeentje; de beat is hypnotiserend en dan komt er een orgel in, da's wel een onverwachte combi moet ik zeggen maar het zegt me verder niet zo veel.
 
Ik probeer mijn eigen feedback altijd eerst te schrijven voordat ik het commentaar van anderen lees, maar als ik het te lastig vind, ga ik toch ff bij de anderen spieken. De opmerking van @DungBeatle is erg treffend, ik snap precies wat hij bedoelt, maar de opmerking van @sKeLeTvM snijdt toch ook wel hout, het heeft wel wat. Ik ga um nog eens op een ander moment luisteren.
 
Zoals hij nu is, mist er nog iets. Een track kan best "kaal" zijn, maar dit is iets te eentonig ben ik bang. Een muziekstuk bestaat vaak uit een vraag en een antwoord. Dit is meer een monoloog zonder een verhaal. Wil niet zeggen dat je er niets mee kan. Mijn advies: luister eens naar Recondite en kijk hoe de tracks opbouwen en door een flow gaan. Jou muziek doet aan zijn stijl denken en hij maakt ook vrij statische muziek, maar wel op zo'n manier dat het toch interessant blijft. Kijk maar of je er wat mee kan.
 
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden.... Gedurfd, dat wel. Beat en melodietje hebben toch wel wat vind ik. Dat percussieve is voor mij storend, maar ja, smaak he? Ook leuk, om eens iets te horen waarvan ik niet weet wat ik er echt van vind.
 
Het klinkt mij wat teveel Eurorack...
Ik mis hier en daar nog een laagje (en laag, als in bass) Maar ergens pakt de track me ook wel, dus job well done ;)
 
Tja.. ik kan hier eerlijk gezegd net zo veel mee.Het zou niet iets zijn wat ik ooit zelf zou draaien. Als het ergens opeen album zou staan zou ik het elke keer skippen denkik .. haha
 
mmmmmh, dit doet me we wel wat. maffe 'sfeer'. de drums zijn lekker, de orgeltje... de minieme sounds... en kleine optelsom, het minimalistische, de wind.... 'slapping bass'...
dat 'wind' geluid, het is wat anders zeker. werkt erg sterk. en ik herhaal, want herbeluister, ha!, dat orgeltje.
slim gepand overigens.
oe, dit heeft zelfs iets vervreemdends, yeah!
 
doe met denken aan iets wat ik op vinyl heb maar hoe heet ie in godsnaam...
 
Back
Top