Nuccer - Unconsciousness

Nuccer

Ingeburgerd
Lid sinds
20 juni 2017
Berichten
80
Locatie
Tilburg
Voor de derde keer een inzending van mijn kant. Het is elke keer weer fijn om naar andere inzendingen te luisteren en om reacties te krijgen op je eigen inzending! Ik heb lang zitten wikken en wegen welk nummer dat ik zou inzenden. Het is uiteindelijk Unconsciousness geworden omdat het een nummer is waar ik elke keer weer in word meegesleurd als ik er naar terugluister. Als ik er eenmaal aan begin wil ik hem ook tot het einde afluisteren, wat ik wel bijzonder vind voor een nummer dat ik zelf heb gemaakt. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden!

 
Lekker die wow en flutter in het begin (of hoor ik dat niet goed?), mooie opbouwende sfeer en fijn als die eerste synth erin komt, maar ik zou die intro sounds vanaf dat moment zelf wel wat meer naar de achtergrond hebben verplaatst, waardoor je wat beter focus krijgt op de nieuwe lead. Mooie track, maar mix kan denk ik nog wel wat beter, iets meer panning toepassen bv (volgens mij komt het allemaal vrij uit het midden) en de onderlinge volumes kunnen ook wat beter, en er zit teveel reverb op de track als geheel (die komt denk van die background fx van de intro). Maar het zijn details, track zelf is best lekker.
 
Mooi begin, die stabs met een bak reverb klinken lekker dreigend. De opbouw duurt wel wat lang en ik zou de intro van de kick wat meer aankondigen. Misschien de boel even 4 maten uit laten sterven en dan de kick erbij.

Het nummer bouwt mooi op en meeslepend is inderdaad een goede omschrijving. Hij blijft voor mij wel wat lang in dezelfde sfeer hangen. In de break zou ik de hoofdelementen er denk ik wat meer uithalen, zodat je de luisteraar 'reset'. Dan klinkt het daarna weer fris.

Nog een persoonlijk ding: ik ben erg gefixeerd op spanning en contrast. Daar draait elektronische muziek voor mij om, veel meer dan bij popmuziek. Vanuit die gedachte zou ik zelf wat spanning toevoegen. Bijvoorbeeld vlak voor 4:54 als de kick weer terugkomt. Programmeer daar een filtersweep, of zet een lange reverb op de masterbus, die je via automation opendraait en weer bij de 'drop'. Andersom kan ook, maak het heel klein, met misschien een ielig geluidje. En dan weer all in, waardoor het grootser klinkt. Ik denk maar even hardop hoor 😁 Maar toffe track 👍
 
Mooie opbouw en weer afbouw met prima sounds, maar door wat gebrek aan variatie duurde het mij ietsje te lang...
 
Zo dan, dit is inderdaad heel meeslepend...! Gaaf gedaan! Voor mij prima, dat het z'n tijd pakt.

Op een aantal momenten (inderdaad) reverb-overkill.. soms mochten die van mij wel effe droger, of korter, om ruimte te geven aan dat stuwende ritme en de melodie. En op andere momenten was het juist prachtig, om zo heerlijk te verzuipen. Misschien kan je de dry/wet (of andere parameters) nog automaten?

Als ik 'm als DJ zou draaien zou ik geneigd zijn met de fx van de mixer (ofzo) te gaan spelen. Misschien kan je dat nog voor zijn. Of je laat dat plezier juist aan de DJ.

Hoe dan ook een prachtig nummer. Geslaagde inzending :okdan:
 
Hmm ja dit is inderdaad aardig hypnotiserend. Ik zou denk ik iets aan die 808 kick doen, die tik irriteert me een beetje, maar ja dat is de liefde bedrijven met kleine geleedpotigen :)
 
Het thema is steeds hetzelfde, daardoor komt ie over als langdradig en met momenten gewoon wat saai. Maar wat je allemaal bij mekaar geraapt hebt, vind ik fenomenaal. Hier zit veel werk in. Daarom: stem! :)
 
heb hem helemaal afgeluisterd en vind hem erg tof.
leuke mix van sounds, goede opbouw!
dit soort ambient achtige muziek brengt me een beetje in een staat tussen inslaap en wakker zijn. tof
 
Erg hypnotiserende muziek. Zou zomaar een track voor een rituele dans kunnen zijn die uren doorgaat. Bouwt goed op en daardoor is 7 minuten niet te lang. Goede inzending. (Mijn vingertje: wees iets bescheidener bij het "ophemelen" van je eigen nummer...)
 
Ik snap wel de bedoeling maar deze track zou zoveel boeiender worden als je er wat polymeters in zou fietsen!
 
Lekker hypnotiserend inderdaad. Gave sounds ook.
De mix is wel wat rommelig/vermoeiend door die noise achtige holle sound in combinatie met veel reverb op andere sounds.
 
Vind deze ook wel prettig hypnotiserend, fijne sounds. Ben het niet helemaal eens met bijlevel over bescheidenheid, ik bedoel, ik ben ook weleens verrast over iets wat 'ik heb gemaakt', ik bedoel hoeveel 'ik' zit er nu daadwerkelijk in wat ik heb gemaakt...euhh
 
Heel erg vet hoor deze track! Ik ben er effe bij gaan liggen:)

Een nummer met super sound, waar het heerlijk is om naar de veranderingen en verschillen te luisteren en dan is de lengte helemaal geen issue. Boeiend tot de laaste noot.
Bovenaan op mijn lijstje!
 
Leuke geluiden wat je meesleept. Maar na de helft verloor ik de spanning en vond ik het een hele lange fade out.
 
Fijne track waar lekkere sounds als ingredients :okdan:
Ik denk met een update van je mixing deze voor het grotere publiek goed te versmaden is.
 
Back
Top