The Big Ear - The Flame

Ik vond het - zodra de vocals erin kwamen - best goed. Zou niet misstaan in een underground afterclub. Maar ik bleef ook wat op m'n honger zitten want ik vond dat die vocals best wat langer hadden mogen duren met wat meer variatie. Maar ach, da's een smaakkwestie en dus voor duscussie vatbaar. Lekker dark.
 
Fijn dat je zo samen een track kunt maken1 Ik vind 'm niet slecht,maar ook niet uitmuntend. Daarvoor zit er voor mij te weinig (melodieuze) afwisseling in. De geluiden zijn overigens best wel OK, maar er had meer spannends kunnen gebeuren. Maar ik weet uit ervaring hoeveel werk dat allemaal is!
 
Jaa wat een goeie! Het doet me denken aan kneden. Je wordt gekneed door deze track (zo'n woord gaat steeds gekker klinken). Fantastische vocal. Ik denk dat dit mijn nr. 1 wordt.
 
Lekker sfeertje, alsof ik bij de Hema loop met oortjes in en ik hoor 'speciale aanbieding' over de winkel speakers.
 
Mooi nummer met een lekkere groove. Nadat ik bij een paar nummers reacties zag waarin je zei dat het je genre niet was, was ik wel benieuwd wat je genre dan wel was. Toch positief verrast :)
 
Deze track doet mij heel erg denken aan "Phantasia - Inner Light". Dat is een soort mix tussen Techno en Trance van begin jaren negentig. Klinkt ook vrij minimalistisch en bevat soortgelijke elementen qua bassline en de vrouwelijke stem. In die track klinkt het wel nét iets professioneler, en de track heeft ook een soort cultstatus binnen de elektronische dansmuziek van die periode. Het grappige daarbij is dat ik ooit eens een interview heb gezien met de dame uit die track, waarbij ze aangaf dat de makers eerst dachten dat het totaal zou floppen en er geen interesse zou zijn voor dat soort muziek.

Jouw track verdient zeker een stem. Niet omdat het de beste track is van de contest, maar omdat de track alle elementen aan boord heeft van een klassieke jaren negentig Techno/Trance-combi track. Qua vocals is het soms een beetje cheesy qua tekst, maar dat is hetzelfde bij veel andere tracks uit dat tijdperk. Het moet ook geen poëtisch geneuzel worden uit een pretentieus intellectueel boek. De stem op zich, past wel goed bij het geheel.
 
Laidback & dark. Vind het tof luisteren. De complimenten aan je vrouw. Vind de vocal FX ook lekker, hoe heb je dat gedaan?
Mijn 4x4 drift vraagt uiteindelijk in het midden een doffe techno kick met rollende 1/8 hats en nog meer spanning. Toch stem waardig!
 
Back
Top