jandojando - schelpdier

jando

schelpdier
Lid sinds
29 januari 2014
Berichten
1.039
Locatie
IJmuiden


Mijn allereerste track! Het gaat over een schelpdier op een eiland waar heden, toekomst en verleden samenvloeien.

Veel luisterplezier!
 
Zou een goede track zijn voor game, met natuurlijk 3D cartoony schelpdier in de hoofdrol :-)
Ja, inderdaad, mijn inspiratie kwam ook deels van een eiland in een virtuele wereld, wellicht ooit 3d visualisaties erbij maken al heb ik die kennis niet in huis. Dank voor het luisteren!
 
Mooie sounds en lekker als die beat erin komt. Track mist nog wel wat richting naar mijn idee, wellicht dat dat met begeleidende visuals anders uitpakt.
 
Dank voor de feedbackl! Ik ga even nadenken over wat voor richting het zou missen. De track is voortgekomen uit een basis idee, als oefening om eens wat te arrangeren, en als oefening om iets melodieus te maken...en zo leek er plotseling een track te ontstaan. Ik ben best blij met het resultaat, maar ook nog wel wat zoekende naar stijl, al zijn er weer veel ideeën voor een volgende project. Mixen was ook nieuw voor me, en ik hoor al weer vanalles wat verbeterd zou kunnen worden, al denk ik dat ik het hierbij ga laten.
 
Helemaal niet slecht voor een eerste track. Richting het einde wordt het steeds beter.
 
Voor een eerste track is dit best goed en het idee ook. De drums klinken er niet zo goed bij of wat meer naar de achtergrond en nog simpeler en het geheel korter met oog op de spanningsboog. Op het einde wat rommelig. Maar voor een eerste track is het een goede start!
 
Ja ik kan me wel vinden in je punten, vind de drums zelf uiteindelijk ook wat teveel op de voorgrond, maar wilde ze ook wel laten knallen. Simpeler? Vind ze zelf misschien nog wel wat te statisch. Spanning opbouwen is iets waar ik denk ik mee moet oefenen.

Bedankt!
 
leuk, maar de melodie gaat wel snel vervelen.
verder mooie synth sounds met een goede beat.
 
Ik vind het een mooie track, de beat is goed en ik vind hem juist wel lekker in de mix zitten. Ik vind de synth die op 3:28 begint (en op meer plekken) iets te hard en lijkt ook wat te schuren met de onderliggende synth. Verder heldere mix en mooie keuzes in geluid, die cymbals met reverbs zijn ook mooi gedaan. Hoge kwaliteit voor een 1e track. Ik ben nu al benieuwd naar je 2e.
 
Ik waande mij het schelpdiertje, op een hagelwit strand met een piña colada in mijn, euh, hand? Leuke sfeer zet je neer, al was ie ietsje te lang.
Hoewel, met dit druilerige weer mag ie eigenlijk wel langer... Weet je wat, ik speel m gewoon nog een keer af! :okdan:
 
Begin vind ik goed. Het einde wat gaotisch. Al met al leuke track. Voor mij is het ook de eerste keer dus weet hoe moeilijk het is. Goed gedaan
 
De sfeer die je beschrijft is wel goed getroffen, alleen het samenvloeien van de tijd hoor ik nog niet zo ;). In de verte proef ik een Hawaii-sfeertje, dus dat zit wel goed. Dit soort sfeermuziek hoeft niet persé een richting te hebben, zeker als je er (ooit) beelden bij maakt. Goed gedaan voor een eerste inzending!
 
alleen het samenvloeien van de tijd hoor ik nog niet zo ;)
Nee dat zit er idd nog niet helemaal in, het is een idee van waaruit ik tracks wil gaan maken, ik ga daar denk ik in latere tracks nog invulling aan geven, op één of andere manier.

Leuk dat jullie het weten te waarderen!
 
Lekker raar! Inderdaad iets met een eiland enzo, die break snap ik niet helemaal maar dat was zeker het heden/verleden stukje :dubbel:
 
Lekker raar! Inderdaad iets met een eiland enzo, die break snap ik niet helemaal maar dat was zeker het heden/verleden stukje :dubbel:
Die 'breaks' zouden een soort dreiging moeten voorstellen die altijd op de loer ligt op het eiland =)

Kan me voorstellen dat het daarom wat minder samenhangend klinkt zoals gloomy aangeeft, voor mij werkt de overgang opzich wel... hoe dan ook, merci :L
 
Ik zou willen dat mijn eerste track zo goed was.Heb er van genoten..heeft echt een eigen sfeertje,en een kop en een staart
 
Back
Top