SirSickSik - Piercer in your ears

SirSickSik

zwaar behaard lid
Lid sinds
18 januari 2008
Berichten
1.184
Locatie
Tussen me gear
"Piercer in your ears"


Waarom niet eens wat "takke herrie"? xD

"Eletronische metal", alles gegenereerd met 5 axoloti's volgeschreven met eigen code voor alle drum geluiden (alles live synthese, geen samples), bass, melodie, "gitaar" (gegenereerd via een ifft van een intern modulerende fft frame, waarvan de fft-bins in elkaar overvloeien als een natuurlijke resonantie, die een sample creëert, die daarna wordt afgespeeld door een wavetable-oscillator.... juist ja.. uhm.. lastig om in een paar woorden uit te leggen..), sampling (granulair met auto-recording van microfoon input waarvan de positie van de slices wordt opgeslagen zodat elk gesproken woord apart kan worden gedetecteerd&geselecteerd om te worden afgespeeld in welke orde dan ook.. met de nodige "happy accidents" af en toe), sequencers (volledig moduleerbare gate sequencer met gerandomiseerde pre/post rolls en flams voor de drums, polyritmiek, swing en verschillende key/chord/melody-progression generators), effecten (een tot 20+ effecten te stapelen glitch-effect over de drums, reverb, chorus, filters bla bla, etc) en mijn eigen stem als input voor een zooitje samples in te "spreken" die volledig random, maar op de beat,geknipt, geflipt en versnipperd worden tot een soort van rappende, heel erg "leidse", grunter.
Ik zou zeggen.. speakers vol aan en gaan! (nee geintje, dat vinden je buren vast niet leuk en grote kans jijzelf ook niet moehahahaha)

groetjes en geniet van de muziek van de anderen,
sirsicksik
 
Zeker mijn stijl niet, maar ik waardeer de originaliteit. We leven in een wereld met te weinig mensen die "durven", dus durf verdient krediet.

Zal dit nooit op speaker kunnen afspelen, of ik riskeer de scheiding met mijn vrouw....

+1, mijn stem zul je hiervoor krijgen.
 
Ik ben ook wel van de takkeherrie, maar dit gaat mij zelfs iets te ver:) wel gaaf gemaakt!
 
Als hier een wat dikkere beat a la The Prodigy onder gezeten had dan had ik 'm waarschijnlijk heel gaaf gevonden. Nu voor mij te neurotisch.
 
Takkeherrie waar wel een idee en structuur inzit maar dermate vol en chaotisch dat ik moeilijk m'n aandacht erbij kan houden.
Hier en daar een rustmomentje zou wat mij betreft meer balans erin brengen.
 
wellicht even als extra uitleg... álles is generatief, er zijn wel wat "presets" qua ritmes, maar alle geluiden en variaties op de ritmes worden "gerandomiseerd" binnen voorbepaalde bereiken voor parameters. De track wordt dus live algoritmisch "gecomponeerd" en klinkt bij elke keer "play" drukken weer anders. Kritieken zijn dan ook zeker welkom, zeker als het opbouwend is en er hier en daar een tip tussen zit die ik kan gebruiken om mijn algoritmes te verfijnen (bijv. een "afbouw/break/rustmoment/opbouw-algoritme" inbouwen zou inderdaad wel een keer handig zijn na alle generators die de zaak alleen maar vol plempen xD ).
 
Lekker freaky, ik blijf het leuk vinden als mensen gewoon lekker compleet hun eigen ding doen. Dit is niet direct muziek die ik zelf zou opzetten, maar zeker wel kan waarderen. Die waanzinnige details die je voorbij laat komen zijn echt supergoed gedaan (of ontstaan, maar wel ontsproten uit jouw code) en cool dat je zo out-of-the-box met Ifty aan de slag bent gegaan, dat verdient alleen al mijn stem. Hats of to you Sir Sick Sik
 
Eerste minuut moest ik even wennen, de 2 minuten erna kon ik er ondanks de chaos de kunst van in zien, het einde vind ik zo'n 2 minuten te laat. Ik vind het wel knap om zoiets experimenteels neer te zetten en vooral na het lezen van je uitleg de manier waarop het gemaakt is.
 
Ik kan de herrie zeker wel waarderen. Deed me een beetje aan Front 242 denken (beetje hoor).
Het maakt volgens mij echt niet uit wat (en hoe je het) maakt, maar er moet wel een te volgen verhaaltje inzitten om de luisteraar te pakken. Dat miste ik hier wel. Beetje meer opbouwen en een enkele break zou voor mij wat beter vallen.
 
Wow wat een chaotisch geweld, wat heet energie! Ik mis op een gegeven moment wel een rustpuntje. Doet me zo nu en dan aan King Crimson denken, da’s een compliment:) Er zit een beat achter die geweldig is, maar nooit helemaal te voorschijn komt. Dat heeft de generatieve engine niet in de gaten denk ik. Je zal die toch een beetje moeten helpen met doseren.
 
Stem! Ik waardeer hoe je dit gemaakt hebt, zonder het echt te begrijpen. Ik ben zo'n 'lafaard' die binnen de muzikale lijntjes kleurt en het van mooie harmonie en sfeervolle geluiden moet hebben en zelden zijn muzikale nek uitsteekt. Dat doe jij wel en eerlijk gezegd, ik vind het resultaat nog behoorlijk goed te pruimen! Ik zou minder stem erin doen, het korter maken en een mooi lange break inbouwen, waarin je naar bijna 0 gaat. Effe ademhalen en dan nog een keer vol erop. Stem dik verdiend!
 
Welkom in de wereld van de georganiseerde chaos :D Het random-element hierin bevalt me wel, als is de track niet mijn smaak qua stijl. Ook al zit er geen stompende kick in en geen rustmomentje, toch kostte het geen enkele moeite geboeid te blijven luisteren.
Dan ga ik nu mijn speakers weer even op adem laten komen
 
ik vind dit geweldig. punt. ik kan heel wat 'opmerkingen' maken, wat ik goed ik vind, ik vind het níet chaotisch overigens...

mooi hoe dat met de stem hebt gedaan.

mij pak er je mee!

(shuffling bins!)

heeft iets heel amerikaans (soms butthole surfers achtig, in de verte...), zo zou NiN willen klinken, maar kan dat niet..... (wat ie tegenwoordig probeert te doen, die arme trent).

industrial is dit! yeah!
 
Ah ja dit soort muziek is heel populair op bruiloften en partijen, heb ik me laten vertellen. Ik kan er op een bepaalde manier erg om lachen. Het is denk ik niet iets wat ik zelf zou draaien, maar ik vind het zeker een bepaalde charme hebben
 
Totaal niet verbaasd wat ik hoor, wel dat ik het grotendeels kan volgen
9 jaar gestopt met roken maar voel behoefte aan een sigaret :stupid:dubbel:
Beestachtig
 
Back
Top