DungBeatle - First Contact Proxima Centauri b

Muziek is klaar, nu de film nog. Meestal wordt een film gemaakt en muziek bij gezocht, maar het kan natuurlijk ook andersom (of tegelijkertijd, kan ook nog). Ik vind het echter pas interessant worden op 3:00, dan is het gelijk veel spannender en boeit het me (theremin geluidje) en (niet onbelangrijk en zelfs essentieel als er geen beelden bij zijn) het spreekt tot de verbeelding (citaat: maak het verhaaltje verder af en kleur de plaatjes). Voor de 3:00 vind ik het niet bijzonder en een beetje bij elkaar geharkte geluiden. Complimenten voor de laatste 1½ minuut.
 
Mooie compositie met structuur alleen de daps zijn niet echt m'n smaak in deze track.
Maar ik kan je beschrijving wel volgen in deze best wel filmische track.
 
Hoe kom je hier op zonder beeld. Bijzondere sfeer wisselingen door de compositie heen. Vind het zelfs moeilijk dit als plaat te betitelen, het is echt een verhaal alleen weet ik niet welk verhaal. Erg tof gemaakt.
 
heel mooi, jammer dat de aliens stembanden hadden, gebarentaal had me nog beter geweest :D
 
Orchestral Scifi van de bovenste plank. Fijn hoor!
Die aliens hebben wat moeite met ons ritme lijkt wel, dat gaat in het echie natuurlijk ook gebeuren dus heel natuurgetrouw :D
 
Na 18 jaar door de ruimte te reizen, heb ik deze track gemaakt.

Dacht ik te lezen :D

Eerie, prachtig, breekbaar, glas, rook, het Noorderlicht, opstijgen, reis begint.. gaaf.

Veel reacties dat het een film-soundtrack kan zijn...

Eens.

Sterker nog, dat "dap-deel" kwam me zó bekend voor... en toen wist ik het.. hij heeft kort geleden Akira gezien en dat is blijven hangen. :) Specifiek het thema van Kaneda (inclusief de vocalen).. Maar heb je post over de ontstaansgeschiedenis gelezen, en weet nu beter hoor, haha.. wél een interessante vergelijking.

Goed gedaan!
 
Mooie sounds hoor.:okdan:
Dit is idd cinema stuff...
Het zijn eigenlijk geen overgangen maar takes. (net als in de film!)
samen met een xylofoon lijntje.
En de beelden moet je er bij denken.8):okdan:
 
Heel mooi nummer. Goede en mooie afwisselingen!
De duur is wat kort en had best nog wat langer mogen zijn en gek genoeg geeft het wel het gevoel dat je er al heel lang naar zit te luisteren, terwijl het toch maar 4 minuten zijn. :okdan:
 
Erg origineel. En ook erg grappig vanaf het moment dat de buitenaardse intelligentie van zich laat horen.
 
Back
Top