SanktPauli - Unfamiliar

Goede productie en mix die helemaal af is. Ik heb verder ook niet veel met auto tune vocals, en vind de zanglijn ook wat te klef. Maar om één of andere reden is dat populair geworden. Vind de 80's pop vibe met moderne elementen wel goed gedaan, en knap om een pop nummer te maken dat helemaal klopt.
 
niet mijn genre veel te 80s poppie voir mij maar klinkt wel erg goed verder.
hoog is wel wat pittig.
De zang had deze track wel omhoog kunnen trekken.
 
Was ineens afgelopen! Klinkt allemaal wel lekker vlot, lijkt mij ook zeer dansbaar en de zang past er wel goed bij. Idd is de autotune net te verdragen. Ik heb er eigenlijk weinig op aan te merken, maar mss is dat wel een soort van kritiek...
 
Klinkt als een mix tussen synthwave en moderne pop. Heeft zeker hitpotentie. Vocals zijn 'm net niet misschien.
Ik zou zeggen, stuur 'm op naar NewRetroWave, die posten de laatste tijd ook steeds meer een commerciële sound.
Niet via de website maar gewoon naar submissions@newretrowave.com mailen en een maand of 2/3 wachten en fingers crossed :)
 
Meh, die zang hè... Ben niet de eerste die dat hier zegt. Maar een stem heb je wel, de track zelf zit echt lekker in elkaar. Abrupt einde, beetje weinig 'oomph' ook (maar da's vaak bij muziek die wat meer mainstream is), maar wel catchy en met goeie instrumentaria.
 
Ben nog eens komen luisteren. Vind dit een topschijf ! Het einde is niet abrupt. (op de radio draaien ze niet eens 2 minuten van dit soort tracks en je krijgt al de volgende in je muil gepleurd) De autotune beantwoord volledig aan hoe zo een commerciele radiotrack moet zijn en is hier dus 100% toegestaan. Alle arrangementen kloppen. Dit is simeplweg zoals het zijn moet. Stem!
 
Veuls te poppie voor mij, maar top fx en mixage
Met autotune geen probleem op deze manier
 
Dit zou zomaar op Radio2 of zo kunnen uitgezonden worden :okdan:. De vocals vind ik niet zo super. De pitch is te veel omlaag gebracht om nog mooi te zijn, maar dat is ook een kwestie van smaak. Maar het muzikale aspect en arrangement: top. Mix en stereobeeld: top. Dus heerlijke track :okdan:

:doei:
 
De radio staat vol met deze sound en deze past er zeker tussen. Ik vind 'm eigenlijk echt heel goed. Enige is het blikkerige geluid van de vocal, dat stoort me. Verder ga ik er helemaal in op. Lekker man! Hit Material!
 
DIt is dus echt nix voor mij... maar mijn dochter van 18 vond dit wel OK! (in tegenstelling tot zowat al de rest waar ze naar heeft moeten luisteren in de auto...)
 
Gave track hoor!
Ben ook een synthwave fan :-)
Coole sounds, track staat als n huis.
Deze vocal geeft de synthwave meer een top40 character.
Wat mij betreft in de top 5 :okdan:
 
production value, loopt lekker door zou inderdaad zo op de radio kunnen.
 
Kwaliteitje hoor. Hoewel dit soort tracks echt niet in mijn voorkeursspectrum valt, merkte ik dat ik gewoon zat mee te knikken de hele track. Echt heel goed gedaan, maar lose the vocals :).
 
Ik vind de zang nou juist heel sterk, echt passend in een ‘genretrack’ als deze. Misschien had ie wat helderder en meer op de voorgrond kunnen klinken. In het refrein vooral. Wat een goeie productie ook. Dikke vette stem!
 
Vanaf mijn DT 880 Pro:
Track zit zeker goed in elkaar. Vind in de mix soort van veel mid hebben en hier en daar ook opgeduwd hoog. Het doet nergens pijn.
De FX / Autotune op je stem is inderdaad een huidige vloek, maar ik kan 'm toch redelijk lijen in deze track: het komt mede omdat je niet verschikkelijk je best doet om alle toonladders af te gaan met je FX en de track geen standaard 123 opbouw riser heeft. Bij de 1e vocals hoor je goed de knisperende laag op de reverb, valt op.
Het kan inderdaad prima op de radio en het einde is eens verfrissend anders. Goed gedaan!
 
Synthwave in een nieuw jasje.
Door de naam van je track moest ik denken aan familiar van Agnes Obel, dan is 80's in een autotune jasje wel ff wat anders :D

Sorry, ik kan door de stem er helemaal niks mee. Het is denk ik wel hedendaagse muziek en dat doe je goed, alleen niet mijn cuppa zeg maar.
 
Back
Top