SanktPauli - Unfamiliar

Sankt Pauli

Stamgast
Lid sinds
7 januari 2009
Berichten
181
Locatie
Ridderkerk
Of dit m'n beste nummer van 2021 is weet ik niet, maar ik ben er wel tevreden mee. Meeste nummers die ik tegenwoordig maak zitten in de Synthwave-hoek en dit is geen uitzondering. Goede sfeer en lekkere klanken, al zeg ik het zelf :D. De muziek is weer geheel van eigen hand en de vocals komen van internet: Seeb feat. Goodboys & HRVY. De zang 3 halve tonen omlaag gegooid en geknipt/geplakt/fx'ed, maar inderdaad, het blijven vocals van iemand anders. Ik hoop dat hij jullie mag bevallen en ik kijk uit naar het commentaar en de andere inzendingen.

Succes iedereen!

 
Synthwave is doorgaans wel iets wat me aanspreekt, maar op de één of andere manier kom ik niet echt in de juiste flow bij het beluisteren van je track; wellicht vanwege de kick drum die niet veel body heeft, wellicht vanwege de vocals die me iets te modern overkomen. Het klinkt misschien ook iets te fris. Synths en vocalen matchen wel goed samen! Arrangement ook dik in orde.
 
Ik vind het heel goed klinken, maar qua muziek niet helemaal mijn ding. Ik ben niet zo'n fan van die ge-autotunede of gepitchte vocalen. Wel goed gemaakt.
 
Hoed af dat je zo'n track in elkaar kunt steken met vocals gevonden op het Internet. Autotune-achtige feel heb ik wel een hekel aan (komt door de grijze haren, en Cher een paar keer te veel gehoord te hebben).
 
Net zoals Dr. van Lansberg Koning van de lounge is op SF, is Sankt Pauli meester in het bedenken van oercommerciële tracks. Beste SF-vrienden, check Sankt Pauli's Soundcloud alwaar elke track een juweel is dat zo op de commerciële radio kan. Mocht Paul morgen de bij hem passende vocal artist vinden waar hij vast mee kan samenwerken, dan scoort hij ! Cuz this is what the kids out there like !! You got my vote sir !
 
Gaaf nummer, weer tot in de puntjes verzorgd. Ik vind de vocals iets minder geslaagd, niet qua timings, maar die pitching doet het geen goed, met name in de rustige stukjes klinkt het toch wat te onnatuurlijk met die autotune artifacts. Maar....nitpicking, gewoon weer erg goede track neergezet as usual.
 
Goede binnenkomer. O fijn zang. Klinkt top! (Je moet tegen autotune kunnen. Ik kan dat wel). En opeens is het op, had nog wel een climax in gemogen. Maar fijne track.
 
Zeer fraaie track! Prachtig gemixt imho. Het wordt tijd voor een echte zanger of zangeres, dat verdient deze track. Deze 'zang' maakt het m.i. somberder dan het is. Ik hoor wel degelijk een vrolijk nummer door de m.i. wat zwaarmoedige zang. Puik werk!
 
Jammer van de zang autotune / artefacten. Muziek is best wel 'niets aan de hand' doorsnee commercieel dus wie weet heb je er wel wel succes mee (het klinkt succesvol) maar niet mijn smaak.
 
Niks mis met de zang wat mij betreft, maar een "echte" zanger die iets meer op de voorgrond zit had t werkelijk af gemaakt en werd je grijs gedraaid op de radio. Ja, ik vind m leuker dan ik had verwacht :okdan:
 
Op zich lekker nummer, maar inderdaad is die autotune op de zang erg jammer. Autotune is altijd foute boel :). maar verder als nummer kan ik het waarderen
 
catchy, zeker, maar de vocals; een echte zanger, zou inderdaad dit nummer hoger tillen. want muzikaal is het sterk. produktie-technisch vind ik het goed. de keuzes snap ik (en als het geen keuzes zijn, snap ik het ook nog...).
toch zitten hier niet hele standaard sounds in, zoals de drums, etc. dat mag ik wel. daarom, een echte zanger... is niet makkelik die een te vinden, altijd...

en het autotune-syndroom, ik lijd, eraan, helaas... toch kan ik me erover heenzetten, vanwege frisse muzikale elementen, net-niet-standaard, toch een randje.

het einde vind ik goehoed!
 
Knap gedaan! Technisch ook dik in orde. Je hebt dit goed in de vingers, zeg.

Auto-tune is niet mijn ding, maar vond de combi met synthwave wel heel leuk gevonden!

Keep it up
 
Laatst gewijzigd:
ik dacht dat ik alles haatte met auto tune maar je komt er behoorlijk goed mee weg naar mijn smaak. Ik erger me eigenlijk niet... Dus je hebt 't vast te weinig gedaan om de jeugd te scoren ;)
 
Back
Top