bijlevel - Haruka toi miraini

bijlevel

SWB
Lid sinds
29 november 2007
Berichten
1.272
Locatie
Delfgauw
Ik vermeld dit keer eens voor de verandering de gebruikte instrumenten, hardware en software:
  • AAS Ultra Analog
  • AAS String Studio
  • AAS Tassman 4 Synth
  • IK Multimedia SampleTank 4
  • IK Multimedia Miroslav Philharmonic
  • Kurzweil K2500R
  • Native Instruments Absynth
  • Roland MKS-20
  • Yamaha P200
  • Yamaha Vocaloid

 
Dit is echt synthesizer muziek. Krijg er 80ies vibes van. Die vocals zijn zeer onverwacht en zouden misschien nog iets meer duidelijker kunnen. Maar vooral de emotie is mooi! Vanaf 3:40 komt het achtergrondkoor erin en dat raakt zeker! Goed gedaan!
 
Mooie track, zeker tegen het einde als de piano erin komt. Muzikaal zeer geslaagd. :okdan:
Alleen die vocals vind ik maar niets en liggen ook niet lekker in de mix.
 
Heel mooie en originele track, mooie akkoorden progressie. De jaren 80 invloeden zijn duidelijk hoorbaar. Het zou goed passen onder een film beetje ala David Lynch, het is wat spooky en onheilspellend, goed gedaan. :-)
 
Mooi hoor :) Enje hebt het vor elkaar gekregen om Vocaloid iets luisterbaars te laten doen, dat is al op zich iets waard! Heb er met plezier naar geluisterd :)
 
Dit is echt synthesizer muziek. Krijg er 80ies vibes van. Die vocals zijn zeer onverwacht en zouden misschien nog iets meer duidelijker kunnen. Maar vooral de emotie is mooi! Vanaf 3:40 komt het achtergrondkoor erin en dat raakt zeker! Goed gedaan!
Mooie track, zeker tegen het einde als de piano erin komt. Muzikaal zeer geslaagd. :okdan:
Alleen die vocals vind ik maar niets en liggen ook niet lekker in de mix.
Mooi hoor :) Enje hebt het vor elkaar gekregen om Vocaloid iets luisterbaars te laten doen, dat is al op zich iets waard! Heb er met plezier naar geluisterd :)
Ja dit is idd echte synth muziek. Erg fraai en ik word heerlijk meegnomen.
Lekker wegdromen.... zou inderdaad een mooi soundtrack nummer zijn :-)
Allemaal uiteraard zeer bedankt voor de opwekkende commentaren. Ik heb idd dit jaar geprobeerd om wat meer "elektronische" muziek te maken, maar kon het (weer) niet laten om de piano en de Roland MKS-20 (ergens uit de jaren '80) met het beroemde chorus elektrische pianogeluid te gebruiken en Vocaloid. Vocaloid is de laatste versie en is enorm verbeterd qua mogelijkheden om de zang natuurlijk(er) te laten klinken. Maar ik snap goed dat de zang voor sommigen wat minder geslaagd is.
 
Als de piano aan het eind begint te spelen heb je me te pakken met het koor op de achtergrond, Leuk!! Dat mag er van mij wel meer in zitten.
 
leuke track, naar mijn idee begint er van alles door elkaar te lopen op het einde en word het chaotisch. maar zeker knap gedaan
 
Het is leuk, maar vocals door iemand van vlees en bloed die goed doorkomen, dan was het nog leuker.
 
Mooi hoor. Vind de vocals, het lachje en de heyyy leuk, misschien zou er nog een element daarvan terug hebben kunnen richting het einde.
 
Als de piano aan het eind begint te spelen heb je me te pakken met het koor op de achtergrond, Leuk!! Dat mag er van mij wel meer in zitten.
Oorspronkelijk was het pianostuk stukken langer, maar dat zou voor mij het evenwicht verstoren. Dank voor de positieve reactie
leuke track, naar mijn idee begint er van alles door elkaar te lopen op het einde en word het chaotisch. maar zeker knap gedaan
Dank voor je reactie en het luisteren. De chaosindruk wordt wrsch veroorzaakt door het doorgaande, wat zenuwachtige, synth loopje, want voor de rest is er alleen maar een piano, een bas en een vrouwenstem...
Leuk alleen de vocal komt er niet goed doorheen.
Mooi hoor. Vind de vocals, het lachje en de heyyy leuk, misschien zou er nog een element daarvan terug hebben kunnen richting het einde.
Het is leuk, maar vocals door iemand van vlees en bloed die goed doorkomen, dan was het nog leuker.
Zo zie je maar weer, juist zang leidt gauw tot voor- en tegenstanders van de stem, zeker als die niet "echt" is. Bij andere geluiden, zoals gesamplede piano's, gitaren, fluit etc. etc. hoor je dat praktisch nooit. Maar los daarvan, dank weer voor het luisteren en de overwegende positieve commentaren!
 
Lekker dromerig, al had de vocal voor mij -- en zo te lezen ben ik niet de enige -- wel iets meer op de voorgrond gemogen ;)
 
Lastig voor mij om iets over deze track te schrijven. Echt miles apart van mijn persoonlijke muziekvoorkeuren. Ook de geluiden zijn niet de geluiden die ik zelf zou kiezen. Maar muzikaal is het zeker: als het allemaal eigen (piano) spel is, heel goed gespeeld!
 
Ik vond deze niet makkelijk instappen, maar dat komt vooral omdat ik een basshead (bashoofd) ben/heb.
Misschien door iemand laten remixen..? :kimono:
 
Back
Top